آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری
عضويت سريع
نام کاربري :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ايميل :
نام اصلي :
کد امنيتي :
تبادل لينك اتوماتيك
عنوان :
آدرس :
کد امنيتي :
پيوندهاي روزانه
چت باكس

نام :
وب :
پیام :
2+3=:
 
(Refresh)
نیلی بلاگ

عکاس خیابانی خلاق پاو بوسکاتو (Pau Buscató) لحظاتی را ثبت می کند که ذهن و چشم های شما را به بازی می گیرند. عکس هایی که باید به آن ها خیره شوید تا دریابید در واقع به چه چیزی می نگریستید – چراکه با ترکیب بندی هوشمندانه و زیرکانه ای توسط دوربین دیجیتال ثبت شده اند. در ادامه از شما عزیزان برای تماشای شماری از عکس های خیابانی این هنرمند دعوت می کنیم.

عکاسی خیابانی (به انگلیسی: Street Photography) به عنوان بدنه هنر عکاسی، صحنه‌هایی از زندگی روزمره مردم را سوژه اصلی خود قرار می‌دهد. خیابان‌ها، پارک‌ها، مساجد، محل‌های خرید و مراکزی که مردم گرد هم می‌آیند، محل اصلی تهیه عکس‌های خیابانی است. هر چند این عکاسی شاخه‌ای از عکاسی در آتلیه کودک مستند به شمار می‌آید اما از بعضی لحاظ با هم متفاوت هستند از جمله اینکه هدف اصلی عکاسی خیابانی به تصویر کشیدن مردم است و نه پوشش یک اتفاق. در واقع این شاخه از عکاسی آیینه‌ای است در برابر مردم که گاهی نیز با شوخ طبعی یا لحنی طعنه‌آمیز پیام‌های سیاسی یا اجتماعی را منتقل می‌کند که در چنین شرایطی به عکاسی نوزاد مستند نزدیک می‌شود. سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۰ نقطه اوج و شکوفایی [[تاریخ عکاسی]] خیابانی است.

 

منبع:

لنزک

 


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ساعت 2:08
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 17 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

شگفت انگیز است که جزئیات کوچک می توانند چه تاثیر بزرگی بر ظاهر یک عکس داشته باشند. هنگام گرفتن عکس های بی هوا یا کاندید، می توانید از زبان طبیعی بدن استفاده کنید. اما وقتی از سوژه هایی عکس می گیرید که می دانند شما حضور دارید و از وجود دوربین آگاهند چطور؟ اینجاست که ژست دهی ماهرانه با آگاهی از زبان بدن وارد عمل می شود. تنها با توجه دقیق به چند نکته انگشت شمار، نشانه های ظریفی را به بیننده منتقل می کنید. این سه نکته مهم نقش بزرگی در نحوه تفسیر معنای ژست یک شخص (سوژه عکاسی پرتره) دارند. آتلیه عکاسی سویل استودیو

عکاس: احمد جمالی مقدم

آگاهی از زبان بدن چطور می تواند به ژست دهی و بهبود عکس های پرتره شما کمک کند

دی لبینا: «اگر شما می خواهید یک عکاس پرتره باشید، درک زبان بدن تنها یک گزینه نیست، یک مهارت حیاتی است؛ به همان اندازه که تنفس برای یک خواننده، یا چشیدن برای یک آشپز حیاتی است. اگر آن را نادیده بگیرید، قادر به ایجاد مداوم پرتره های زیبا از افراد یا ایجاد یک تجربه جالب و سرگرم کننده برای آنها نخواهید بود».

۳ موردی که باید در ژست دهی در نظر داشته باشیم. عکاسی کودک

همانطور که روبرتو والنزوالا (Roberto Valenzuela) در کتابش با عنوان ژست دهی عالی تصویر (Picture Perfect Posing) مطرح کرده است، یک چک لیست سه تایی وجود دارد که هنگام ژست دهی به سوژه ها هنگام عکاسی پرتره باید در نظر داشته باشید. این موارد عبارتند از (کمی از نسخه روبرتو ساده تر شده است):

۱- چشم ها

۲- بینی

۳- قفسه سینه

تمام این موارد را می توان رو به سمت دوربین یا دور از آن قرار داد. بیایید چند ترکیب مختلف را که می توان تنها با جهت گیری این سه مورد (چشم ها، بینی و قفسه سینه) ایجاد کرد و آنچه که به بیننده با دیدن عکس و ژست سوژه یا مُدل برداشت خواهد کرد را بررسی کنیم.

۱

چشم ها، بینی، و قفسه سینه رو به سمت دوربین

 

عکاس: احمد جمالی مقدم

این ظاهر یک پرتره سنتی است؛ سوژه از وجود دوربین آگاه است و با دوربین و بیننده ها ارتباط برقرار می کند.

لنزک: مغز ما طوری طراحی شده که در وهله اول به صورت ها و چشم ها نگاه می کند. اگر یک صورت در عکس شما وجود داشته باشد، به احتمال زیاد وزن بصری بیشتری نسبت به المان ها و عناصر دیگر صحنه خواهد داشت.

۲

چشم ها و بینی دور از دوربین، قفسه سینه به سمت دوربین

 

این بیشتر یک ژست مخصوص عکاسی مُد و فشن است. این نوع ژست دهی تمرکز بیننده را بیشتر به آنچه سوژه پوشیده جلب می کند تا خود سوژه. سوژه ای که به جایی دور نگاه می کند، شما را به دنیای خود دعوت نمی کند؛ و این شما را تشویق به برقراری ارتباط با او نمی کند. در عوض، تاکید بر روی لباس است، چون آن بخش از سوژه با دوربین «حرف می زند». اگر شما در حال عکاسی از لباس مدل هستید، این ترکیب خوبی است که باید مد نظر داشته باشید.

 

عکاس: احمد جمالی مقدم

اما در پرتره های سبک زندگی و پرتره هایی که داستانی را نقل می کنند همین می تواند بیننده عکس را کنجکاو کند! سوژه به کجا نگاه می کرده؟ در چه فکری بوده؟ و این ها همه به کارگردانی عکاس بستگی دارند.

 

همچنین در عکس های واید یا باز تری که عکاس محیط پیرامون را نیز به تصویر کشیده، بیننده مسیر نگاه سوژه را دنبال خواهد کرد و عکاس می تواند از این فرصت برای هدایت چشم بیننده به نقطه ای دیگر استفاده کند.

۳

چشم ها، بینی، و قفسه سینه دور از دوربین

 

این یک روش برای شبیه سازی یک عکس کاندید یا بی هوا است و سوژه هیچ ارتباطی با دوربین ندارد. عکس های کاندید یا بی هوا به تصاویر بدون ژست گیری آگاهانه گفته می شود، گرفتن عکس بدون آمادگی قبلی سوژه. مثلا با سورپرایز یا غافلگیر کردن سوژه یا وقتی که در حرکت است. اگرچه ما به آنها ژست می دهیم، اما تصور می شود که یک لحظه طبیعی ثبت شده است. در اینجا یک مورد دیگر نیز وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید – حالت. عکاس می تواند چیزی به سوژه بگوید تا حالتی را از او بیرون بکشد، و این واقعا مفهوم «بی هوا» را تداعی می کند. همان سورپرایز کردن که اشاره کردیم.

لنزک: یکی از بهترین مواقع برای ثبت پرتره های بی هوا و عکس های بدون ژست، وقتی است که دیگران دارند عکس های رسمی می گیرند.

۴

چشم ها و بینی رو به سمت دوربین، قفسه سینه دور از دوربین

  

عکاس: احمد جمالی مقدم

این نوع دیگر از یک پرتره سنتی است. وقتی چشم ها، بینی و قفسه سینه رو به دوربین باشند، ظاهر تصویر رسمی به نظر می رسد، اما این مورد راحت تر است. این یکی بیشتر حس سبک زندگی را دارد. در حالیکه آگاهی یک پرتره سنتی را دارد، اما کمی اینطور احساس می شود که سوژه غافلگیر شده است.

شما می توانید با استفاده از همین چک لیست، حتی اگر افراد بیشتری نیز در عکس وجود داشتند، ژست دهی ماهرانه و آگاهانه ای را کارگردانی نمایید. کافیست نکات ساده این جهت گیری ها و تاثیر آن ها بر چشم و ذهن بیننده را در نظر داشته باشید.

منبع:

لنزک

 


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ساعت 2:07
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 18 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

من هم زمانی مبتدی بودم و کاملا درک می کنم که مستقیما از مُد خودکار به مُد دستی رفتن چقدر می تواند دشوار باشد. خوشبختانه تولیدکنندگان دوربین باملاحظه حالات آتلیه عکاسی کودک یا مُدهای اولویت دیافراگم و اولویت شاتر را برای ما ارائه کردند. این دو مُد عکاسی دوربین احتمالا بهترین راه هایی هستند که شما بتوانید ماهیت و نقش دیافراگم و سرعت شاتر را درک کنید.

مُدهای اولویت دیافراگم و اولویت شاتر نیمه خودکار هستند، یا می توانیم آنها را مُدهای نیمه دستی بنامیم. این دو مُد می توانند به شما کمک کنند تا از مُدهای کاملا خودکار (P، Auto) دور شوید و در عین حال یک گام به استفاده از مُد دستی نزدیک تر شوید.آتلیه کودک

مُد اولویت دیافراگم چیست؟

مُد عکاسی اولویت دیافراگم به شما اجازه می دهد تا کنترل دیافراگم را به دست بگیرید، در حالیکه سرعت شاتر و ایزو (اگر بر روی Auto-ISO تنظیم کرده باشید) هنوز هم توسط دوربین شما کنترل می شوند. این به این معنی است که شما می توانید مقدار نور ورودی به دوربین را از طریق لنز تنظیم کنید. بنابراین با استفاده از مُد اولویت دیافراگم می توانید مقدار دیافراگم را با توجه به نیاز خود تنظیم کرده و عمق میدان را کنترل کنید.

برخلاف مُدهای خودکار، این مُد به شما امکان می دهد تا مقدار دیافراگم را تنظیم کرده و مقدار اثر ماتی که در عکس خود می خواهید را تعیین کنید.

چه موقع باید از مُد اولویت دیافراگم استفاده کنید؟

همانطور که گفته شد، مُد اولویت دیافراگم به شما اجازه می دهد تا مقدار دیافراگم را کنترل کنید، که در نهایت بر عمق میدان تاثیر می گذارد. اگر بخواهید عمق میدان را به میل خود تنظیم کنید، در حالیکه انتخاب سرعت شاتر و مقدار ایزو را به عهده دوربین بگذارید، این مُد عکاسی ایده آل است.

وضعیت ۱: پرتره ها

در هنگام گرفتن پرتره یا عکس های کلوزآپ، مطمئن هستم که می خواهید سوژه را در فوکوس نگه دارید و پس زمینه را با انتخاب یک دیافراگم باز تر (ضریب اف کوچک) مات کنید. با استفاده از مُد اولویت دیافراگم می توانید به صورت دستی مقدار دیافراگم مورد نیاز برای به دست آوردن یک عمق میدان کم مانند f/1.8 یا f/2.8 را انتخاب کنید.

وضعیت ۲: مناظر

در هنگام عکاسی از چشم اندازها یا مناظر شهری، ممکن است بخواهید هم پس زمینه و هم پیش زمینه در فوکوس باشند. این تنها زمانی امکان پذیر است که شما به صورت دستی یک دیافراگم بسته تر یا کوچک (ضریب اف بزرگ) انتخاب کنید. مُد اولویت دیافراگم به شما اجازه می دهد تا مقدار دیافراگم دلخواه مانند f/16 یا f/22 را انتخاب کنید تا یک عمق میدان زیاد به دست آورید، در حالیکه دوربین شما به مقدار سرعت شاتر و ایزو رسیدگی می کند.

وضعیت ۳: نور کم

فرض کنید که در شرایطی با نور کم قرار گرفته اید و عکس های شما کم نوردهی می شوند. با افزایش اندازه دهانه دیافراگم (انتخاب یک ضریب اف کوچکتر مانند f/1.8)، می توانید اجازه ورود نور بیشتری به داخل دوربین بدهید و عکسی با نوردهی بهتر ثبت کنید.

وضعیت ۴: نور آفتاب روشن نیم روز (هنگام ظهر)

اگر دارید در نور روز عکس می گیرید و عکس هایتان در هنگام عکاسی با مُد خودکار زیاد نوردهی می شوند، می توانید دهانه دیافراگم را ببندید. این به این معنی است که با استفاده از یک ضریب اف بزرگتر (مانند f/16)، می توانید مقدار نور ورودی به دوربین از میان لنز را به حداقل برسانید.

مُد اولویت شاتر چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، مُد اولویت شاتر به شما اجازه می دهد تا سرعت شاتر را کنترل کنید. سرعت شاتر مدت زمانی است که شاتر دوربین باز می ماند تا نور وارد دوربین شده و به سنسور برخورد کند. هرچه سرعت شاتر بر روی دوربین آهسته تر تنظیم شود، نور بیشتری توسط سنسور تصویر دریافت می شود. به همین ترتیب، هرچه سرعت شاتر سریع تر باشد، نور کمتری به سنسور تصویر برخورد می کند.

هنگامی که در مُد اولویت شاتر عکاسی می کنید، می توانید سرعت شاتر را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید، در حالیکه دوربین مقدار دیافراگم و ایزو را خودش انتخاب می کند.

چه موقع باید از مُد اولویت شاتر استفاده کنید؟

همانطور که قبلا گفتیم، اگر می خواهید کنترل کامل سرعت شاتر را به دست گرفته و با دوربین خود آزمایش کنید، این مُد دوربین ایده آل است. بیایید به دو وضعیتی که در آن بیشتر از همه احتمال دارد در مُد اولویت شاتر عکاسی کنید، نگاهی بیاندازیم.

وضعیت ۱: متوقف یا فریز کردن یک سوژه متحرک

اگر می خواهید یک پرنده، حیوان، یا ماشین به سرعت در حال حرکت را در عکس خود متوقف کنید، استفاده از مُد اولویت شاتر به شما اجازه خواهد داد تا با تنظیم یک سرعت شاتر سریع این کار را انجام دهید. یک سرعت شاتر سریع تر از ۱/۵۰۰ ثانیه برای متوقف کردن یک شیء ایده آل است، اما این مقدار بسته به سرعت سوژه ممکن است متفاوت باشد. دوربین شما مقادیر دیافراگم و ایزوی مورد نیاز را با توجه به نور موجود تشخیص خواهد داد.

وضعیت ۲: نشان دادن حرکت

اگر بیرون از خانه هستید و قصد دارید تصاویری از رد ستارگان، رد نور، یا عکس هایی در ساعت آبی بگیرید، باید یک سرعت شاتر آهسته انتخاب کنید تا حرکت سوژه به خوبی در عکس ثبت شود. برای گرفتن عکس های نوردهی طولانی باید جهت جلوگیری از هر گونه لرزش یک سه پایه با خود به همراه داشته باشید.

وضعیت ۳: نور کم (تاریک)

اگر شما در شرایط کم نور قرار دارید، ممکن است هنگام عکاسی در مُد خودکار عکس های ناکافی نوردهی شده (underexposed) به دست آورید. با کاهش سرعت شاتر (به عنوان مثال از ۱/۲۰۰ به ۱/۵۰ ثانیه)، می توانید اجازه ورود نور بیشتری به داخل دوربین بدهید و یک عکس به خوبی نوردهی شده ثبت کنید.

نکته: مراقب باشید سرعت شاتر بیش از حد آهسته نشود، چون باعث ثبت لرزش دوربین در تصویر شما می شود؛

وضعیت ۴: نور روشن روز

فرض کنید که در حال عکاسی در نور روشن روز هستید و دوربینتان در هنگام عکاسی در مُد خودکار عکس هایی با نوردهی زیاد ثبت می کند. در اینجا می توانید سرعت شاتر را افزایش دهید. این بدین معنی است که با استفاده از یک سرعت شاتر سریع تر (به عنوان مثال از ۱/۲۰۰ به ۱/۱۰۰۰ ثانیه)، می توانید مقدار نور ورودی به سنسور دوربین را به حداقل برسانید.

نتیجه گیری

با استفاده از مُدهای دوربین اولویت دیافراگم و اولویت شاتر می توانید با نحوه کار دیافراگم لنز و شاتر دوربین آشنا شوید. برخلاف مُد خودکار (که در آن دوربین همه تصمیم ها را برای شما می گیرد)، این مُدها تضمین می کنند که عکس های به خوبی نوردهی شده با مقدار دیافراگم یا سرعت شاتر مورد نظر خود به دست آورید.

بنابراین اگر اولویت شما انتخاب دستی مقدار دیافراگم دلخواه برای رسیدن به یک عمق میدان خاص است، باید در مُد اولویت دیافراگم عکس بگیرید. در غیر این صورت، اگر اولویت شما انتخاب یک سرعت شاتر خاص برای ثبت چیزی خلاقانه با نور موجود است (متوقف یا مات کردن حرکت)، باید از مُد دوربین اولویت شاتر استفاده کنید.

نویسنده: کونال مالهوترا (Kunal Malhotra)

منبع:

لنزک

 


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ساعت 2:06
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 14 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

نیما زادشیر: «من هیچ وقت توجه زیادی به دست های یک پیرزن نکرده بودم تا اینکه دست های مادربزرگم توجه ام را جلب کرد، دستهای پوشیده از چروک. بعد پشیمان شدم که چرا این چروک های سرشار از خاطره را تا کنون به تصویر نکشیده ام. جالبه که چطور یک چیز معمولی که هر روز به سادگی از کنارش رد می شویم، اگر درست نگاهش کنیم، می تواند یکباره برایمان مقدس شود».عکاسی بارداری

کنارش نشسته بودم، مثل همیشه با دو تا دستش دستم را گرفته بود و قربون صدقه ام می رفت. یک لحظه به دستانش خیره شدم. هنوز همان دست های ۲۷ سال پیش بود. بخاطر همین هروقت دست هایم را می گرفت فکر می کردم یک پسر بچه ۵ ساله لوسم. بیشتر دقت کردم، چندتا خط اضافه شده بود. نمی دانم کی این اتفاق افتاده بود و آن لحظات ما کجا بودیم. شاید خواب بودیم، شایدم کور.آتلیه بارداری

مشخصات عکس

  • دوربین: d750
  • لنز: ۸۵ f:1.4
  • دیافراگم: f/2.5
  • سرعت شاتر: ۱/۶۰sec
  • حساسیت سنسور: ISO 100

حالا دیگه اون مرد ۳۲ ساله ام با دوربینی که این دستارو ثبت می کنه. دستایی پر از فریاد، پر از درد، پر از سکوت و پر از عشق.

منبع:

لنزک

 


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ساعت 2:05
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 17 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

این که عکاسان حرفه ای فقط در مُد نوردهی دستی (M) عکس می گیرند، کاملا بی معنی است. چرند مطلق است. حتما دلیلی دارد که دوربین شما تنظیمات مختلفی دارد. عکاسی فقط با یک تنظیمات مثل خوردن تنها یک نوع غذاست. هر تنظیمات هدفی دارد، و هر کدام جایگاه خود را در هنر عکاسی نوزاد دارند.

افسانه – عکاسان حرفه ای تنها در مُد دستی عکاسی می کنند

من اخیرا در صفحه یک عکاس جدید خواندم که شنیده بود عکاسان «حرفه ای» فقط در مُد دستی عکاسی نوزاد می کنند، بنابراین او فورا به سراغ عکاسی رفته بود. دوربین را با اطمینان بر روی M تنظیم کرده، عکس گرفته بود، و بسیار خوشحال و راضی بود. با این حال، نیازی به گفتن نیست که نتایج آن اکتشاف اول ناامید کننده بود؛ عکس های بیش از حد نوردهی شده، کم نوردهی شده و تعداد زیادی عکس های تار و بی کیفیت.

من حدود ۱۰ ثانیه وقت داشتم تا این عکس را از یک بوته بائوباب در بوتسوانا بگیرم. اگر وقتم را صرف پیدا کردن تنظیمات دستی درست می کردم، احتمالا این عکس را از دست می دادم.

واقعیت این است: حرفه ای ها و دیگر عکاسان باتجربه از تمام مُدهای عکاسی روی دوربین خود استفاده می کنند.

آن مُدها به دلیلی آنجا وجود دارند. تنظیمات برای شما سادگی، سرعت، انعطاف پذیری، یا کنترل کامل فراهم می کنند. بسته به شرایطی که در آن عکاسی می کنید، هر کدام از این موارد ممکن است مناسب باشد. اگرچه مقالات دیگر در اینجا در مورد چگونگی استفاده از هر کدام از تنظیمات روی دوربین شما بحث می کنند، من می خواهم در مورد افسانه مُد دستی، و این که چرا استفاده از آن مهم است، صحبت کنم.

سوژه های در حال حرکت و صحنه های به سرعت در حال تغییر برای مُد دستی مناسب نیستند.

واقعیت حرفه ای

سعی کنید در حالیکه تصاویری از پرندگان در حال پرواز می گیرید، با کنترل دستی کامل عکاسی کنید. زود باشید، این کار را امتحان کنید. من منتظر می مانم.

اگر واقعا بیرون رفتید و این تمرین را امتحان کردید، حدس می زنم که تعداد زیادی عکس های واقعا بد گرفتید. چون پرنده ها به سرعت از مقابل پس زمینه های مختلف می گذرند، چون خورشید به سرعت از میان ابرهای پشت آنها ظاهر و پنهان می شود، و شرایط روشنایی بدون شک به طور مداوم در حال تغییر است. انطباق با این تغییرات در پرواز، تقریبا غیرممکن است.

در عوض، هر عکاس حرفه ای از یکی از تنظیمات دیگر استفاده می کند. به عنوان مثال من احتمالا مُد اولویت شاتر را در این شرایط انتخاب می کنم. این کار تضمین می کند که من بتوانم عکس های شارپ (یا مات هنرمندانه) بگیرم، و تصمیم در مورد دیافراگم را به عهده دوربین بگذارم. اگر من یک نوردهی روشن تر یا تاریک تر می خواستم، جبران نوردهی را تنظیم می کردم.

اکنون، اگر من داشتم به دقت از یک منظره عکاسی می کردم و چشم انداز خاصی برای تصویر نهایی داشتم، به مُد دستی تغییر حالت می دادم. من می توانم عمق میدان، نوردهی، تاری نامناسب، یا فوکوس انتخابی را تنظیم کنم. در مُد دستی، من تمام جنبه های تصویر نهایی را بهتر یا بدتر در اختیار دارم.

نکته مهم در اینجا این است – عکاسان حرفه ای از تمام ابزارهایی که در اختیار دارند، استفاده می کنند. اگر این درست بود که حرفه ای ها فقط از مُد دستی استفاده می کنند، آن وقت دوربین های سطح حرفه ای تنها یک تنظیمات داشتند. کاملا واضح است که اینطور نیست.

با این حال شما هنوز هم باید در مُد دستی عکاسی کنید

در مُد دستی عکاسی کنید، اما نه همیشه. درک نوردهی، فوکوس، سرعت شاتر، و دیافراگم و تاثیر آنها بر تصویر نهایی، قلب عکاسی است. برای تسلط بر جنبه های تکنیکی ایجاد تصویر، شما باید بتوانید بدون کمک دوربین خود همه اینها را در کنار هم قرار دهید.

مُد دستی برای عکاسی منظره عالی است، چون شما وقت برای ایجاد تصویر رویایی خود دارید.

منبع:

لنزک

 


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ساعت 2:04
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 16 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

تراز کردن خط افق ممکن است یکی از ساده ترین قسمت های عکاسی به نظر برسد. مسلم است که اکثر عکاسان می خواهند خط افق در عکس هایشان صاف باشد، اما این حوزه ای از عکاسی نیست که توجه زیادی به آن شده باشد. چرا اینطور است؟ تراز کردن خط افق کار بسیار آسانی است – درست است؟ با این حال در عمل، به دقت بیشتری نسبت به آنچه که بسیاری از مردم فکر می کنند، نیاز دارد.آتلیه نوزاد

شما نمی توانید بر «افق مجازی (virtual horizon)» دوربین خود، یا ابزار «صاف کردن خودکار (auto straighten)» نرم افزار پس پردازش خود متکی باشید. درک ما از یک خط افق هم تراز و صاف پیچیده تر از این هاست.عکاسی کودک

موارد آسان

گاهی اوقات، هم تراز کردن خط افق اصلا سخت نیست.

در شرایطی که در آن خط افق کاملا صاف و مسطح است، و هیچ حواس پرتی واضحی در اطراف آن وجود ندارد – به عنوان مثال، مناظر دریایی، یا دشت های بزرگ – تراز کردن خط افق به طور دقیق واقعا سخت نیست.

البته هنوز هم یک افق هم تراز و صاف در این موارد مهم است. فقط به دست آوردن آن بسیار آسان تر است، و به جز تنظیمات جزئی در پس پردازش (از جمله اصلاح اعوجاج احتمالی)، هیچ کار دیگری لازم نیست.

NIKON D800E + 24mm f/1.4 @ 24mm, ISO 100, 20 seconds, f/11.0

هرچند، موارد آسان کمتر از آنچه که ممکن است فکر کنید هستند. در اغلب موارد، چیزی در صحنه شما باعث می شود خط افق ناهموار یا منحنی به نظر برسد. در موارد دیگر، ممکن است حتی یک خط افق مشخص در ابتدا وجود نداشته باشد. این شرایط مسئله را به طور قابل توجهی پیچیده تر می کنند.

افق ادراکی

هر عکس یک افق ادراکی دارد – زاویه ای که در آن عکس شما هم تراز و صاف به نظر می رسد.

افق ادراکی همیشه با افق واقعی در یک صحنه مطابقت ندارد. به عبارت دیگر، شاید شما از یک تراز کننده حبابی (bubble level) در بالای دوربین خود استفاده کنید، که به شما می گوید تصویر کاملا هم تراز است، اما با این حال عکس هایتان بسیار کج به نظر برسند. همین مسئله در مورد «افق مجازی» داخل دوربین شما نیز صدق می کند، که می تواند باعث ایجاد تصاویر بسیار نامتعادل شود (حتی اگر بسیار خوب عمل کند).

علت چیست؟ اگر اجسام دور در عکس شما کج هستند، مانند یک شیب طولانی در سرتاسر کادر، آن شیء باید به عنوان افق جدید شما عمل کند. اگر آن شیء صاف نباشد، عکس شما هم تراز به نظر نخواهد رسید، مهم نیست چقدر خوب افق «واقعی» صحنه را هماهنگ کرده باشید.

NIKON D800E + 105mm f/2.8 @ 105mm, ISO 100, 1/10, f/16.0

امیدوارم این عکس برای شما صاف به نظر برسد. با این حال، «افق» در دوردست یک شیب تدریجی داشت، و من در واقع مجبور شدم تصویر نهایی را تا حد زیادی صاف کنم تا هم تراز و صاف به نظر برسد. (به عبارت دیگر، افق ادراکی در اینجا با افق «صحیح از لحاظ تکنیکی» منطبق نیست.)

چه کاری می توانید انجام دهید؟

چند مورد، ثبت یک عکس کاملا صاف را دشوار می کنند:

  • یک شیب ناهموار در صحنه
  • اعوجاج لنز قابل ملاحظه
  • فقدان یک خط افق در برخی تصاویر
  • دیگر نشانه های ادراکی فریبنده

در مواردی مثل این – یعنی اکثر موارد – چه کاری می توانید انجام دهید؟

توصیه من این است که افق ادراکی را به جای هر چیز دیگری هدف خود قرار دهید. اغلب اوقات، شما می خواهید عکس هایتان صاف به نظر برسد، حتی اگر از لحاظ تکنیکی اینطور نباشند.

برای انجام این کار، از هر گونه نشانه ادراکی که در عکس شما رخ می دهد آگاه باشید. آیا یک درخت در ترکیب بندی شما وجود دارد که به نظر می رسد کج باشد؟ یا خطوطی در پیش زمینه وجود دارد که بر صاف بودن ظاهری یک تصویر تاثیر می گذارند؟

کورکورانه از گزینه «صاف کردن خودکار» در نرم افزار پس پردازش خود پیروی نکنید. همین مسئله در مورد تراز کننده حبابی یا افق مجازی داخل دوربین شما نیز صدق می کند. حتی کشیدن یک خط صاف در سرتاسر خط افق برای هم تراز کردن تصویر نیز چندان مطمئن نیست. اگرچه این تکنیک ها در شرایط خاصی جواب می دهند، اما قطعا همیشه با افق ادراکی مطابقت ندارند.

یک نکته دیگر هست که می خواهم به آن اشاره کنم: تصویر خود را در پس پردازش به صورت افقی بچرخانید. با نگاه کردن به نسخه چرخیده شده، تصویر را به گونه ای دیگر خواهید دید – از جمله مشکلات احتمالی خط افق که در ابتدا متوجه آنها نشده بودید.

عکس خود را به صورت افقی بچرخانید.

از این گذشته، توصیه می کنم که هر از گاهی عکس های قدیمی خود را دوباره نگاه کرده و مطمئن شوید که هنوز هم خط افق آنها صاف است. به این ترتیب، کار خود را با یک نگاه تازه می بینید، به جای این که آنقدر به ظاهر یک تصویر عادت کنید که دیگر از نقاط ضعف آن غافل شوید.

نتیجه گیری

آیا این نکات برای اطمینان از این که عکس های شما هم تراز به نظر می رسند، کافی هستند؟ به احتمال زیاد، نه – هم تراز کردن عکستان با افق ادراکی به کمی وقت و تمرین نیاز دارد تا بر آن مسلط شوید. در واقع، من اینطور استدلال می کنم که هیچ کس نمی تواند به طور کامل بر آن مسلط شود، چون هر کس جهان را به طور متفاوت می بیند. (چیزی که برای من کاملا صاف به نظر می رسد، ممکن است برای شخص دیگری کج به نظر برسد).

با این حال، ارزش تلاش کردن را دارد. یک خط افق ناصاف، در بسیاری از موارد ظاهر یک عکس غیر حرفه ای، یا ترکیب بندی عجله ای و ناشیانه را دارد. گاهی اوقات، این مسئله عمدی است – که در این صورت، این مقاله را نادیده بگیرید! اما، برای بسیاری از عکاسان، یک خط افق صاف چیزی است که به دنبالش هستند. اگر هدف شما این است، امیدوارم که نکات این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

نویسنده: اسپنسر کاکس (Spencer Cox)

منبع:

لنزک

 


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ساعت 2:03
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 18 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

وقتی رستوران می روید از دیدن منوی غذا آب دهانتان راه می فتد و فقط دوست دارید هرچه سریع تر آن را سفارش دهید و میل کنید؟ آیا تاکنون به این فکر کرده اید از ظرف خوراک خوشمزه خود عکس بگیرید؟ در ادامه این مطلب ترفندهایی برای عکاسی از غذا را برایتان نام برده ایم. آتلیه نوزاد
تقریبا همه ما در هر کجا که هستیم گوشی ها ی موبایل خود را به همراه داریم و می توانیم از صحنه های زیبای اطراف عکاسی کنیم. یکی از روش های بسیار جالب برای عکاسی نوزاد با موبایل را می توان عکاسی از غذاهای خود دانست.
1.    استفاده از اپلیکیشن های موبایل
نرم افزارهایی که در اینجا برایتان نام برده ایم، دو تا از بهترین نرم افزرهای دوربین برای عکاسی از غذا هستند. درست است که از هر برنامه و دوربینی می توان برای عکاسی از خوراکی ها استفاده کرد اما این اپلیکیشن ها به طور اختصاصی برای غذا و خوراکی طراحی شده اند و فیلترها  تنظیمات متناسب با آن را دارند.

ترفندهای عکاسی از خوراکی ها

•    Hipstamatic (آی‌فون)
این نرم افزار مشهور برای عکاسی از غذا قابلیتی به نام Foodie SnapPak دارد که ترکیبی از فلاش، لنز و فیلترهای تصویری است که نمای زیبا و جالبی به عکس های غذا می بخشد.

ترفندهای عکاسی از خوراکی ها

•    دوربین SnapDish Food (اندروید)
SnapDish نرم افزار اندرویدی است که برای عکاسی از غذا و خوراکی طراحی شده است. هنگام عکاسی از یک ظرف غذای بسیار اشتهاآور با تزئینات عالی، SnapDish به گونه ای عمل می کند که تصاویر فوق العاده دیده شوند. با این نرم افزارمی توانید عکس های حاصله را به طور همزمان در چندین سایت به اشتراک بذارید.
2.    سرعت عمل داشته باشید
غذاها همیشه به همان تازگی ابتدای سرو به نظر نمی رسند. به طور مثال، نان ها بیات دیده می شوند. به همین دلیل، باید سرعت عمل بالایی داشته باشید و همه چیز برای عکاسی از غذا آماده باشد و بلافاصله تا غذا داغ است، عکس های داغ و خلاقانه از بشقاب غذای ثبت کنید. 3.    از زوایای مختلف و تنظیمات متفاوت نوردهی کمک بگیریدهنگام عکاسی از غذا بهتر است عکس های متعددی از آن بگیرید اما نه از یک زاویه، بلکه از زوایای مختلف این کار را انجام دهید. لازم نیست همیشه از بالای بشقاب یا از کنار صندلی خود عکس‌برداری کنید. ببینید از کدام زاویه منظره بهتر و نمای مناسب تری دارد. خلاق باشید. هر چه عکس های بیشتری بگیرید، حق انتخاب بیشتری هم خواهید داشت.
4.    نورپردازی
هرگز از فلاش روی دوربین استفاده نکنید. اگر از نرم افزارهای استاندارد عکاسی یا دوربین عکاسی با فلاش استفاده می کنید، تا حد امکان سعی کنید از نوردهی هایی بیرونی و اکسترنال استفاده کنید. فلاش دوربین ها یا موبایل ها بسیار مستقیم می تابند و باعث رنگ و رو رفته دیده شدن عکس می شوند. اگر منبع نور طبیعی همچون پنجره دارید، معطل نکنید. به کنار پنجره بروید و از نور طبیعی بهره بگیرید. 
5.    برای سوژه خود پس زمینه تعیین کنید

ترفندهای عکاسی از خوراکی ها

با قرار دادن وسایل و دکوری های مختلف در پس زمینه عکس، سوژه موردنظر بیشتر به چشم می آید. به طور مثال، می توانید در کنار  ظرف غذا از قاشق و چنگال، یا دستمال، پارچه، بشقاب های دیگر و ... استفاده کنید. البته منظور از این کار این نیست که فضا را شلوغ کنید، فقط کافیست آن را از خالی بودن رها کنید.

منبع:

برترین ها


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ساعت 4:20
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 17 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

روح الله خزائی: در این مطلب نگاهی داریم به قدیمی ترین دوربین عکاسی جهان. دوربین عکاسی کودک یکی از هیجان انگیزترین اختراعات بشری است که از قرن 19 تا به امروز دستخوش تغییرات زیادی شده و همچنان طرفداران خود را دارد.آتلیه نوزاد

 
نگاهی به قدیمی ترین دوربین عکاسی جهان

با وجود گذشت نزدیک به 2 قرن از تاریخ شروع به کار قدیمی ترین دوربین عکاسی جهان، این محصول هنوز طرفداران خود را دارد. فیزیک دان و هنرمند معروف فرانسوی ژاک لوئی داگر، با ابداع روش  داگرئوتیپ (نخستین روش موفق در ثبت عکس که در سال 1837 میلادی اختراع شد) و ساخت دوربین خود توانست برای اولین بار عکاسی کند.

داگر برای ساخت دوربین عکاسی خود از یک جعبه چوبی استفاده کرد و در سال 1839 میلادی اولین دوربین عکاسی جهان را به نام خود ثبت کرد. این دوربین در سال 2007 بعد از گذشت حدود 170 سال با قیمت 775هزار دلار به حراج گذاشته شد.

عکسهای قدیمی ترین دوربین عکاسی جهان

در ادامه شاهد تصاویری از این دوربین و عکسهای ثبت شده با قدیمی ترین دوربین عکاسی جهان هستیم :

 

نگاهی به قدیمی ترین دوربین عکاسی جهان
یک عکس داگرئوتیپ که در سال 1837 توسط داگر ثبت شده

نگاهی به قدیمی ترین دوربین عکاسی جهان
تصویر متعلق به بلور تمپل پاریس، عکاس لوئی داگر بهار سال  1838
 
نگاهی به قدیمی ترین دوربین عکاسی جهان 
 

نگاهی به قدیمی ترین دوربین عکاسی جهان

منبع:

برترین ها


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ساعت 4:18
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 17 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

عکاسی، حرفه ای مادام العمر است. پیشرفت و ترقی در آن معمولا سال ها به طول می انجامد – اگر دهه ها طول نکشد! و این چیز خوبی است! شما هرگز چیزهای شگفت انگیز برای یادگیری را تمام نخواهید کرد!
اما همه ی ما میدانیم که این همه زمان صبر کردن برای بهتر شدن چه قدر سخت است. فرآیند های سریع می تواند روحیه ی شما را بهتر کند، و شما را برای حرکت با انگیزه نگه دارد. بنابراین بیایید تا نکته هایی را یاد بگیریم که عکاسی شما را به سرعت بهبود می بخشد.
 ۱ در ساعت طلایی عکاسی کن
عکاسی در ارتباط با نور است، پس بهترین نور روز را برای عکاسی انتخاب کنید تا لایه ای ضخیم از جادو به عکاسی کودک شما اضافه کند. ساعت طلایی به یک ساعت قبل از غروب خورشید و یک ساعت بعد از طلوع آن گفته می شود. همین امروز در یکی از این ساعات بیرون بروید و عکس بگیرید و بگیرید و بگیرید. شما از اینکه چه طور نور عکس شما را زنده می کند شگفت زده خواهید شد.

10 راه برای اینکه یک شبه عکاس بهتری شوید

۲ از تکنیک ترکیب بندی چهارگوشه استفاده کن
شما به راحتی می توانید با استفاده از فن ترکیب بندی چهار گوشه، چیزها را جور دیگری ببینید و ایده های ترکیب بندی جدیدی را کشف کنید. این به راحتی آب خوردن است. همینطور که دوربین جلو چشم شما قرار دارد، سوژه را در چهار گوشه کادر قرار دهید و یکی یکی عکاسی کنید (همچنین اگر به نظرتان جذاب می آید می توانید سوژه را دقیقا در وسط کادر قرار دهید). این روش به شما کمک می کند تا هر عادتی دارید را بشکنید و در پیدا کردن کادر بندی های خلاقانه جدید موثر خواهد بود.
۳ یک حلقه فیلم عکاسی کن
یکی از ارزشمند ترین نکته ها در مورد عکاسی آنالوگ این است که شما محدودیت دارید. شما فقط می توانید ۲۴ یا ۳۶ عکس بگیرید، همین. این شما را مجبور می کند تا در مورد تک تک عکس ها با دقت فکر کنید و بعد عکس بگیرید. پس یک دوربین آنالوگ تهیه کنید و بروید قدم بزنید تا ببینید که چه خلق خواهید کرد! اگر دوربین آنالوگ ندارید، از دوربین دیجیتال استفاده کنید، اما خودتان را محدود کنید تا بیشتر از ۲۴ عکس نگیرید. شما حتی می توانید LCD را بپوشانید که نتیجه عکس هایتان را تا قبل از رسیدن به خانه نبینید.

10 راه برای اینکه یک شبه عکاس بهتری شوید

۴ به یک نفر عکاسی یاد بده
تقریبا باور نکردنی است که چه طور فرآیند آموزش یک مفهوم به دیگری می تواند آنرا فورا در ذهن خود شما ساده سازی و روشن کند. علاوه بر این، به اشتراک گذاشتن علاقه شما در عکاسی، دوز زیادی از رضایت و انرژی را به شما تزریق خواهد کرد! یک دوست یا یکی از اعضای خانواده که به عکاسی علاقه مند است را پیدا کنید، بنشانید و به او درس بدهید! آنها احتمالا از شما سوالاتی میپرسند که ذهنتان را به کار خواهد گرفت!

10 راه برای اینکه یک شبه عکاس بهتری شوید

۵ دفترچه راهنمای دوربین را بخواندر رابطه با هر عکس دو تصویر وجود دارد: تصویری که شما در ذهنتان می بینید، و تصویری که دوربین خلق می کند. یاد گرفتن اینکه دوربینتان چگونه کار می کند و چگونه باید آنرا کنترل کنید، چیزی است که به شما امکان می دهد به آن تصویر ذهنی جان ببخشید! پس بنشینید و کتاب راهنمای دوربینتان را از اول تا آخر بخوانید. این بخش ضروری یادگیری این است که گجت دوست داشتنیتان چگونه کار می کند. شما حتی ممکن است خودتان را در حالی که دارید می گویید "خدای من، اصلا فکرش را نمی کردم این گونه کار کند” پیدا کنید. پس برای خود یک نوشیدنی بریزید و بنشینید و کتابچه ی راهنما را بخوانید. آتلیه کودک

منبع:

برترین ها

 


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ساعت 4:17
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 16 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

به جرات می‌توان گفت که مهم‌ترین مسئله در عکاسی «ترکیب بندی» است. از ابتدای تاریخ عکاسی بارداری تا کنون، پیشرفت‌های تکنولوژیک فراوانی بوجود آمده است، اما هیچ کدام نتوانسته‌اند جای قدرت ترکیب بندی در عکس را بگیرند. هر قدر هم که دوربین‌های پیشرفته و امکانات فراوانی در اختیار داشته باشید، تا زمانی که ترکیب بندی را بلد نباشید، از گرفتن عکس‌های خوب از عکاسی کودک عاجز خواهید بود.
  
در این یادداشت می‌خواهیم ده نکته برای رسیدن به ترکیب بندی‌های بهتر را با هم مرور کنیم. ( در این مقاله به جای واژه Balance از کلمه توازن استفاده شده است. امیدوارم جایگزین مناسبی انتخاب کرده باشم)

۱ . نگاه بیننده در عکس چگونه هدایت می‌شود؟

پیشنهاد می‌کنم به ترکیب‌بندی، به عنوان مقوله‌ای که قرار است طرز نگاه مخاطب به عکس را تعیین کند توجه کنید. وقتی عکسی را ترکیب بندی می‌کنید، نگاه مخاطب به دو شیوه کلی در عکس هدایت می‌شود؛ شیوه سیال و شیوه ابداعی.

روش‌هایی برای رسیدن به ترکیب بندی‌های بهتر در عکاسی!


شیوه سیال : در این روش،‌ نگاه مخاطب به وسیله خطوط هدایت شونده در عکس به گردش در‌ می‌آیند. این خطوط می‌توانند خطوط جاده یا رودخانه باشند. همچنین در این روش به وسیله ساختن پیش‌زمینه، میان زمینه و پس زمینه، نگاه مخاطب بین این سطوح به گردش درمی‌آید.

شیوه ابداعی : در این شیوه، بدون استفاده از روش‌های ترکیب بندی رایج، با قرار دادن سوژه‌های اصلی در نقاط مناسب و بدون استفاده از خطوط هدایت شونده، نگاه مخاطب بین این سوژ‌ه‌ها به گردش درمی‌آید. مهم‌ترین مسئله در این روش، قرارگیری مناسب سوژ‌ه‌های مورد نظر در کادر است، به شیوه‌ای که ارتباطی بین آنها به وجود بیاید.

اگر عکس بالا را نگاه کنید، چشمان شما خودبخود به سمت ساختمانی که در یک سوم بالایی سمت چپ کادر قرار دارد هدایت می‌شود. دلیل آن هم این است که اکثر انسان‌ها از سمت چپ و بالای کادر شروع به دیدن عکس می‌کنند. سپس نگاه به سمت پایین ساختمان و از آنجا به روی پل هدایت می‌شود. این عناصر، تشکیل یک مثلث می‌دهند، که پل نقش بسیار مهمی در آن دارد. پل نگاه را از سمت ساختمان به بیرون کادر برده و دوباره به سمت ساختمان و مردم ایستاده در پایین ساختمان هدایت می‌کند.

۲ . حاشیه‌های کادر خود را ببینید!

برای اینکه در یک عکس به توازن برسیم، باید حاشیه های کادر ما توازن داشته باشند. به صورت طبیعی نگاه انسان از مرکز کادر به سمت حاشیه‌های آن متمایل می‌شود. برای اینکه بتوانید نگاه مخاطبتان را بر روی عکس خود متمرکز نگه دارید، باید با قرار دادن عناصر مناسب در حاشیه‌های کادر، نگاه او را به سمت سوژه مورد نظر خود بازگردانید. یکی از دلایلی که در اغلب عکس‌های منظره، در گوشه‌های کادر شاخ و برگ درختان را قرار می‌دهند همین مساله است. تکنیک دیگری که برای این کار استفاده می‌شود، تیره‌ کردن حاشیه‌های کادر یا همان استفاده از وینت (Vignette) است.

روش‌هایی برای رسیدن به ترکیب بندی‌های بهتر در عکاسی!


به شاخه‌های قرار گرفته در گوشه‌های این عکس دقت کنید. این شاخه‌ها بخوبی نگاه مخاطب را در کادر نگه می‌دارند. عملکرد بهتر اشیاء به این منظور، برای قرار گرفتن در حاشیه کادر، منوط به استفاده از تنها قسمتی از آنها در کادر است.

۳ . قانون یک سوم‌ها؛ بایدها و نبایدها!
قان یک‌سوم، تنها یک پیشنهاد برای ترکیب بندی است و به هیچ‌وجه نباید به آن نگاه مطلق داشت. اکنون بسیاری از عکاسان تازه‌کار، به صورت بی‌رویه و بسیار دقیقی در ترکیب‌بندی‌های خود از قانون یک‌سوم‌ها استفاده می‌کنند، در حالی که در بسیاری از عکس‌هایشان، با ترکیب‌بندی مرکزگرا یا انواع دیگر ترکیب بندی، به نتیجه بهتری دست میافتند.
قانون یک‌سوم‌ها یعنی قراردادن سوژه یا سوژه‌های اصلی در یکی از چهار محدوده‌ای که محل تلاقی خطوطی هستند که کادر را از جهت افقی و عمودی به سه قسمت مساوی تقسیم می‌کند. این شیوه باعث می‌شود که عکس چشم‌نوازتر به نظر آمده و تمرکز چشم بر روی سوژه‌هایی که روی این نقاط قرار دارند بیشتر شود. همچنین استفاده از این روش، باعث سهل شدن ایجاد توازن در عکس می‌شود.

روش‌هایی برای رسیدن به ترکیب بندی‌های بهتر در عکاسی!

روش‌هایی برای رسیدن به ترکیب بندی‌های بهتر در عکاسی!


همانطور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، با وجود اینکه عکس کاملاً مطابق با قانون یک‌سوم‌ها ترکیب بندی نشده، به دلیل وجود درخت، که دقیقاَ بر روی یکی از خطوط یک‌سوم قرار دارد، عکس به توازن رسیده است. هردو ساختمانی که در سمت چپ و راست کادر قرار گرفته‌اند، بازهم درحالی که چندان با یک سوم‌ها مطابق نیستند، نقش خطوط راهنما را ایفا کرده و باعث ایجاد تمرکز بر روی سوژه اصلی، یعنی ساختمان وسط کادر می‌شوند. این دو ساختمان همچنین با قرارگرفتن در حاشیه‌های کادر، بخوبی نگاه مخاطب را در عکس حفظ می‌کنند.

روش‌هایی برای رسیدن به ترکیب بندی‌های بهتر در عکاسی!


با این حال باید گفت که نباید از قرار دادن سوژه اصلی خود در مرکز کادر هراس داشته باشید. سوژه قرار گرفته در مرکز کادر، باعث می‌شود که تمرکز از هر آنچه غیر از سوژه اصلی است برداشته شده و نگاه مخاطب مستقیم به مرکز کادر دوخته شود. این شیوه ترکیب بندی، در صورتی که یک چهره ویژه یا یک نگاه خیره به دوربین در مرکز عکس قرار گیرد، به بهترین شکل موثر خواهد بود. علاوه بر این، توازن ایجاد شده در ترکیب بندی مرکزگرا، بسیار قدرتمندتر از باقی روش‌های ترکیب بندی است.

منبع:

برترین ها


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ساعت 4:16
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 17 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,
آخرين مطالب ارسالي
» 5 کار شگفت‎انگیزی که می‎توانید با تکنیک پنینگ در عکاسی انجام دهید قسمت سوم (چهارشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۱:۰۹)
» 5 کار شگفت‎انگیزی که می‎توانید با تکنیک پنینگ در عکاسی انجام دهید قسمت دوم (چهارشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۱:۰۸)
» 5 کار شگفت‎انگیزی که می‎توانید با تکنیک پنینگ در عکاسی انجام دهید قسمت اول (چهارشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۱:۰۷)
» عکاسی HDR چیست و چطور می‎توانم با دوربینم آن را انجام دهم؟ قسمت سوم (سه شنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۱:۱۵)
» عکاسی HDR چیست و چطور می‎توانم با دوربینم آن را انجام دهم؟ قسمت دوم (سه شنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۱:۱۴)
» عکاسی HDR چیست و چطور می‎توانم با دوربینم آن را انجام دهم؟ قسمت اول (سه شنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۱:۱۳)
» آموزش ماسک های روشنایی قسمت آخر (دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۳:۰۳)
» آموزش ماسک های روشنایی قسمت دوم (دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۳:۰۲)
» آموزش ماسک های روشنایی قسمت اول (دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۳:۰۱)
» 10 نکته عکاسی با موبایل قسمت آخر (یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۴:۰۴)
» 10 نکته عکاسی با موبایل قسمت دوم (یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۴:۰۳)
» 10 نکته عکاسی با موبایل قسمت اول (یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۴:۰۲)
» آموزش استفاده از فوکوس انتخابی در عکاسی ماکرو (شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۶:۰۹)
» ۶ روش و نکته آسان برای بهبود عکاسی منظره قسمت آخر (شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۶:۰۸)
» ۶ روش و نکته آسان برای بهبود عکاسی منظره قسمت اول (شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۶:۰۷)
» آموزش عکاسی پرتره احساسی کم نور با نور طبیعی قسمت آخر (پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۲:۱۱)
» آموزش عکاسی پرتره احساسی کم نور با نور طبیعی قسمت دوم (پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۲:۱۰)
» آموزش عکاسی پرتره احساسی کم نور با نور طبیعی (پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۲:۰۹)
» درک مفهوم طول کانونی در 4 مرحله ساده قسمت آخر (چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۴:۵۶)
» درک مفهوم طول کانونی در 4 مرحله ساده قسمت اول (چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۴:۵۵)
نويسندگان
خبرنامه
جستجو
آمار و ارقام سايت
» تاريخ : پنجشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
» بازديد امروز : 55
» بازديد ديرور : 9
» بازديد ماه گذشته : 64
» بازديد سال گذشته : 1969
» كل بازديد : 6260

» كاربران آنلاين : 1
» كاربران عضو آنلاين : 0
» كاربران ميهمان آنلاين : 1

» مجموع مطالب : 859
» مجموع نظرات : 26
» تعداد اعضاي سايت : 0

» آي پي شما : 54.226.4.91
» مرورگر : unknown
» سيستم عامل : unknown

» ورودي هاي گوگل امروز : 0
» ورودي هاي گوگل ديروز : 0

» آخرين بروزرساني : ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
تبلیغات متنی
خريد بک لینک در تمام وبلاگها
کپسول آتش نشانی
کولرگازی ارزان
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
خرید گیفت کارت
آموزش آشپزی ایرانی
کولرگازی
خرید پیج اینستاگرام
ساخت استخر