آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری
عضويت سريع
نام کاربري :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ايميل :
نام اصلي :
کد امنيتي :
تبادل لينك اتوماتيك
عنوان :
آدرس :
کد امنيتي :
چت باكس

نام :
وب :
پیام :
2+3=:
 
(Refresh)
نیلی بلاگ

عکاسی کودک و عکاسی نوزاد از آن دست حرفه هایی است که نیاز به هنر و خلاقیت زیادی دارد اما در کنار این خلاقیت و هنر شما نیاز دارید تا برخی از اصول مهم را بدانید و رعایت کنید .

 

عکاسی نوزاد یکی از جذاب ترین انواع عکاسی است که در آن با رعایت این چند اصل مهم شما میتوانید مخاطبان خود را جذب کنید .

 

عکاسی کودک و نوزاد

 

نکته ای که بیشتر عکاسی های نوزاد و کودک را خاص میکند لطافت و ظرافت خاصی است که کوچولو ها به عکس ها میبخشند .

لازم است بدانید که همین ظرافت و لطافت از مهم ترین عناصر زیباتر کردن عکس های کودک و نوزادی است .

 

شما برای آنکه بتوانید لحظات خاص و جذاب نوزاد خود را به ثبت برسانید نیازمند یک عکاس حرفه ای با تجربه کافی هستید که آتلیه عکاسی بن سای با کادری مجرب این امکان را برای شما فراهم نموده است .

 

مدل قابی که عکس در آن قرار میگیرد ، ژست های کودک ، پشت زمینه های عکس و مواردی ازین دست در عکاسی کودک دارای اهمیت زیادی هستند .

 

اصول مهم عکاسی کودک

 

از اولیه ترین اصول داشتن یک عکاسی خوب و موفق این است که شما اول با سوژه ی خود ارتباط دوستانه ای برقرار کنید ، سعی کنید او را بشناسید ، با خلق و خوی او آشنا بشوید و از علایقش بدانید .

 

دومین اصل در این نوع از عکاسی ، داشتن صبر و حوصله ی بسیار بالا است .

شما میدانید که کودکان گاهی اوقات کج خلق هستند و اکثر اوقات بازیگوش . پس باید برای راضی کردن آنها که ژست مورد نظر شمارا بگیرند و با شما برای عکاسی همکاری کنند صبوری کنید و حوصله به خرج بدهید .

 

از نکات مهم در عکاسی کودک تعیین چارچوب است .

 

یعنی چه ؟

 

یعنی شما باید چارچوبی را به عنوان قاب تصویرتان در نظر بگیرید ، زیرا این کار به جلوه نمایی عکس کودک خیلی کمک میکند .

 

سعی کنید همیشه ساده ترین دکورها را انتخاب کنید تا فضای عکاسی از شلوغی به دور باشد ، اینگونه عکاسی کودک بهتری خواهید داشت .

 

امیدواریم این متن برای شما مفید واقع شود

 

منبع:

گوگل


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ساعت 21:38
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 16 | لينك ثابت
برچسب ها : آتلیه بارداری,عکاسی بارداری,عکس بارداری,آتلیه عکاسی بارداری,بهترین آتلیه بارداری,آتلیه بارداری شهرک غرب,

عکاسی بارداری در آتلیه بارداری یکی از لذت بخش ترین عکاسی ها است . 

بارداری یکی از گذرا ترین دوران زندگی برخی از خانوم ها است که از سرشار از تغییرات گسترده اس .

در این دوره شما هرلحظه باید آماده ثبت قابی زیبا باشید .

برای این عکاسی شما هر لحظه باید دوربین به دست آماده باشید تا خاطراتی زیبا را برای تمام عمرتان ثبت کنید .

 

برای داشتن یک عکس بارداری خوب باید به اندازه کافی نزدیک بشوید ، اگر این کار را نکنید پس زمینه ی شلوغ عکستان را خراب میکند و باعث میشود سوژه ی اصلی که خانوم باردار است پیدا نباشد .

اما یادتان باشد که در مواقع لازم کمی فاصله بد نیست .

این یکی دیگر از نکات عکاسی از بارداری است . این کار را بکنید ، کمی دورتر بروید و یک نوع جدیدی از عکاسی  را تجربه کنید .

این متود را زمان عکاسی در طبیعت و یا زمانی که روی کاناپه خوابیده است میتوانید اجرا کنید .

 

حواستان به آرایش صحنه باشد 

 

خانم باردار را خارج از مرکز تصویر قرار بدهید ، این کار باعث طبیعی تر جلوه دادن عکس میشود .

 

همیشه سعی کنید از پس زمینه ساده استفاده کنید ، عالی است ، پس زمینه شلوغ کار را خراب میکند .

پس زمینه ی ساده باعث میشود مرکز توجه خانم باردار باشد .

 

این روش اکثر اوقات در پرتره ی بارداری به کار برده میشود .

از روش گرفتن عکس های عمودی استفاده کنید .

 

زمانی که سوژه ایستاده یا نشسته است عکس را به حالت عمودی بگیرید تا با این کار به او نزدیکتر شوید و تنوع عکس هایتان بیشتر شود .

 

میتوانید از سوژه بخواهید به کارهای معمولی ش در روز برسد و شما از او در این حالت عکاسی کنید .

 

به علاوه میتوانید از حالات مختلف صورت  مادر عکاسی کنید . زمانی که میخندد ، زمانی که گرید میکند ،  اخم میکند .. 

 

امیدواریم این متن برای شما مفید واقع شود

منبع:

گوگل

 


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ساعت 21:37
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 15 | لينك ثابت
برچسب ها : آتلیه بارداری,عکاسی بارداری,عکس بارداری,آتلیه عکاسی بارداری,بهترین آتلیه بارداری,آتلیه بارداری شهرک غرب,

عکس بارداری عکس روز های شاد است. عکس مهمترین روز های زندگی هر پدر و مادر. پس نکته اول انتخاب رنگ های شاد است. رنگ های شاد به رنگ هایی گفته می شود که دارای بیشترین خلوص هستند.

 

تمام این رنگ ها رنگ های شاد هستند. رنگ های پایه در عکاسی کودک و عکاسی بارداری در آتلیه عکاسی بسیار حال خوبی را منتقل می کند.

 

حالا نکته این جاست که چگونه ست کنیم.

چند نمونه ست کردن لباس بارداری بین مامان و بابا را اشاره می کنیم.

 

۱ – یکسان بپوشیم / لباس های شبیه به هم و هم رنگ خیلی انتخاب خوبی است.

 

۲- از رنگ های هم پایه استفاده کنیم . به عنوان مثال در عکس بارداری مامان و بابا هر دو میتوانند  آبی بپوشند ولی با طیف های مختلف

 

 

این ها نمونه هایی از رنگ های همپایه هستند

 

۳- میتوانید از رنگ های مجاور هم استفاده کنید

آبی و سبز

سبز و زرد

زرد و قرمز

قرمز و نارنجی

بنفش و آبی

بنفش و قرمز

این ها انتخاب های متفاوت ولی هم جواری هستند

 

۴- مختلف بپوشید. کلاسیک ترین آن ها سیاه و سفید است که در عکاسی بارداری به خوبی جواب می دهد

۵- خنثی و رنگی بپوشید

رنگ های سفید سیاه و همه طیف های خاکستری خنثی هستند.

در حقیقت هر رنگی با این رنگ ها جور می شود.

 

۶- مکمل بپوشید.

رنگ های مکمل به رنگ هایی گفته می شود که بیشترین اختلاف  تضاد را با هم دارند. در عکاسی بارداری نیز بسیار خوب جواب می دهد.

مکمل ها در عکس بارداری و برای آتلیه تخصصی بارداری بیشترین بازیگوشی را به بیننده  القا می کنند.

زرد و آبی

قرمز و سبز

بنفش و نارنجی

این رنگ ها با هم بسیار متضاد و جذاب هستند و در عکاسی بارداری حال خوبی دارند.

۷- در عکاسی بارداری از رنگ های پاکیزه استفاده کنید.

این رنگ ها رنگ های تمیز یا بهداشتی نام دارند و عموما رنگ های روشنی هستند

خیال انگیزی در این عکس ها در بالاترین سطح ممکن است .

 

 

نکته:

در عکاسی بارداری و عکاسی کودک از تلفیق این موارد استفاده نکنید.

این قوانین در عین سادگی بسیار کاربردی هستند و در عکس های مورد نظر آتلیه تخصصی کودک بسیار موثر عمل می کنند.

اما نکته با اهمیت در این جاست که این قاعده در عکس تک نفره نیز صادق است

شما میتوانید عناصر مختلف لباس خود را با همین قوانین ساده ست کنید.

»نبع:

گوگل

 


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ساعت 21:35
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 15 | لينك ثابت
برچسب ها : آتلیه بارداری,عکاسی بارداری,عکس بارداری,آتلیه عکاسی بارداری,بهترین آتلیه بارداری,آتلیه بارداری شهرک غرب,

یکی از زیبا ترین مکانهای خاطره ساز مربوط به  آتلیه های کودکان است 

 اصولا آن را مهد کودک دوم خطاب میکنند چرا که در این مکان عکاس در صحنه های بسیار جذاب (زمانی که کودک بازی میکند)  اقدام به عکس برداری میکند و لازم به ذکر است کسانی که بتوانند در هنگام حرکت کودک عکس های جالب جذابی بگیرند و در حالتی که تمام اصول عکاسی در آن  رعایت شده باشد، عکاسان موفقی هستند .

در چه سنی کودک را به آتلیه  عکاسی ببریم:

یکی از  تصور های اشتباهی که برخی پدر مادر ها نسبت به عکاسی دارند  تعیین سن کودکان برای ورود به آتلیه می باشد و برای رفع این شبهه باید خاطرنشان کرد کودک در هر سنی  و شش ماهه است یا سه ساله یا بیشتر  میتواند به آتلیه عکاسی راه پیدا کند .

نکته :

یکی از راه های ارتباطی که عکاسان با کودکان برقرار میکنند وسایلی است که کودکان به آن عکس العمل  خاصی نشان میدهند و این میتواند برنامه کودکانی های تام و جری یا وسایل بازی مانند ماشین و هواپیما باشد  و نکته بسیار مهم آنکه نباید کودکان را با وسایلی همچون تبلت و تلفن همراه ، همبازی کرد .

 

چهار نکته اساسی در آتلیه عکاسی کودک :


1.دادن خوراکی به کودکان :

اول سعی کنید که در هنگام ورود به آتلیه عکاسی کودکان ، خوراکی به همراه نیاورید زیرا زمانی که ذهن کودک در جهت غذا برود  اغلب بهانه جویی( گریه ) میکند و این به هیچ وجه برای عکاسی مناسب نیست و  سعی کنید بدون هماهنگی عکاس به کودکان خوراکی ندهید زمانبندی این امور را با مشورت عکاس انجام دهید   و در آخر میتوان یک پاستیل به کودکان هدیه کرد.


2.سر و صدا :

یکی از اشتباهاتی که پدر مادر ها در هنگام عکاسی در آتلیکه میکنند مربوط به دست زدن و جیغ کشیدن برای کودک است و باید خاطر نشان کرد این عمل قدرت تمرکز عکاس و  هماهنگی در ژست های کودک را می کاهد و در کل این عمل موجب کلافه شدن کودک و عکاس می شود.

3.بد قلقی کودک در هنگام عکاسی :

معمولا کودکان یک روحیه تعلل خواه دارند و کافی است که بفهمند که والدین چیز هایی از آن ها پنهان میکنند در این حالت است که  به نشانه اعتراض بد قلقی (کار هایی که مطابق میل پدر نیست) میکنند و بدیهی است که نباید در هنگام  ورود کودک به آتلیه وسایل بازی و... از او گرفته شود.

 

4.پوشاک کودک:

والدین باید سعی کنند برای بهتره شدن صحنه های  عکس در آتلیه ، لباس های راحت تری به کودک بپوشانند و از استفاده کردن  لباس های تنگی که باعث اذیت  کودک می شود و جلوی تحرک را میگیرد اجتناب کنند 

 پیش از ورود به آتلیه و از روز قبل وعده یک محیط شاد و بازی های جذاب را به کودکتان بدهید. توجه داشته باشید که تعریف ما بزرگسالان از بازی با کودکان متفاوت است. از نظر ان ها هر شیطنت و هر تجربه ای بازی نام دارد هدف در این بحث  اعطای لذت به کودک است. 


تیم ما یکی از مجرب ترین و حرفه ای ترین عکاسان را دارا است و کیفت و تنوع عکاسی ما به گونه ای است که جذابیت و زیبایی کودک شما را در  آتلیه  عکاسی کودک به بدیـهه گذاشته میشود و این حاصل نتیجه عکاسان با تجربه و مجرب است و یکی از نکات جالب عکاسی در تیم ما این است که جذابیت و زیبایی را در آتلیه تضمین میکنم.

ویژگی ها:

ــ امکان عکس برداری از کودکان در هر سنی

ــ برقراری ارتباط صحیح با کودک در هنگام عکاسی

ــ شکار لحظه های جالب و نقطه جذابیت کودک

ــ استفاده از محیطی شاد و فرح بخش 

ــ استفاده از شخصیت های کودکانی

منبع:

گوگل


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ساعت 14:42
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 16 | لينك ثابت
برچسب ها : آتلیه کودک,عکاسی کودک,عکس کودک,آتلیه عکاسی کودک,بهترین آتلیه کودک,آتلیه کودک شهرک غرب,

هر علمی برای اثبات کارایی خود نیاز به تجربه و در نتیجه موفقیت دارد و در مثالی ساده یک عکاس با تجربه معمولا از عکس هایی که میگیرد تجربه و عملکرد خود را به بدیهه میگذارد

قطعا این عکس های زیبا نیاز به یکسری آموزش و ترفند دارد که عکاسان با تکیه بر آن میتوانند عکس ای بسیار زیبایی را شکار کنند برای گرفتن عکس‌های به‌یادماندنی، سعی کنید افراد را مشغول انجام یک فعالیت کنید و البته باید خاطر نشان کرد که فعالیت باید بسیار آرام باشد و طوری نباشد که آن ها از منطقه عکس برداری خارج شوند و منظور از فعالیت این است که فرد نظاره گر کس یه این پی ببرد که عکس بدون هیچ امادگی قبلی گرفته شده است.

تکنیک عکس‌های دسته‌جمعی:

 خیلی از حالات پیش می‌آید که عکس‌های تکی آن‌طور که باید جذابیت داشته باشد ندارد و معمولاً عکس گرفتن در کنار خانواده یا دوستان، خواهر یا برادر مخصوصاً اگر در سن نزدیک به هم باشند عکس جذابیت بیشتری پیدا می‌کند و منظور از این نوع عکس تناسب بندی قد و سن است که بسیار زیبا می‌باشد و عکاس‌ها حتماً باید بدانند برای گرفتن این نوع عکس آن‌ها را مطلع کنند که باهم دوستانه برخورد کنند تا عکس جذاب‌تر باشد نکته مهم‌تر اینکه از پشت‌صحنه از آن‌ها عکس بگیرید تا مُخل فعالیتشان نباشید. بچه‌ها را در فضایی خلوت و مملو از نور طبیعی، مانند کنار یک پنجره‌ی بزرگ بنشانید. از حالت اتوماتیک استفاده کنید و مطمئن شوید که یک عکس شارپ و واضح دارید. به دوربین اجازه دهید در صورت لزوم از فلاش استفاده کند و نکته مهم‌تر آنکه برای زیباتر شدن عکس باید از رنگ‌های روشن استفاده کرد.

عکس گرفتن از کودکان:

یکی از سخت‌ترین مبحث‌های عکاسی تکنیک ارتباط برقرار کردن با کودکان است زیرا به علت تنوع روحیات و... این ارتباط‌ها متفاوت است هنگام عکاسی از کودکان، ممکن است که آن‌ها بر قوه لبخند زدن متکی نباشند و هیچ‌وقت طوری نباشد که برای هر عکس از آن‌ها آمادگی داشته باشید در این مواقع بهتر است که قبل آن به او یک هدیه یا آب‌نبات بدهید تا بهانه‌ای شود که با لبخند در عکس، جذابیت را به نمایش بگذارد و طوری باشد که مخاطب در عکس از خنده و یا لبخند طبیعی خود استفاده کند و معمولاً برای لبخند زدن نیاز است یکم فعالیت کنید و کارهای بامزه مثل شکلک درآوردن، یا ایجاد صداهای عجیب‌وغریب را انجام دهید تا بتوانید عکس‌العمل مناسب را از کودک دریافت کنید البته یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌تواند در لبخند زدن کودکان مؤثر واقع شود فضای دکوراسیون عکاسی کودک است و راه‌های زیادی برای خنداندن کودک در آتلیه کودک وجود دارد.

عکاسی سریع:

 یکی از مهم‌ترین معیارهای عکاسی زمان است و فرد باید در آن‌قدر هر ثانیه را بداند چراکه زمانی که به‌سرعت عکاسی توجه داشته باشید طبیعتاً عکس‌های بهتری می‌گیرید عکاس باید سریع کار کند تا بتواند لحظه‌ی موردنظر را ثبت کند، بنابراین سرعت شاتر بالا (1/500 یا بیشتر) انتخاب کنید و برای ایجاد پس‌زمینه‌ی مات از یک دیافراگم باز (f/1.8-f/4) استفاده کنید

منبع:

گوگل


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ساعت 14:41
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 15 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

این نوع لنز بیشترین کاربرد در دوربین‌ها را دارد و معمولاً نوع ژاپنی آن باکیفیت و عالی‌تر نسبت به سایر می‌باشد و نکته مهم در انواع لنزهای زاویه عرض نسبت به یک لنز زاویه باز (Wide angle lens) در مقایسه با یک لنز استاندارد فاصله کانونی کمتری دارد و معمولاً این فاصله متغیر است و حدود ۱۰ تا ۴۲ میلی‌متر می‌باشد.

ویژگی لنزهای زاویه عریض:

ویژگی‌های لنزهای زاویه عریض بسیار زیاد می‌باشد و ازجمله محبوب‌ترین ویژگی آن گرفتن عکس‌هایی با زاویه‌ی دید وسیع‌تر خواهد کرد و معمولاً عکاس‌های حرفه‌ای از این ویژگی بهره زیادی می‌برند لنز زاویه عریض برای عکس گرفتن از مناظر و پرتره‌های گروهی (عکس‌های دسته‌جمعی) یک انتخاب مناسب عکاسی نوزاد است باید خاطرنشان کرد که معمولاً در آتلیه‌ها و درواقع زاویه باز این لنزها تنها گزینه برای چنین عکس‌هایی که مایلید هیچ المان مهمی از عکس را حذف نکنید، به‌حساب می‌آید البته عمق میدانی در این نوع لنزها استفاده می‌شود و عکاسان حرفه‌ای می‌توانند تا عمق میدان (DOF) عمیق‌تری به دست آورند عکاسی بارداری.

لنز نرمال/استاندارد:

این نو لنزها همان‌طور که از اسمشان پیداست نوع استاندارد می‌باشند و لنز استاندارد فاصله کانونی ثابتی دارد و نسبت به نوع عریض بیشترین کاربرد را دارا می‌باشند (۵۰، ۸۵ یا ۱۰۰ میلی‌متر) و ازلحاظ پرسپکتیو همانند دید چشم انسان است و این وجهه پرسپکتیوی بیشتر برای طراحان و معماران قابل‌فهم و درک می‌باشد و امروزه برای یک دوربین با فیلم ۳۵ میلی‌متری یا یک DSLR قول فریم، یک لنز ۵۰ میلی‌متری استاندارد بکار می‌رود و نکته مهم آنکه در نگهداری این نوع لنز باید مراقبت‌های بیشتری شود.

فاصله کانونی:

در مورد فاصله کانونی لنزهای استاندارد سؤال‌های متداولی می‌شود ازجمله سؤالات مربوط به عکاسی پرتره می‌باشد در فاصله کانونی‌های بالاتر (۸۵ و ۱۰۰ میلی‌متری) یک لنز ایده آل برای عکاسی پرتره دارید چراکه ترکیب این لنز با دریچه دیافراگم باز، جزئیات هر پس‌زمینه‌ای را مات خواهد کرد درنتیجه توجه بیننده به سوژه جمع خواهد شد. البته لازم به ذکر است لنزهای کانونی در صورت هرگونه خرابی هزینه بیشتری نسبت به سایر لنزها دارند.

لنزهای تله فوتو:

لنزهای تله فوتو (۱۰۰ تا ۸۰۰ میلی‌متری) زاویه دید باریکی به شما می‌دهند. چنین لنزهایی شمارا قادر خواهند ساخت که از یک‌فاصله دور سوژه خود را شکار کنید. لنزهای تله فوتو برای عکاسی حیات‌وحش، پرتره، ورزشی و مستندسازی مناسب هستند. این لنزها شمارا قادر خواهند ساخت که سوژه‌ها را از چندین متر دورتر مورد عکاسی قرار داده و با عمق میدان کمی که دارند روی سوژه فوکوس کنید.

لنزهای زوم:

لنزهای زوم ازجمله پرکاربردترین لنزها می‌باشند و بنا به استفاده‌های عکاسی بیشترین محبوبیت را دارا هستند اگرچه لنزهای زوم فاصله کانونی متغیری دارند ولی به نسبت این متغیری کاربرد آن بالاتر و بهتر می‌شود لازم به ذکر است لنزهای زوم انواع مختلفی برخی از این لنزها می‌تواند از یک لنز زاویه عریض تا یک لنز تله فوتو (مثلاً ۲۴ تا ۳۰۰ میلی‌متر) تغییر زاویه دهند پس‌دست شما برای ترکیب‌بندی کاملاً بازخواهد بود.

تحلیل لنزهای زوم:

در تحلیل لنزهای زوم نکاتی بسیار مهمی وجود دارد ازجمله چیزی بسیار مهمی که در لنزهای زوم باید سبک و سنگین شود، دریچه دیافراگم است توانایی محدودی درباز کردن دریچه دیافراگم و ورود نور دارند پس هنگام خریدن یک لنز زوم به این موضوع نیز فکر کنید البته باید گفته شود که این لنزها انواع مختلفی دارند

منبع:

گوگل


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ساعت 14:40
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 17 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

غالبا زیباترین و جذاب ترین عکس ها مربوط به عکس هایی در آتلیه  خانوادگی می باشند

اینگونه  است که  جذابیت و زیبایی درعکس  نمایان میشود و تنوع در رنگ لباس و چهر ها  و حتی تناسب در قد اعضای خانواده به جذابیت  آن کمک میکند و کسانی که میخوهند عکس  های جذابی در  آتلیه خانوادگی  به بدیهه بگذارد باید سعی کنند از رنگ ها روشن تری استفاده کنند .

چطور عکس بگیریم:

غالبا عکس هایی که از خانواده ه در آتلیه عکاسی گرفته  میشود  متنوع است ولی در بهترین حالت میتوان گفت که زمانی که قرار است از یک خانواده  عکس گرفته شود باید به چند نکته  توجه شود :

ــ افراد خانواده باید گروهی بایستند و پراکنده نباشند.

ــ افراد پیر و کودکان باید در وسط قرار بگیرندو تقریبا مرکزیت عکس را تشکیل دهند.


ــ افرادی که از نظر قد بلند تر هستند باید پشت بایستند  .

ــ  دو نفر که از همه بلند قد تر و جوان تر هستند باید در  دو طرف عکس قرار بگیرند .


نکته : بسیاری از عکاسان از  گرفتن عکس های خانوادی واهمه دارند زیرا غالبا همه ی اعضا خانواده درباره چگونگی نوع عکس و.. نظر میدهند در این حالت است که باید از یک فلاش خارجی برای کم‌رنگ کردن سایه‌ها و ثبت دقیق چهره‌ها و از یک عمق میدان بیشتر برای شارپ نشان دادن صورت افراد استفاده کرد.

لباس مناسب بپوشید :

تنوع نوع لباس گاهی اوقات به جذابیت عکس کمک میکند و گاهی اوقات از جذابیت آن بشدت میکاهد  و طبق نظر عکاس های مطرح  جهانی معمولا عکس هایی که ضد و نقیض کمتری  دارند عکسایی هستند که در آن افراد بشکل ساده و با پوشش ساده می باشند اگرچه عکس‌های خانوادگی موقعیت‌هایی‌ هستند که افراد باید برای ثبت آن‌ها بهترین حالت خود را داشته باشند  ولی باید برای تناسب عکس از لباس های شبیه  به هم استفاده کرد.


نکته مهم :  زمانی که میخواهید به آتلیه  خانوادگی بروید و عکس های رسمی بگیرید  مراقب باشید که  از رنگ های زرد تند و قرمز تند استفاده نکنید چراکه از ارزش عکس رسمی می کاهد.

 

عکس‌های کلوزآپ بهترین راه برای انتقال احساسات هستند. دو نفر را که به هم نزدیک و صمیمی هستند انتخاب کنید، مثلاً یک زن و شوهر، خواهر و برادر، یا مادر و فرزند؛ و از آن‌ها بخواهید تا جایی‌که امکان دارد به هم نزدیک شوند و با هم صحبت کنند. از یک لنز استاندارد یا ماکرو استفاده کنید و کادر را خیلی نزدیک ببندید و عکس بگیرید. منتظر لحظه‌ای باشید که دو نفر به هم لبخند می‌زنند یا به هم نگاه می‌کنند و از آن لحظه عکس بگیرید. از نور فلاش برای تثبیت حرکت و از عمق میدان کم برای مات شدن پس‌زمینه استفاده کنید.


زاویه تند :

 غالبا زمانی که عکاسان به عکس های حانوادگی زاویه میدهند به شدت عکس جذاب می شود زیرا چون افراد دارای تناسباتی هستند  و یکی از زیباترین و حرفه ای ترین نوع تکنیک مربوط به دراز کشیدن و از پایین به سوژه نگاه کردن است  و در چنین حالتی باید از اعضا خواست تا به دوربین نگاه کنند و سپس عکس را شکار کرد پس از آن خواهید دید که تفاوتی در عکس پدیدار میشود که قابل بیان نیست.

 ژست‌‌های خوب بگیرید:

 چینش افراد خانواده میتواند بهتر و خلاقانه تر صورت گیرد  ولی تکنیک  دیگر مانند  ژست، بیشتر به فضای آتلیه بارداری و خلاقیت شما ارتباط دارد  مثال  خانواده های چهار نفره میتوانند بطور خلاقانه یک دایره تشکیل دهند  و عکاس میتواند از یک لنز استاندارد یا عریض( بین 17 تا 50 میلی‌متر)  استفاده کند و عکس هایی زیبایی را ثبت کند.


تیم ما یکی از مجرب ترین و حرفه ای ترین عکاسان را دارا است و کیفت و تنوع عکاسی ما به گونه ای است که جذابیت و زیبایی  را در  آتلیه  عکاسی خانوادگی  به بدیـهه گذاشته میشود و این حاصل نتیجه عکاسان با تجربه و مجرب است و یکی از نکات جالب عکاسی در تیم ما این است که جذابیت و زیبایی را در آتلیه تضمین میکنم.

منبع:

گوگل


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ساعت 14:39
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 16 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

دوربین ها  مانند موبایل و یا تبلت از قطعات بسیار حساسی تشکیل شده اند و  هر از این قطعات وظیفه خاص خود را انجام میدهد

در صورت خرابی یکی از این قطعات  باید در وهله اول سعی کرد آن را تعمیر کرد و اگه قابل تعمیر نبود باید آن را از نمایندگی های  فروش قطعات دوربین عکاسی خریداری نمود.آتلیه کودک


انواع قطعات  اصلی و مهم دوربین :


ــ لنزا

ــ اتاقک تاریک

ــ ویزور یا چشمی یا نمایاب 

ــ فلاش 

ــ وسایل تنظیم (نور و فاصله)

ــ سلف تایمرلنز

لنز :

لنز ها مهم ترین نقش را در دوربین دیجیتال دارند و به مثال نقش چشم برای انسان  ،را تداعی میکنند و امروز بر حسب نوع دوربین و قیمت آن کیفیت این نوع لنز ها  تفاوت زیادی دارد درواقع لنز مجموعه ای از عدسی های محدب و مقعر که تشکیل یک عدسی محدب مرکب را می دهد میباشد  و کلیت کار لنز به این صورت است که زمانی که لنز  نور را که در جهت  دوربین و قسمت ورودی می آید در یک نقطه  متمرکز میکند.


خرید ویا  تعمیر لنز:

 قیمت تعمیر  لنز ها بر حسب  نوع لنز متفاوت است و معمولا تعمیرات آن زمانی که به دست افراد کم تجربه می افتند دوچندان میشود لازم به ذکر است زمانی که قصد خریدن دوربین داری از شرکت های معتبر آن را خریداری کنید و سعی شود  همیشه از گارانتی محصولات( دوربین و ...) اطمینان حاصل کنید.

انواع لنز :

ــ لنز واید

ــ فیش آی: mm 10-8

ــ لنز عادی یا استاندارد 50-100 mm

 ــ تله عادی 70-300 mm

ــ لنز ماکرو 50-100 mm (بخاطر فاصله کانونی و نزدیک شدن به سوژه در لنز نرمال قرار می گیرد)

ــ آسفیرکال 28 mm خطای موج دار شدن را می تواند از بین برد.

ویزور یا نمایاب (view finder)

ویزور یکی از مهمترین اجزا یک دوربین است  و   بیشتر جهت تنظیماتی مانند کادز عکس و... مورد استفاده قرار میگیرد و درصورت خرابی معمولا بصورت  عدم تطابق تصویر نمایاب با تصویری است که از طریق لنز وارد دوربین  نمایان می شود و برای رفع اشکال های جزئی آن میتوان دوربین را روشن و خاموش کرد این کار میتواند به ویزور کمک کند که دوباره اکتیو شود.


نکته : بعضی از قطعات دوربین کار های مشترک و تاحدودی نزدیک به هم را انجام میدهند ب مثال  روشن و یا تیره ظاهر  بودن عکس از آن دسته کار های مشترک محسوب میشود  که معمولا  LCD و شاتر و دیافراگرام را درگیر میکند.

 
اتاقک تاریک یا بدنه دوربین :

از دیگر اجزای دوربین اتاقک تارک است امروزه با پیشرفت تکنولوژی  تغیرات زیادی در اینقسمت داده شده است در دوربین های آنالوگ سطح حساس به نور یا حسگر نوری الکترونیکی از جنس سیلیکون (sensor) فیلم است و در دوربین دیجیتال به جای فیلم از سنسوراستفاده شده است. آتلیه نوزاد


چند نکته درباره خرید دوربین:

سعی شود در هنگام خرید دوربین از جاهای معتبر دیدن کنید و تنوع در قیمت و مدل ها را ببینید و از خریدن دوربین گران قیمت در جاهایی مانند دستفرشی و یا... خود داری کنید

منبع:

گوگل


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ساعت 14:38
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 15 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

ممکن است هنگامی‌‌که برف شروع به باریدن می‌کند، فکر کنید زمان مناسبی برای بیرون رفتن و عکاسی در برف نیست، اما باید بگوییم که برعکس است. برف هم مانند باران، می‌تواند شما را با صحنه‌ها و سوژه‌های خاص و زیبا برای عکاسی روبه‌رو کند.آتلیه نوزاد
بااین‌حال، برف چالش‌هایی را هم به‌ همراه دارد و اگر از تکنیک‌های صحیح استفاده نکنید، ممکن است عکس‌های شما بی رنگ‌و رو به نظر برسند. برای رسیدن به شانس بیشتر و موفقیت در این زمینه، نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود را بخوانید. عکاسی  نوزاد

عکاسی در برف
1- نور دهی را تنظیم کنید.

برف تا حدی سفید است، بنابراین کلاً پس‌زمینه‌ی عکس‌ها غالب و بازتابنده خواهند بود. برای ثبت عکس‌های عالی، باید این نکته را درنظر بگیرید و نوردهی را تنظیم کنید.
برای نوردهی صحیح، باید به‌طور خاص روی سوژه یا سوژه‌‌هایی که در فریم شما تاریک‌تر هستند نوردهی کنید. پرنده‌ها، افراد و حیوانات همه تاریک‌تر از برف هستند. در بسیاری از موارد، سنجش TTL(از طریق لنز) عکس را خراب می‌کند. نوردهی صحیح‌‌تر در 18% خاکستری است و درنتیجه اگر به سنجش دوربین اعتماد کنید، رنگ‌های سفید تحت نوردهی کم‌تر از حد لازم قرار می‌گیرند.
هنگامی‌که با میزان سفیدی وسیعی در پس‌زمینه عکاسی می‌کنید، باید تنظیماتی را انجام دهید. برای برف سفید درخشان، باید دریچه‌ی دیافراگم را حداقل روی 1/3 از درجه تنظیم کنید. اگر نگاه دقیقی داشته باشید، تأثیر مثبت این تنظیم را می‌بینید.

عکاسی در برف
سنجش

بهتر است خیلی به حالت نورسنجی ماتریسی دوربین اعتماد نکنید. به جای آن، هنگام عکاسی در برف از نورسنج نقطه‌ای استفاده کنید؛ یا اگر از امکان نورسنج نقطه‌ای استفاده نمی‌کنید، از نورسنجی مبتنی بر مرکز استفاده کنید و آن‌را برای مهم‌ترین قسمت تصویر که دقیق‌ترین نوردهی را نیاز دارد به کار ببرید.
اگر قسمت اعظم عکس شما برفی و یخی است، می‌توانید فقط از نورسنجی مبتنی مرکز استفاده کنید. بااین‌حال، به‌خاطر داشته باشید که ممکن است جزئیات غنی و بافت برف را از دست بدهید.
در هرصورت، شما می‌توانید هیستوگرام یا نگاتیو را بررسی کنید و ببینید که آیا قسمت‌های سفید حذف شده‌اند یا خیر. اگر چنین است،‌ نوردهی را تنظیم کنید(سرعت شاتر و/ یا دریچه‌ی دیافراگم) تا میزان حذف‌شدن قسمت‌های سفید را کاهش دهید. حتی در یک روز بارانی هم به خاطر قدرت خورشید ممکن است چنین حالتی اتفاق بیفتد، اما سعی کنید تا جایی‌که ممکن است آن‌را کاهش دهید.

عکاسی در برف
منبع نور

علاوه‌بر جبران f-stop، توجه به منبع یا منابع نور هم ضروری است. به این‌که سوژه‌ی شما نسبت به نور اصلی و نور بازتابی کجا قرار گرفته است توجه کنید. وقتی ناحیه‌ی پشت و جلوی دوربین تحت نور درخشان سفید قرار دارند، سوژه‌ها به آسانی تیره و کم‌نور دیده می‌شوند. این حالت شبیه یک محیط استودیویی با پرده‌ی محاط صحنه‌ی سفید اما شدید‌تر از آن است.
بسته به سوژه، ممکن است بخواهید پس‌زمینه‌ی سفید و برفی را خراب کنید تا بتوانید نوردهی صحیح داشته باشید. ممکن است نقاط برجسته‌ی برفی و میزان قابل توجهی از جزئیات سایه را از دست بدهید، اما حداقل نوردهی خوبی خواهید داشت.
اگر دوربین شما امکان تنظیم و ارتقای دمای رنگ را دارد، می‌توانید عکس‌هایتان را گرم‌تر یا سردتر کنید. اما حتی اگر نمی‌توانید این تنظیماتِ جزئی و دقیق را انجام دهید، می‌توانید تعادل رنگ سفید را برای تنگستن تنظیم کنید و در فضای بیرون و نور روز عکاسی کنید. سپس، عکس‌های شما کمی رنگ آبی و خنکی به خود می‌گیرند که در سایه‌های پس‌زمینه‌های برفی قابل توجه است.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هنوز با فیلم عکاسی در برف می‌کنید، یک نکته را برای ارتقاء عکس‌هایتان رعایت کنید؛ فیلم اسلایدِ تعادلِ تنگستن را روی دوربین بارگذاری کنید، از سوژه در زمینه‌ی برفی عکس بگیرید و وقتی کارتان انجام شد متقابلاً فیلم را پردازش کنید. متوجه خواهید شد که این مایع، رنگ آبی-مشکی غیرمعمول و حالتی مخملی، بی‌انتها و بازتابنده دارد.
البته اگر از مناظر برفی یا صحنه‌های استیل لایف(still life) عکاسی می‌کنید، می‌توانید عکاسی HDR هم داشته باشید اما پرداختن به این موضوع در مبحث ما نیست.

منبع:

http://zebto.com


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ساعت 0:58
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 17 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

مقدمه
ترکیب‌ بندی ضعیف می‌تواند یک سوژه‌ی جذاب را کسل‌کننده نشان دهد، اما یک صحنه‌ی خوب می‌تواند از موقعیت‌های عادی و روزمره، تصاویری فوق‌العاده خلق کند. با درنظر داشتن این نکته، ما ده قانون برتر ترکیب‌ بندی عکس را انتخاب کردیم تا به شما نشان دهیم که چگونه عکس‌هایتان را دگرگون کنید. هم‌چنین بهترین نکات عکاسی از کارشناسانی که هر روزه به آن‌ها عمل می‌کنند را نیز بیان خواهیم کرد. آتلیه کودک
فکر نکنید که باید تمام این اصول را به‌یاد داشته باشید و آن‌ها را برای هر تصویری به‌کار ببرید. بلکه زمانی را به تمرین برای هر کدام اختصاص دهید تا جزئی از خصوصیت شما شوند. به‌زودی متوجه می‌شوید که چگونه موقعیت‌های متفاوت که بهترین تاثیر را دارند پیدا کنید. عکاسی کودک

ترکیب‌ بندی عکس

ترکیب‌ بندی عکس موضوع پیچیده‌ای نیست. برای مثال، نظریه‌های مختلفی در مورد «قانون سه‌بخشی» (Ruleof Thirds)، و «نسبت طلایی»(Golden Mean) وجود دارد. اما اگر زیاد به فرمول و قانون توجه کنید، عکس‌هایتان خلاقیت سازنده را از دست خواهند داد.
در دنیای واقعی،‌ شما با دامنه‌ی وسیعی از سوژه‌ها و صحنه‌ها سروکار دارید و این نیازمند این است که با فکر بازتری به مساله نگاه کنید. چیزی که برای یک عکس جواب می‌دهد لزوماً برای عکس بعدی هم جوابگو نیست.
مسأله‌ي کلیدی این است که بدانید تصمیمات شما در مورد ترکیب‌ بندی عکس، روی روش ثبت تصویر و درک بیننده موثر است. روش کادربندی، فاصله‌ی کانونی و موقعیت فرد می‌تواند متفاوت باشد.
البته که دانش تکنیکی در عکاسی و حتی برخی جنبه‌های ترکیب‌ بندی در عکس بسیار مهم است. اما برای داشتن تصاویر عالی به دانش تصویری هم نیاز دارید.
در ادامه به ده مورد کلیدی خواهیم پرداخت.

ترکیب‌ بندی عکس

قانون اول: ساده کردن صحنه
هنگامی‌که با چشمان خود به یک منظره نگاه می‌کنید، ذهن شما سریعاً سوژه‌های جالب را پیدا می‌کند،‌ اما دوربین دیجیتال بین موضوعات تمایز قائل می‌شود؛ زیرا همان چیزی را ثبت می‌کند که مقابلش قرار دارد، چیزی که می‌تواند منجر به یک تصویر به‌هم‌ریخته و بدون نقطه‌ی کانونی مشخص شود.
چیزی که احتیاج دارید، انتخاب سوژه و سپس تعیین نقطه‌ی کانونی است که در کادربندی آن را در مرکز توجه قرار ‌دهد. همیشه نمی‌توانید موضوعات دیگر را از عکس بیرون نگه دارید، بنابراین سعی کنید آن‌ها را در پس‌زمینه قرار دهید یا آن‌ها را بخشی از یک داستان درنظر بگیرید.
تصاویر ضدنور، بافت‌ها و الگوها، مواردی هستند که در ترکیب‌ بندی‌های ساده جواب می‌دهد.
چرا این قانون جواب می‌دهد؟
هرچه تصویر ساده‌تر، تاثیر آن عمیق‌تر.
۱. به صحنه نزدیک شوید تا قسمت‌های اضافی را ببُرید.
۲.تصاویر و اَشکال ضد نور، سوژه‌هایی قوی هستند.
۳. در تصویر زیر، خطوط شعاعی بالون کادر را به شما نشان می‌دهد.

ترکیب‌ بندی عکس

قانون دوم: کادر را پر کنید.
هنگامی که از صحنه‌ای با مقیاس بزرگ عکس می‌گیرید، دانستن این‌که سوژه‌ی شما تا چه حد باید در کادر قرار بگیرد و شما تا چه اندازه باید زوم کنید، امری دشوار است. در حقیقت، خالی گذاشتن فضای زیاد در منظره، شایع‌ترین اشتباه ترکیب‌ بندی عکس است که سوژه‌ی شما را کوچک‌تر از چیزی که باید باشد نشان می‌دهد و هم‌چنین بیننده را گیج می‌کند که به چه چیزی در تصویر باید توجه کند.
برای اجتناب از این مسائل، باید روی صحنه زوم کنید تا کادر پر شود، یا به سوژه نزدیک‌تر شوید. راهکار اول،‌ حالت پرسپکتیوی عکس را مسطح می‌کند و کنترل آن و حذف موارد اضافی در پس‌زمینه را راحت‌تر می‌کند،‌ اما اگر به طور فیزیکی به منظره نزدیک شوید، به نتایج جالب‌تری می‌رسید.
چرا این قانون جواب می‌دهد؟
به سوژه‌ی خود آن‌گونه که سزاوار آن است اهمیت بدهید.
۱.پرکردن کادر سوژه را بزرگ‌تر می‌کند و از آشفته شدن موضوع می‌کاهد.
۲.مکان‌یابی بالاتر از مرکز، ‌صحنه‌های جالب‌تری ایجاد می‌کند.
۳. خطوط تپه‌ها، منحنی‌های s مانند تشکیل می‌دهند که شما را برای کادربندی راهنمایی می‌کنند.

ترکیب‌ بندی عکس

قانون سوم: نسبت ابعاد
بر اساس عادت پیش‌رفتن و عکس گرفتن با دوربینی که در حالت افقی قرار دارد، کار راحتی است. آن را بچرخانید و عکس‌های عمودی را نیز امتحان کنید؛ همان‌طور که سبک جدیدی را امتحان می‌کنید، موقعیت خود را تنظیم کنید و تنظیمات زوم را انجام دهید. اغلب چه عکس‌های عمودی و چه افقی را می‌توانید با کراپ کردن بهتر کنید.
باوجود صحبت های بالا، این‌که تمام سوژه‌های زندگی واقعی، به طرز کاملا متناسب مقابل دوربین شما قرار بگیرند، امری بسیار تصادفی است. برای رسیدن به عرض تصویر مناسب و موثر، نسبت برش ۱۶:۹ یا حالت مربعی که در دوربین های متوسطه استفاده می شوند را امتحان کنید.
چرا این قانون جواب می‌دهد؟
اگر مطمئن نیستید که حالت افقی بهتر است یا عمودی، هر دو را امتحان کنید.
۱. در حال حاضر دوربین‌های با رزولوشن بالا وجود دارند و این برای سوژه‌ای که بیش از حد بلند به نظر می‌رسد، مناسب است؛ به‌ویژه می‌توانید بعدا عکس را کراپ کنید.
۲.دوربین را بچرخانید و شات عمودی را هم امتحان کنید تا به نتایج متفاوت و گاهی بهتر دست یابید.
۳.به‌ خاطر داشته باشید که نسبت ابعادی دوربین شما با سایز کاغذی که بعدا عکس را در آن چاپ می‌کنید ممکن است متناسب نباشد.

ترکیب‌ بندی عکس

قانون چهارم: اجتناب از مرکز و میانه
هنگامی‌که تازه شروع به عکاسی می‌کنید، معمولا شوق دارید که از هرچیزی که عکس می‌گیرید، آن را در مرکز کادر قرار دهید؛ که این کار، عکس‌هایی دچار سکون و خسته‌کننده به‌وجود می‌آورد. هرچند که این کار مبالغه آمیز است اما یکی از راه‌های مقابله با این کار، استفاده از قانون سه‌بخشی است، که در آن شما تصویر را در حالت عمودی و افقی به سه قسمت تقسیم می‌کنید و سوژه را در یکی از این خطوط فرضی یا محل تقاطع آن‌ها قرار می‌دهید.
به جای این کار، سوژه را از مرکز دور نگه دارید و به این فکر کنید که چطور آن را با سایر چیزهای موجود در صحنه، اعم از هر محدوده‌ی دارای کنتراست نور یا رنگ، در تعادل نگه دارید. هیچ قانون سخت یا سریعی برای رسیدن به این تعادل بصری وجود ندارد،‌اما شما به‌سرعت یاد می‌گیرید که به غرایز خود اعتماد کنید، اینکه درک می‌کنید جای صحیح هر چیز کجاست.
چرا این قانون جواب می‌دهد؟
با تغییر این تعادل، به شات‌های جالب‌تری برسید.
۱.خود را ملزم به رعایت قانون سه‌بخشی نکنید، فقط سوژه را از مرکز دور کنید.
۲.به‌دنبال هر اِلمانی باشید که تعادل را در صحنه ایجاد می‌کند، مانند ورودی غار درخشان در تصویر زیر.
۳.در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که چگونه فضای سمت راست(برای کوهنوردی که به آن نگاه می‌کند)، عکس را ساده کرده است.

ترکیب‌ بندی عکس

قانون پنجم: خطوط راهنما
عکسی با ترکیب‌ بندی ضعیف، بیننده را دچار تردید می‌کند که به کجا باید نگاه کند و بدون این‌که نقطه‌ی کانونی واضحی را پیدا کند، توجهش به اطراف صحنه پرت می‌شود. هرچند شما می‌توانید از خطوطی برای کنترل حرکت چشمان بیننده حول دیدن تصویر استفاده کنید.
همگرا کردن خطوط، حسی قوی‌ از پرسپکتیو و عمق سه‌بعدی را القا می‌کند و بیننده را به درون تصویر می‌کشد. خطوط منحنی، چشمان بیننده را حول اطراف قاب هدایت می‌کند و آن‌را به سمت سوژه‌ی اصلی راهنمایی می‌کند.
خطوط همه‌جا حضور دارند، در فرم دیوارها، حائل‌ها(فنس)، جاده‌ها، بناها و خطوط سیم تلفن. همچنین خطوط می‌توانند ضمنی باشند، مثلا شاید مسیری باشند که در آن، سوژه‌‌ی‌ دور از مرکز را نشان می‌دهند.
چرا این قانون جواب می‌دهد؟
خطوط می‌توانند، واسطه‌های ترکیب‌ بندی مهمی باشند.
۱.زمانی‌که تصاویری مانند تصویر زیر شامل خطی قوی هستند، دنبال نکردن آن توسط چشمان ناظر تقریبا غیر ممکن است.
۲.همینطور که اجزاء در این تصویر دورتر می‌شوند، حالتی همگرا ایجاد می‌کنند که شما را به درون خود می‌خوانند.
۳.نرده‌ی حائل(فنس)، مستقیما شما را به نقطه‌ی کانونی، یعنی فیگور کوچکی که در انتهای فاصله قرار دارد، می‌رساند.

ترکیب‌ بندی عکس

قانون ششم: از قطرها استفاده کنید.
خطوط افقی، حس سکون و آرامش را به تصویر می دهند درحالی‌که خطوط عمودی بیانگر ایستادگی و پایداری هستند. برای داشتن حس نمایشی، حرکت یا عدم اطمینان از خطوط قطری استفاده کنید.
فقط لازم است که موقعیت یا طول نقطه‌ی کانونی را تغییر دهید تا زاویه‌ی دید بازتری برای معرفی خطوط قطری داشته باشید، چراکه حالت پرسپکتیوی افزایش یافته است. هنگام استفاده از لنزهای با زاویه‌ی باز، باید دوربین را پایین‌تر بیاورید تا میزان بیشتری از منظره را داشته باشید.
همچنین می‌توانید خطوط قطری را به‌صورت مصنوعی استفاده کنید؛ از تکنیک «چرخش هلندی»(DutchTilt)، استفاده کنید. هنگام عکس‌برداری، به راحتی دوربین را بچرخانید. این کار بسیار موثر است،‌ هرچند برای هر تصویری مناسب نیست و مورد استفاده‌ی صحیح آن به راحتی پیدا نمی‌شود.
چرا این قانون جواب می‌دهد؟
خطوط قطری، حسی قوی از نیرو و حرکت را در خود دارند.
۱.پرسپکتیوی که از طریق یک لنز زاویه‌‌ی باز به دست می‌آید، به‌طور خودکار خطوط قطری را به ما نشان می‌دهد.
۲.نقطه‌های دید پایین باعث می‌شوند دوربین را بچرخانید که این کار خطوط قطری را تقویت می‌کند.
۳.در تصویر زیر، عکاس، فضایی را در سمت راست تصویر باقی گذاشته است تا حرکت اسب‌ها را مدنظر داشته باشد.

ترکیب‌ بندی عکس

قانون هفتم: فضا برای حرکت
حتی خود عکاسان هم دچار سکون هستند، درحالی‌که می‌توانند حس قوی حرکت را منتقل کنند. هنگامی‌که به تصاویر نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که چه اتفاقی در حال رخداد است و مایل هستیم آینده‌ی آن‌را بدانیم. اگر سوژه جای برای حرکت به‌جز خارج از کادر ندارد، حس عدم تعادل یا نارحتی پیدا می‌کنیم.
هرچند، تنها با حرکت دادن سوژه به این تاثیر نمی‌رسید؛ برای مثال، هنگامی که به یک پرتره نگاه می‌کنید،‌ مایل هستید نگاه پرتره را دنبال کنید و پرتره نیز فضایی لازم دارد که به آن نگاه کند.
بنابراین، برای هر دو نوع تصویر، همیشه باید جلو و پشت‌سر سوژه فضای بیشتری درنظر گرفت.
چرا این قانون جواب می‌دهد؟
موقعیت ماشین در کادر، ‌تصادفی نیست.
۱.این ماشینِ سریع، نیاز به فضا برای حرکت دارد، درغیر این‌صورت برداشت تصویر اشتباه خواهد بود.
۲.به خطوط قوی جاده نگاه کنید که حس حرکت را تقویت می کنند.
۳.عکاس از چرخش دوربین به پایین استفاده کرده است تا بر خطوط قطری تاکید کند.

 

قانون هشتم: پس‌زمینه(Background)
تنها روی سوژه متمرکز نباشید، به این‌که در پس‌زمینه چه اتفاقی می‌افتد هم توجه کنید. این موضوع با موضوعات ساده‌سازی صحنه و پر کردن کادر به هم مرتبط هستند. البته، شما هرگز نمی‌توانید پس‌زمینه را نادیده بگیرید، اما می‌توانید آن را کنترل کنید.
در اغلب موارد، فقط، تغییر موقعیت برای تغییر پس‌زمینه‌ای به هم ریخته و رسیدن به موقعیتی که به‌خوبی مکمل سوژه‌ی شماست، کافی است. می‌توانید از لنزی با دهانه عریض و فاصله‌ی کانونی طولانی‌تر هم استفاده کنید تا پس‌زمینه را از فوکوس خارج کنید.
همه ی این‌ها به این بستگی دارد که آیا پس‌زمینه بخشی از داستانی که می‌خواهید با عکس بیان کنید هست یا خیر. در تصویر زیر، پس‌زمینه چیزی است که نیاز است دیده نشود.

ترکیب‌ بندی عکس

قانون نهم: خلاقیت و رنگ‌ها
رنگ‌های درخشان اولیه واقعا چشم را جذب می‌کنند،‌ مخصوصا زمانی‌که با یک رنگ مکمل در تضاد قرار گیرند. اما روش‌های دیگری نیز برای ایجاد کنتراست در رنگ‌ها وجود دارد که شامل جلوه‌ی درخشان رنگ در مقابل زمینه‌ای یک‌رنگ می‌شود. هرچند، برای مثال، برای ساخت عکس‌های برجسته و خیلی خوب به تضاد رنگی قوی احتیاج نیست.
صحنه‌هایی که تقریبا یک‌رنگ هستند، می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند و آن‌هایی که دامنه‌ی محدودی از سایه‌های هماهنگ را دارند، مانند چشم‌اندازهایی که به آرامی روشن شده اند، اغلب تصاویری عالی به‌دست می‌دهند.
کلید این مساله این است که در مورد چگونگی ایزوله کردن و کادربندی سوژه برای حذف رنگ‌های ناخواسته، به‌صورت گزینشی عمل کنیم.
چرا این قانون جواب می‌دهد؟
از رنگ‌های متضاد، شات‌های انتزاعی بگیرید.
۱.آبی، نارنجی یا زرد، رنگ‌های مکمل هستند و کنتراستی پویا ایجاد می‌کنند.
۲.هنگام تلاش برای کنترل رنگ‌‌ها در تصویر، کادربندی کمک‌کننده است.
۳.با ترکیب‌ بندی خارج از مرکز، دیوارهای نارنجی واقعا غالب شده‌اند.

 

قانون دهم: قوانین را نقض کنید!
ترکیب‌ بندی عکس،‌ مشابه زبان تصویری است که می‌توانید از آن برای انتقال پیامی خاص بهره ببرید. هرچند، همانطور که گاهی از زبان نوشتاری برای تاثیری عمدی و کاذب بهره می‌بریم، می‌توانیم همین کار را درمورد عکس‌ها نیز انجام دهیم، یعنی استانداردها و قراردادهای ترکیب‌ بندی را زیر پا بگذاریم.
هرچند اگر این کار به طور تصادفی اتفاق بیفتد، ‌مورد قبول نیست! این کار زمانی درست است که شما قوانین ترکیب‌ بندی عکس را می‌دانید و عمداً آن‌را زیرپا می‌گذارید و در نتیجه، اتفاقات جالبی رخ می‌دهد. اغلب، بهترین زمان شکستن قوانین، زمانی است که به‌طور مثال در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.
به‌خاطر داشته باشید: برای هر قانون، جایی آن بیرون، تصویری عالی در انتظار است که به شما ثابت می‌کند باید آن قانون را بشکنید و تصویری جذاب ثبت کنید.
چرا این قانون جواب می‌دهد؟
برخی قوانین را دنبال کنید اما بقیه را زیرپا بگذارید تا به قطعیت برسید.
۱.در تصویر زیر، این خانوم مستقیما به خارج از کادر نگاه می‌کند، که شما را به لبه‌ی کادر هدایت می‌کند؛ ایده‌ی این عکس همین است!
۲.نگاه خیره‌ی مرد، خط فرضی قوی‌ را بین دو فیگور ایجاد می‌کند.
۳.موقعیت خارج از مرکز خانم خیلی خوب جواب داده است و او به‌خوبی با مردی که در تصویر در پشت سرش قرار دارد، تعادل ایجاد کرده است.

منبع:

http://zebto.com


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ساعت 0:57
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 17 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,
آخرين مطالب ارسالي
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت سوم (یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۰۲:۱۰)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت دوم (یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۰۲:۰۹)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت اول (یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۰۲:۰۸)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت سوم (جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۳۴)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت دوم (جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۳۳)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت اول (جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۳۱)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت سوم (پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۰۴)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت دوم (پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۰۳)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت اول (پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۰۲)
» آتلیه عکاسی قسمت سوم (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۳)
» آتلیه عکاسی قسمت دوم (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۲)
» آتلیه عکاسی قسمت اول (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۱)
» حقایق مهم در مورد نورپردازی در عکاسی قسمت سوم (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۱۳)
» حقایق مهم در مورد نورپردازی در عکاسی قسمت دوم (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۱۲)
» حقایق مهم در مورد نورپردازی در عکاسی قسمت اول (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۱۱)
» تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی قسمت آخر (دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۲)
» تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی قسمت اول (دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۱)
» عکاسی با نوردهی طولانی قسمت آخر (دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۰)
» عکاسی با نوردهی طولانی قسمت سوم (یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۱)
» عکاسی با نوردهی طولانی قسمت دوم (یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۰)
نويسندگان
خبرنامه
جستجو
آمار و ارقام سايت
» تاريخ : یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷
» بازديد امروز : 61
» بازديد ديرور : 10
» بازديد ماه گذشته : 590
» بازديد سال گذشته : 3392
» كل بازديد : 3392

» كاربران آنلاين : 1
» كاربران عضو آنلاين : 0
» كاربران ميهمان آنلاين : 1

» مجموع مطالب : 761
» مجموع نظرات : 0
» تعداد اعضاي سايت : 0

» آي پي شما : 18.212.92.235
» مرورگر : unknown
» سيستم عامل : unknown

» ورودي هاي گوگل امروز : 0
» ورودي هاي گوگل ديروز : 0

» آخرين بروزرساني : ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
تبلیغات متنی
خريد بک لینک در تمام وبلاگها
خرید گیفت کارت
بازی