آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری
عضويت سريع
نام کاربري :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ايميل :
نام اصلي :
کد امنيتي :
تبادل لينك اتوماتيك
عنوان :
آدرس :
کد امنيتي :
چت باكس

نام :
وب :
پیام :
2+3=:
 
(Refresh)
نیلی بلاگ

آشنایی با مفهوم داینامیک رنج در عکاسی در خلق تصاویر بهتر با سایه‌روشن‌های قوی‌تر به شما کمک می‌کند. درک تفاوت بین تیرگی روشنی‌ و ایجاد تعادل بین آن‌ها در هر شرایطی نیاز یک عکاس به شمار می‌رود.

مفهوم «داینامیک رنج»  عکاسی بارداری در به معنی تفاوت بین تیره‌ترین و روشن‌ترین سایه‌روشن‌ها، یا همان سیاه و سفید خالص است. غالبا برای نشان دادن توانایی دوربین، در مورد حداکثر داینامیک رنج بحث می‌شود.

واحد اندازه‌گیری داینامیک رنج «استاپ» است. افزایش یک استاپ به معنی دو برابر شدن سطح روشنایی است. چشم انسان در شرایط ایده‌آل قادر به دریافت تقریبا  ۲۰ استاپ داینامیک رنج است. بنابراین تاریک‌ترین سایه‌روشن‌های قابل دریافت در هر زمان، تقریبا یک میلیون بار تاریک‌تر از روشن‌ترین سایه‌روشن‌ها در یک صحنه‌ی یکسان هستند. به این شیوه می‌توانید جزئیات سایه‌های تاریک را در یک روز روشن و آفتابی ببینید. آتلیه کودک

دوربین‌ها نسبت به چشم انسان، داینامیک رنج کمتری دارند؛ البته این شکاف در حال کم شدن است. بهترین دوربین‌های مدرن مثل  نیکون D810،  می‌توانند به کمتر از ۱۵ استاپ داینامیک رنج تنها در یک عکس دست پیدا کنند. اکثر دوربین‌های دیجیتال برای تعداد ۱۲ تا ۱۴ نگاتیو فیلم می‌توانند به رقم تقریبی ۱۳ برسند. به همین دلیل وقتی در یک روز آفتابی عکاسی می‌کنید، اغلب اوقات با انتخاب نحوه‌ی تابش نور می‌توانید آن‌ها را به سفید خالص تبدیل کنید یا با افزایش سایه‌ها در تصویر نهایی به سیاه خالص برسید.

در این عکس، نورپردازی مناسب را برای هایلایت‌ها انتخاب کردیم. کل جزئیات سایه در بوته‌ها به رنگ سیاه هستند؛ اما آسمان به رنگ آبی است.

تصویر ۱

در این عکس، نورپردازی صحیح را برای سایه‌ها انجام دادیم. حالا می‌توانید جزئیات سایه را ببینید؛ اما آسمان به رنگ سفید است.

تصویر ۲

یکی از مشکلات داینامیک رنج این است که دوربین‌ها می‌توانند تا ۱۴ استاپ را ثبت کنند؛ ولی بهترین صفحات نمایش تنها تا سقف ۱۰ استاپ را نمایش می‌دهند و تصاویر چاپ‌شده هم به‌طور کلی به همین میزان می‌رسند. این یعنی دوربین شما اطلاعات زیادی ثبت کرده است؛ ولی راهی برای نمایش یکجای کل اطلاعات وجود ندارد که به همین دلیل، باید از برخی جزئیات صرف نظر کنید.

در اینجا همان عکس نشان داده شده است؛ اما این بار طوری آن را ویرایش کردیم که داینامیک رنج، بهتر با صفحه‌ی نمایش تطبیق پیدا کند. برای انجام این کار جزئیات سایه را روشن و جزئیات هایلایت را تیره کردیم.

تصویر ۳

این عکس کاملا نزدیک به محدوده‌ی دوربین است. سایه‌ها کاملاً خوب به نظر می‌رسند و آسمان نیز کاملا آبی است؛ اما چند لکه‌ی اضافه دورتادور ابرها وجود دارد. این لکه‌ها کاملا سفید هستند و با کمی ویرایش در فتوشاپ می‌توان آن‌ها را تغییر داد. به همین دلیل گذار بین آن‌ها و آسمان خوب به نظر نمی‌رسد.

یک روش برای غلبه بر مشکلات داینامیک رنج، استفاده از عکاسی HDR است.

یک روش برای غلبه بر مشکلات داینامیک رنج توسط عکاسان، عکاسی با داینامیک رنج بالا یا عکاسی  HDR است. در عکاسی HDR، اکسپوژرهای مختلف را برای ساخت یک تصویر نهایی با یکدیگر ترکیب می‌کنید. برای خلق این تصویر دو اکسپوژر را در یک نرم‌افزار HDR ترکیب کردیم.

تصویر ۴

همان‌طور که می‌بینید، آسمان و بوته‌ها به‌خوبی نورپردازی شده‌اند؛ ولی رنگ‌پردازی تا اندازه‌ای عجیب است که یکی از چالش‌های عکاسی HDR محسوب می‌شود.

منبع:

زوم آی تی


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ساعت 21:20
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 15 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

هرچند دوربین‌ها نقش اساسی در دنیایعکاسی بازی می‌کنند، اما لنزها نیز تأثیر زیادی در کیفیت و نحوه‌ی ثبت تصاویر دارند؛ از این‌رو در ادامه نگاهی به لنزهای تله فوتو خواهیم داشت. عکاسی نوزاد

لنزهای تله فوتو را باید از جمله‌ی کاربردی‌ترین لنز‌هایی خواند که در دنیای عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما آن‌ها چه تفاوتی با سایر لنز‌ها دارند و چگونه می‌توان از این لنزها برای ثبت بهترین تصاویر استفاده کرد؟ آتلیه نوزاد

لنز تله فوتو چیست؟

لنز تله‌فوتو نوعی از لنز است که از آن برای بزرگنمایی اشیاء و افرادی استفاده می‌شود که در دوردست قرار دارند. در واقع عکاسی با استفاده از لنز تله فوتو در هنگام عکاسی می‌تواند به بزرگنمایی منظره‌ای که در فاصله‌ی دور قرار دارد، بپردازد. برای اینکه یک لنز تله فوتو بتواند بزرگنمایی خوبی داشته باشد، باید فاصله‌ی کانونی آن بیشتر از لنزهای معمولی باشد. در واقع لنز معمولی به نمونه‌ای اطلاق می‌شود که تقریبا فاصله‌ی کانونی نزدیکی به فاصله‌ی کانونی چشم انسان دارند. یک لنز نرمال دارای فاصله‌ی کانونی ۴۰ تا ۵۸ میلی‌متری در یک دوربین فول‌فریم است، از این‌رو به لنزی که فاصله‌ی کانونی آن بیش از ۶۰ میلی‌متر باشد، یک لنز تله فوتو اطلاق می‌شود. هر اندازه که فاصله‌ی کانونی یک لنز بیشتر باشد، بزرگنمایی نیز به همان اندازه بیشتر می‌شود.

لنزهای تله فوتوی معمول دارای فاصله‌ی کانونی از ۷۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر هستند. لنزهایی که فاصله‌ی کانونی آن‌ها بیشتر از ۳۰۰ میلی‌متر باشد به‌عنوان لنز‌های سوپر تله‌فوتو شناخته می‌شوند. در دوربین‌هایی که حسگر آن‌ها فول‌فریم نیست و کوچک‌تر (دوربین‌های مجهز به سنسور کراپ) است، لنز‌هایی با فاصله‌ی کانونی بیش از ۴۰ میلی‌متر به‌عنوان لنز‌های تله‌فوتو شناخته می‌شوند؛ هرچند بزرگنمایی تا فاصله‌ی کانونی ۵۰ میلی‌متر بسیار جزئی خواهد بود.

برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنیم، باید در عمل کارکرد لنز تله فوتو روی دوربین‌ها را با ثبت تصاویر مورد بررسی قرار دهیم. تصویر زیر با استفاده از یک لنز ۵۰ میلی‌متری ثبت شده که یک فاصله‌ی کانونی معمولی است. این عکس بیشتر شبیه به تصویری است که با چشم نیز می‌توانیم تجربه کنیم. سایر تصاویر با استفاده از یک دوربین مجهز به سنسور کراپ و در یک فاصله‌ی مشخص از سوژه ثبت شده‌اند.

لنز تله فوتو

تصویر زیر با استفاده از یک لنز ۴۵ میلی‌متری روی دوربین مجهز به لنز کراپ ثبت شده است. در صورتی که بخواهیم تصویر مشابهی با استفاده از یک دوربین فول‌فریم ثبت کنیم، باید از یک لنز ۷۲ میلی‌متری استفاده کنیم.

لنز تله فوتو

تصویر پایین با استفاده از یک لنز ۸۵ میلی‌متری روی دوربین مجهز به سنسور کراپ ثبت شده است. تصویر مشابه روی دوربین فول‌فریم با استفاده از یک لنز ۱۳۶ میلی‌متری به دست می‌آید. همان‌طور که می‌بینید، در این تصویر تقریبا تمام کادر با خودرو پوشیده شده است.

لنز تله فوتو

تصویر زیر با استفاده از یک لنز ۱۳۵ میلی‌متر ثبت شده که معادل استفاده از یک لنز ۲۱۶ میلی‌متری روی دوربین فول‌فریم است. در تصویر زیر شاهد این موضوع هستیم که حتی بخشی از خودرو در کادر جا نشده است. با استفاده از لنزی با این فاصله‌ی کانونی، ثبت تصویر کامل از بدنه‌ی خودرو در این فاصله، غیر ممکن است.

لنز تله فوتو

منبع:

زوم آی تی


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ساعت 21:19
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 15 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

شناخت مواردی که باعث یا مانع خلاقیت ما در عکاسی می‌شوند و توجه به آن‌ها، می‌تواند به پیشرفت ما در عکاسی کمک کند.

مهم نیست در حال حاضر چقدر مهارت دارید، همیشه می‌توانید و باید بهتر شوید. حتی اگر فکر می‌کنید در اوج بلوغ خلاقیت هستید (همان‌طور که همه ما گهگاه در این موقعیت قرار می‌گیریم)،

عکاس و فیلم‌سازی به نام پیتر مک‌کینِن، معتقد است که می‌داند چرا شما دچار این درگیری هستید و چگونه می‌توانید از آن رهایی یابید.

اگر فقط عنوان «چرا عکس‌های بهتری نمی‌گیرید» را بخوانید، آخرین فیلم مک‌کینِن احتمالا برخی چیزها را به هم می‌ریزد و شما قطعا به سخنان او تا پایان گوش نمی‌دهید. اما اگر ۲۰ دقیقه از زمان خود را به او اختصاص دهید، متوجه می‌شوید که این فیلم به‌طور ساده درباره ۳ بمب سرعت است که بسیاری از ما در سفر‌های خلاق خود با آن‌ها درگیر هستیم.

بنابراین اگر شما در عکاسی پیشرفت نمی‌کنید و می‌خواهید خلاقیت به خرج دهید، شاید این یکی از ۳ مسئله‌ای است که شما باید دنبال کنید.

عکاسی

۱. حضور نداشتن در شبکه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند ابزار بسیار خوبی برای ساخت ارتباطات، مهیا کردن زمینه‌ی کاری، الهام گرفتن و بسیاری چیزهای دیگر باشند. هم‌چنین می‌توانند منبع بزرگی از نا‌امیدی باشند و پرداختن زیاد به آن‌ها، انسان را تنبل می‌کند.

اگر می‌خواهید یک عکاس موفق باشید، در این دوره باید در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشید‌. مک‌کینِن پیشنهاد می‌کند که هر چند وقت یک‌بار استراحت کنید.  ستفاده از شبکه‌های اجتماعی به‌صورت ماهانه یا ۲ ماه یک‌بار، شاید برای یک هفته، می‌تواند به‌طور شگفت‌انگیزی اعتمادبه‌نفس شما را در خلاقیت افزایش دهد.

۲. عادت‌های بد دیجیتال

عکاسی دیجیتال افق‌های بسیار جالبی از خلاقیت را گشوده است‌؛ اما عادات بدی نیز با خود به همراه آورده که بسیاری از عکاسان مدرن امروزی از آن رنج می‌برند. حتی اگر شما مانند مک‌کینِن کار حرفه‌ای خود را در عکاسی فیلم آغاز کرده‌اید‌، در امان نیستید. صفحه نمایش ال‌سی‌دی، عکاسی ۱۴ فریم بر ثانیه و کارت‌های حافظه ۲۵۰ گیگابایتی همه ما را به عکاس‌های تنبلی تبدیل می‌کنند. آتلیه بارداری

بنابراین در فرصت مناسب، سرعت خود را کم کنید. این بدان معنا نیست که به عکاسی فیلم بازگردید، فقط آگاه باشید و با عادات بدی که عکاسی دیجیتال به شما القا کرده است، مبارزه کنید.

عکس‌های کمتر، اما دقیق‌تر بگیرید و به ترکیب خود بیندیشید. شاید این بدان معنا باشد که از یک کارت حافظه کوچک ۲ گیگابایتی که شما را بین عکس‌ها منتظر نگه می‌دارد و فقط ۵۰ یا تعدادی فایل خام را نگه می‌دارد (بستگی به دوربین شما دارد). مجبور به توقف استفاده از دوربین دیجیتال نیستید‌؛ اما به آن اجازه ندهید که شما را به عکاس تنبلی تبدیل کند.آتلیه کودک

۳. وجود گزینه‌های زیاد

در پایان، نکته‌ی آخر مک‌کینِن باید با ابزار خاصی انجام شود که معمولا شما تعداد زیادی از آن‌ها را دارید. اگر شما برای هر موقعیتی یک لنز و دوربینی برای استفاده دارید، خلاقیت خود را با دادن انتخاب‌های زیاد محدود کرده‌اید. به عبارت دیگر، شما هیچ‌وقت مجبور به خلاقیت نمی‌شوید؛ چون برای هر موقعیتی عالی‌ترین لنز یا دوربین را دارید.

یک راه مطمئن برای یادگیری بیشتر درباره‌ی ابزاری که دارید و جرقه زدن خلاقیت شما در همان زمان‌، محدود کردن خودتان است.

بیشتر تجهیزات خود را در منزل بگذارید و فقط یک لنز پرایم همراه خود ببرید. در حقیقت، اگر شما فقط برای خودتان عکاسی می‌کنید، لنزی به همراه ببرید که لزوما کار نکند و سعی کنید آن را درست کنید. از این طریق‌، شما با درون و بیرون ابزار خود آشنا می‌شوید (هر زمان یک قطعه) و ممکن است عکسی بگیرید که فقط حاشیه‌های آن منحصربه‌فرد باشد.

عکاسی

مک‌کینِن می‌داند که توصیه‌اش کامل و جامع نیست. همه مسائل بالا برای افرادی که این فیلم را تماشا می‌کنند (یا این مقاله را مطالعه می‌کنند)، پیش نمی‌آید، اما مک‌کینِن امیدوار است حداقل به دست تعدادی از افراد برسد که از آن سود ببرند...بدون توجه به سطح مهارت.

اگر مایل هستید بدانید مک‌کینِن چه چیزی برای گفتن دارد و برای توصیه‌های عکاسی و فیلم‌سازی، کانال یوتیوب او را دنبال کنید.

منبع:

زوم آی تی


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ساعت 21:18
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 16 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

روش هایی برای تشویق کودک به مطالعه و کتابخوانی:

  • سعی کنید هر روز یا لااقل هفته ای چند بار برای کودکتان کتاب بخوانید و خود را به این کار عادت دهید. کتابهایی انتخاب کنید که با سطح علایق کودکتان تناسب داشته و ظاهر زیبا و تصاویر جذابی داشته باشند.
  • اولین کتابهای کودک باید کوتاه و فقط دارای چند صفحه باشند. همچنین باید حاوی تصاویر بزرگی با جزئیات اندک باشد.
  • کتابهایی انتخاب کنید که واژگان آنها برای کودک قابل فهم باشد. اگر در جوی آرام و راحت برای کودکتان کتاب بخوانید، او لذت بیشتری خواهد برد.
  • کودکتان را تشویق کنید به چیزهایی که در تصاویر هستند توجه کند و اتفاقات بعدی را حدس بزند و با انجام اینکارها او را تشویق کنید.
  • اگر کودکتان درخواست کرد، کتاب را مجددا برایش بخوانید. بهترین راه برای سنجش علاقه به عکاسی  کودکتان به یک موضوع اینست که ببینید او چقدر راجع به آن صحبت می کند و چند بار خود به خود سراغ آن کتاب می رود.
  • هر زمان کودک شما نشان داد برای مطالعه آمادگی دارد، کتابهای آشنای مورد علاقه او را که قابل "خواندن" هستند، هر چند کودک شما لغات آن را حفظ کرده باشد، برایش بیاورید. در سنین بالاتر کودک شما این لغات آشنا را در سایر کتابها می بیند و می تواند آنها را واقعا بخواند.عکاسی نوزاد
  • کتابهای جدیدی برای کودک خود تهیه کنید که داستان را با تکرار زیاد بیان می کنند و هر یک از لغات چندین بار در آنها به چشم می خورد.
  • حتی زمانی که خود کودک توانایی کتاب خواندن را پیدا کرد، از کتاب خواندن برای او دست برندارید. با این کار، کودک شما هنوز از اینکه کی تواند از مصاحبت نزدیک با شما برخوردار باشد، لذت می برد.
  • به کودکتان یاد بدهید از کتابها مواظبت کند، آنها را تمیز و مرتب نگه دارد، و داخل آنها خط نکشد.
  • کتابها را در اتاق کودکتان روی قفسه های کوتاه بچینید، اینکار او را تشویق می کند که کتابها را مرور کند و از نظر بگذراند. ترتیبی اتخاذ کنید که همیشه کتابهای متنوعی دم دست وجود داشته باشد.

منبع:

رادیوکودک


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ساعت 1:31
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 15 | لينك ثابت
برچسب ها : آتلیه کودک,عکاسی کودک,عکس کودک,آتلیه عکاسی کودک,بهترین آتلیه کودک,آتلیه کودک شهرک غرب,

از قنداق کردن به هنر پیچاندن پارچه یا چیزی شبیه آن به دور نوزاد یاد می‌کنند. هدف از این کار گرم‌تر نگاه داشتن نوزاد و در عین حال افزایش ایمنی وی در برابر بعضی خطرات است.
قنداق کردن از جمله تکنیک‌های سنتی نگهداری از نوزاد در روزها و هفته‌های نخستین تولد اوست. گرچه به نظر می‌رسد که صرفا در برخی فرهنگ‌های خاص به قنداق کردن اشاره شده باشد اما واقعیت این است که ردپای
آن در تمامی فرهنگ‌ها دیده می‌شود. قنداق کردن نوزاد فواید بسیاری برای سلامت او به همراه دارد که در این گزارش به آنها اشاره شده است. با این حال نباید از برخی نکات مهم غافل شد.

قنداق کردن دقیقا به چه معناست؟
از قنداق کردن به هنر پیچاندن پارچه یا چیزی شبیه آن به دور نوزادآتلیه بارداری  یاد می‌کنند. هدف از این کار گرم‌تر نگاه داشتن نوزاد و در عین حال افزایش ایمنی وی در برابر بعضی خطرات است. اما شاید برخی مادران جوان و کم تجربه این سؤال را مطرح کنند که منظور از «افزایش ایمنی» چیست؟ وقتی پارچه‌ای به دور بدن نوزاد پیچیده می‌ شود در واقع احتمال دست و پا زدن او کمتر می‌شود و در نتیجه کمتر احتمال دارد که نوزاد در وضعیتی ناپایدار قرار گیرد. همچنین این کار به گرم‌تر ماندن نوزاد کمک زیادی می‌کند، به خصوص اینکه در روزهای نخست تولد، هنوز ترموستات درونی نوزاد فعال نشده و این احتمال وجود دارد که با کوچک‌ترین تغییرات دمای، نوزاد دچار سرماخوردگی شود. به طور کلی قنداق کردن به افزایش آرامش نوزاد کمک شایانی می‌کند.عکاسی بارداری

توصیه می‌کنیم این کار را بارها انجام داده تا آن را بدون نقص انجام دهید. قنداق کردن باید زمانی انجام شود که نوزاد به خوبی شیر خورده، آروغ زده، پوشک او عوض شده و چندان هم خسته نباشد.

بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند که از قنداق کردن به عنوان شیوه‌ای مؤثر جهت آرام ساختن نوزاد (به خصوص مواقعی که به هر دلیل تحت تأثیر محرک‌های محیطی قرار گرفته و ناآرام شده) استفاده شود. همچنین وقتی نوزاد را قنداق می ‌تقریبا در شرایطی قرار می‌گیرد که شباهت زیادی به درون رحم مادر دارد و به همین دلیل به سرعت آرام می‌شود.

یادتان باشد اگر می‌خواهید نوزادتان را قنداق‌ پیچ کنید باید پیش از هر کاری مطمئن باشید که این کار را به خوبی آموخته‌اید. در واقع درست انجام دادن این کار اهمیت زیادی دارد زیرا اگر اندکی پارچه را سفت‌تر از حد متعارف دور نوزاد بپیچید ممکن است به مفاصل حساس او آسیب زیادی وارد شود. حتی در برخی موارد مشاهده شده که مادران ناآگاه و کم تجربه پارچه را با شدت زیادی به دور نوزاد پیچانده و آسیب‌هایی استخوان ران و لگن او وارد کرده‌اند.

در این موارد بروز عارضه «دیسپلازی مفصل ران» پدیده‌ای شایع است. پزشک در خلال بررسی‌های دوره‌ای متوجه این عارضه شده و درمان‌های لازم را آغاز می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد سابقه فامیلی، خارج ساختن نامناسب نوزاد از رحم و جنسیت نوزاد (دختر) خطر ابتلا به دیسپلازی مفصل ران را افزایش می‌دهد. برای اینکه مطمئن شوید نوزادتان در حین قنداق شدن دچار عارضه دیسپلازی مفصل ران نمی‌شود توصیه می‌کنیم فضای کافی در انتهای قنداق پیچ لحاظ کنید تا نوزاد بتواند پاهایش را اندکی خم کند.

قنداق کردن نوزاد به چه صورت باید انجام شود؟
در ابتدا پارچه را بر روی سطحی صاف پهن کرده و از یک گوشه آن به اندازه 20 سانتیمتر تا کنید تا لبه‌ای صاف داشته باشید. سپس نوزاد را به پشت و طوری که شانه او هم سطح لبه صاف باشد روی پارچه بخوابانید. در ادامه بازوی چپ نوزاد را کنار بدنش قرار داده و گوشه پارچه در همان سمت را بر روی بدنش کشیده و با عبور از روی بازوی راست در قسمت پشت قرار دهید. سپس همین کار را با بازوی سمت راستش انجام دهید و در نهایت انتهای پارچه یعنی جایی که به پاهایش نزدیک است را تا کرده و با گره زدن دو گوشه پشتی، به خوبی ثابتش کنید. مراقب باشید که پاهای نوزاد آزادی عمل نسبی داشته باشد به طوری که مفصل ران باید امکان جابجایی داشته و پاها نیز تا حدودی جای مانور دادن داشته باشند.

چه زمانی نوزاد را دیگر قنداق‌پیچ نکنیم؟
اکثر والدین به محض یک ماهه شدن نوزاد دیگر او را قنداق پیچ نمی‌کنند. معمولا نیز ترجیح داده می‌شود زمانی که نوزاد بیدار است و به سن یک ماهگی رسیده است دیگر قنداق نشود. بسیاری تصور می‎‌کنند که ادمه قنداق پیچ کردن نوزاد مشکلاتی را در تحرک او و فرآیند رشد در سال‌های بعدی ایجاد کند. در کل توصیه می‌شود که اگر نوزاد در حالت قنداق پیچ شدن بهتر می‌خوابد، این مواقع او را با پارچه‌ای مناسب قنداق پیچ کرد. با این حال آکادمی طب اطفال آمریکا توصیه پیشنهاد می‌کند که قنداق پیچ کردن نوازد تا دو ماهگی ادامه پیدا کند و این زمانی است که نوزاد به تدریج شروع به غلط زدن می‌کند.

منبع:

https://www.google.com

 


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ساعت 1:30
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 16 | لينك ثابت
برچسب ها : آتلیه نوزاد,عکاسی نوزاد,عکس نوزاد,آتلیه عکاسی نوزاد,بهترین آتلیه نوزاد,آتلیه نوزاد شهرک غرب,

عکـاسی از نـوزاد

بسیاری از والدین دوست دارند از نوزادهای زیبای خود عکس ها ماندگاری بگیرند . اما عکاسی از کودک به هیچ وجه کار آسانی نیست زیرا آن ها همیشه خواب هستند و باید برای داشتن عکس متفاوت ، منتظر حرکت های جالب آن ها شد

1- نورپردازی

عکاسی از کودکان در فضای باز بسیار بهتر است زیرا آنها در بیرون آرام تر هستند . کودکان گرمای خورشید را دوست دارند و در نتیجه آرام می مانند .

اما در مواقعی که مجبور به عکاسی در داخل خانه هستید ، سعی کنید کودک را در کنار پنجره قرار دهید که نور ملایم و خوبی دارد .انتخاب جهت و میزان نور مناسب در زیبایی و شفافیت عکس تاثیر بسیاری دارد. 

2- استفاده از وسایل رنگی

استفاده از کلاه و شال گردن برای عکاسی از نوزادان هیچ گاه قدیمی و کهنه نمی شود . شال گردن ها اصولاً بافت زیبایی دارند و کودکان دوست دارند آنها را همچون لقمه داخل چیزی بپیچانید . اگر متوجه شدید نوزاد از اینکه او را داخل شال پیچیده اید ناراحت است و غر می زند ، می توانید کودک را روی شال یا کلاه بخوابانید . به این ترتیب ، می توانید عکس فوق العاده زیبایی از کودک بگیرید.

3- وسایل پیشنهادی برای عکاسی

وسایلی که می توان در عکاسی از نوزادان از آنها استفاده کرد ، متفاوت است .

به طور مثال ، می توانید از بالشت های طرح و شکل دار ، اسباب بازی یا عروسک در اطراف نوزاد استفاده کنید . یا او را داخل پارچه زیبایی قنداق کنید و روی صندلی های متحرک یا تاب قرار دهید . این کارها به هیچ وجه برای نوزاد خطرناک نیست.

4 - وسایلی که باید از آنها اجتناب کرد

هرگز از شیشه همچون بطری ، کاسه و ... در عکاسی نوزادان استفاده نکنید . اگر خیلی تمایل به این کار دارید با فتوشاپ دو تصویر را در کنار هم بگنجانید ولی نوزاد خود را در کنار یا داخل این وسایل خطرناک قرار ندهید . نخستین اصل عکاسی از نوزاد ، آسایش و امنیت اوست.

5 - وسایل جالب ، عجیب و هنری

برای عکاسی از نوزادان می توانید از اسباب بازی های او یا مبلمان خاص خود استفاده کنید .

به طور مثال ، از وسایل ماهیگیری ، لباس فرشته ها با همه تجهیزاتش ، لباس یا وسایل آتش نشان ها و ... کمک بگیرید.

6 - عکاسی از چهره آرام کودک در خواب

روز نخست تولد از نوزادان خود عکاسی کنند . در این زمان ۰۱ تا ۵توصیه ما به والدین این است که در کودک بیشتر زمان خود را در خواب سپری می کند و بسیار شکل پذیر هستند . برای داشتن عکس های زیباتر می توانید از پتو و بالشت سفید استفاده کنید تا چهره کودک در خواب بسیار معصوم تر و آرام تر دیده شود.

7 - دیدن عکس های نوزادان

برای داشتن ایده های خوب و جالب برای عکاسی از کودک باید عکس های بسیاری از آنها را ببینید . وب سایت ها و وبلاگ های متعددی با عکس های الهام بخش در اینترنت وجود دارند . می توانید چیدمانی همچون این عکس ها داشته باشید یا با الهام گرفتن از آنها، ایده های ذهنی خود را اعمال و عکاسی کنید.

8 - استفاده از رنگ

برای عکاسی از چهره های معصوم نوزادها خوب است زیاد از رنگ استفاده کنید .

به طور مثال ، وسایل و طرح های رنگی که شبیه هم هستند و ترکیب آنها سازگاری لازم را دارد را به عنوان پشت زمینه عکس در کنار هم بچینید و کودک را درون سبد یا روی بالشت رنگی زیبایی قرار دهید و سپس عکاسی کنید . به کادربندی خود نیز باید توجه داشته باشید تا بهترین عکس را ثبت کنید.

9- فرصت را از دست ندهید

نوزادها بسیار زود رشد می کنند و دیگر نمی توان این لحظه ها را بازگرداند . بنابراین ، تا می توانید از نوزاد خود پیش از چهاردست و پا کردن و را ه افتادن عکاسی کنید .

این روزها ، بسیار زودگذر و ناپایان هستند .

منبع:

https://www.google.com

 


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ساعت 1:29
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 17 | لينك ثابت
برچسب ها : آتلیه نوزاد,عکاسی نوزاد,عکس نوزاد,آتلیه عکاسی نوزاد,بهترین آتلیه نوزاد,آتلیه نوزاد شهرک غرب,

خوب خوابیدن بیش از آن که برای والدین مهم باشد، برای یک نوزاد مهم است. در این رابطه عقاید متفاوت درست و غلطی وجود دارد.

 بسیاری از والدین اطلاعات ضعیفی در این رابطه که یک نوزاد به چند ساعت خواب در طول شبانه‌ روز نیاز دارد یا این که چه موقع باید او را بخوابانند و کمی به حال خود رها کنند، دارند.

عکاسی نوزاد
در این جا برخی از عقاید درست و غلط را با هم مرور می‌ کنیم:
 
 نوزادان باید در طول شبانه ‌روز 12 ساعت بخوابند

اشتباه است. نوزاد تازه متولد شده به 16 تا 17 ساعت خواب و کودک 3 ساله به 12 ساعت خواب نیاز دارد.

هر چه سن کودک بالاتر رود، میزان نیاز او به خواب کمتر خواهد شد. مثلا یک کودک 6 ساله به 10 ساعت و یک کودک 12 ساله به 9 ساعت خواب نیاز دارد.
آتلیه بارداری
با این حال باز هم همه ‌چیز به خود کودک بستگی دارد.ژ

 نشانه‌ کم‌ خوابی یا بد خوابی در کودکان کبودی و سیاهی زیر چشم است.
اشتباه است. از جمله نشانه‌ های کم‌ خوابی در کودکان، بد بیدار شدن صبحگاهی، خستگی در طول روز، بیداری ‌های مداوم شبانه و تند خویی است.

  خواباندن کودکان سر یک ساعت مقرر بی‌ فایده است.
اشتباه است. خواباندن کودکان سر یک ساعت مقرر به آن ها در ایجاد تدریجی یک خواب خوب و پیشگیری از بروز اختلال در ریتم خواب و خواب سبک داشتن کمک می ‌کند.
 
 وقتی کودک شب‌ ها گریه می ‌کند باید به او در دوباره خوابیدن کمک کرد.
اشتباه است. خواب کودکان از سیکل ‌های گوناگون و بیداری ‌های کوتاه‌ مدت بین هر سیکل تشکیل شده است.دوربین دیجیتال

برخی از این بیداری ‌ها با گریه همراه است. در صورتی که والدین با هر بار بیدار شدن کودک به سمت او بروند و سعی در خواباندن او داشته باشند، کودک به این امر عادت می ‌کند و بدون آمدن آن ها مجددا نخواهد خوابید. تنها در صورتی که کودک به گریه افتاد و گریه او قطع نشد، لازم است والدین برای اطمینان حاصل کردن از این که مشکلی پیش نیامده به او سر بزنند. حتی در این حالت نیز نباید او را بغل کرد و از تخت بیرون آورد.
 
 خروپف کردن کودکان طبیعی است.
اشتباه است. در صورتی که کودک سرماخورده باشد، خروپف طبیعی است اما اگر خروپف بدون دلیل بود، ممکن است لوزه‌ های کودک خیلی بزرگ باشد و در این حالت باید با پزشک مشورت کرد.
 
وقتی کودکی دست و پایش را می ‌کشد یعنی خوابش می ‌آید.
اشتباه است. نشانه‌ های خواب ‌آلودگی در کودکان شامل خمیازه کشیدن، مالیدن چشم و گریه بی‌ دلیل است.

  خواب نیمروزی باید حداکثر 30 دقیقه باشد.
اشتباه است. مدت زمان خواب نیمروزی در کودکان مختلف متفاوت است و به نیازهای کودک بستگی دارد.

در کل خواب نیمروزی نباید خیلی طولانی و بیش از نصف روز باشد.

 دمای مناسب اتاق برای خواب کودک 22 درجه است.
اشتباه است. درجه حرارت ایده ‌آل برای خواب‌ کودکان بین 18 تا 20 درجه سانتی‌ گراد است.

 منبع:salamatiran.com


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ساعت 1:28
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 15 | لينك ثابت
برچسب ها : آتلیه کودک,عکاسی کودک,عکس کودک,آتلیه عکاسی کودک,بهترین آتلیه کودک,آتلیه کودک شهرک غرب,

طراحی آتلیه عکاسی 

این مقاله براساس تحقیقات بسیاری در مورد طراحی آتلیه عکاسی کودک نوشته شده است .

در این مقاله ده مرحله برای طراحی آتلیه را بررسی می کنیم .

فضای آتلیه

متاسفانه اغلب نمی‌توان فضای بسیار بزرگی را برای ساخت آتلیه پیدا کرد .

برخی از آتلیه‌ها اینقدر بزرگ هستند که می توان چندین دوربین را درون آن قرار داد .

برای آتلیه بهتر است مکانی را انتخاب نمایید .

که فاصله سوژه تا پس زمینه حداقل ۱۲ فوت باشد .

علاوه بر این توجه داشته باشید فضای دیگر اتاق باید به اندازه ای باشد .

که بتوان تجهیزاتی مانند غرفه ، soft-boxes ، سه پایه ها و دیگر تجهیزات نور پردازی را در آن قرار داد .

همچنین بهتر است فضایی برای قرار دادن جعبه‌های لوازم جانبی داشته باشد .


فضای آتلیه

بلندی سقف آتلیه

بسیار مهم است  هر چقدر سقف آتلیه بلندتر باشد تنظیم دوربین با نور راحت تر می شود .

نور پردازی نیز در چنین شرایطی راحت تر است .

همچنین گزینه های بیشتری برای داشتن نور مناسب فراهم می‌شود .


بلندی سقف آتلیه

محل انتخاب آتلیه

محل انتخاب آتلیه بسیار مهم است .

از آنجا که آتلیه مکانی است که باید متشری ها برای انجام ثبت تصویر خود به آتلیه مراجعه کنند .

لذا باید مکانی را انتخاب نمایید که دسترسی به آن مکان برای افراد راحت تر باشد .

مثلا مکانی در وسط شهر در یک محیط امین می تواند مکان مناسبی محسوب شود .


محل انتخاب آتلیه

دسترسی به نور طبیعی

متاسفانه یکی از نکات مهم برای طراحی آتلیه که در بسیاری از آتلیه ها به دلیل برخی از شرایط تحمیل شده فراموش شده است .

این نکته مهم واساسی استفاده از نور طبیعی در آتلیه است .آتلیه نوزاد

برای عکاسی در آتلیه به نور بسیار زیادی احتیاج است .

بنابراین با طراحی مناسب یک آتلیه می توان بخشی از نور مورد نیاز عکاسی را بدون هیچ هزینه ای تامین کرد .

البته با استفاده از نورهای مصنوعی باید کار تنظیم نور را دقیق تر انجام داد .

اما اگر طراحی آتلیه به شکلی باشد که بتوان از نور طبیعی استفاده نمود .

در برخی از عکس ها دیگر لازم به استفاده از نور مصنوعی نیز نیست .


دسترسی به نور طبیعی

 انتخاب یک اتاق بزرگ

برای طراحی آتلیه این حسن را نیز دارد .

که چند آتلیه مثلا کودک خانواده و پرتره را به یک مکان اختصاص داد .


انتخاب یک اتاق بزرگ

اتاق عکاسی

یک نکته مهم برای آتلیه این است .

که باید اتاق عکاسی را دیگر اتاق های موجود جدا کنید .

تا وسایلی که برای آتلیه استفاده کرده‌اید .

معمولا ثابت باقی بماند و جابه‌جا نشوند .

یک نکته مهم که برای طراحی آتلیه باید در نظر داشت این است .

که اتاق را به عنوان رخت کن برای مشتری ها در نظر بگیرید .

این اتاق بهتر است به اندازه کافی بزرگ باشد .

تا مشتر ی ها با خیال راحت و در آرامش لباس های مناسب خود را برای عکاسی عوض کنند .

در این اتاق باید گیره های برای آویزان کردن لباس وجود داشته باشد .

همچنین در این اتاق میز و صندلی برای قرار دادن وسایل مشتری بر روی آنها قرار دهید .


اتاق عکاسی

تجهیزات آتلیه

بر روی تهیه تجهیزات آتلیه به خوبی کار کنید .

هر قدر تجهیزات آتلیه از نظر فنی دارای ویژگی بالاتری باشد می بوان از آن در شرایط مختلف برای عکس های متفاوت استفاده نمود .

امکان عکاسی بیشتری فراهم می‌شود و به زودی به عنوان یک آتلیه معروف در شهر شهرت پیدا می کند .

این منجر به رونق کسب و کار شما می شود .

برای خرید تجهیزات ابتدا اولویت با تجهیزاتی است .

که برای عکاسی به شکل عمومی استفاده می شوند .

سپس به سراغ خرید تجهیزاتی بروید که برای عکس های خاص کارایی دارند .

فضای داخلی آتلیه

در طراحی فضای داخلی آتلیه بهتر است بیشتر از رنگ های سیاه و سفید خاکستری و با رنگ های خنثی استفاده شود .

تا از بازتاب های غیر عمدی جلوگیری شود و تصاویر بهتری داشته باشید .

نوشیدنی و وجود گل های تازه در طراحی استودیو استفاده از موسیقی هنگام کار برای مشتری ها بسیار رضایت بخش خواهد بود .

مشتری ها احساس راحتی بیشتری خواهند داشت .

امیدواریم از مقاله طراحی آتلیه عکاسی لذت برده باشید .

این مقاله براساس تحقیقات بسیاری در مورد طراحی آتلیه عکاسی نوشته شده است .

منبع:

tasvirsaz.com


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ساعت 1:27
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 16 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

گاهی اوقات وقتی من به مکان های جدید می روم، آنها آنقدر الهام بخش هستند که حس می کنم از لحاظ عکاسی به چالش کشیده شده ام. زمانی که این اتفاق می افتد، من باید یک قدم به عقب برگردم و در مورد ویژگی های خاص آن مکان که مرا اینچنین شگفت زده کرده است فکر کنم. در این مطلب لنزک خواهید آموخت که چگونه در عکاسی منظره یک داستان را به تصویر بکشید و اینکار چگونه به عکاسی شما جهت می دهد. مطالعه این آموزش را به همه علاقه مندان به عکاسی منظره توصیه می کنیم.

چه چیزی در مورد این منطقه مهم است؟ آیا یک رویداد طبیعی دارد اتفاق می افتد، یا یک پدیده آب و هوایی غیر معمول؟ به طور خلاصه، داستان هایی که این مکان جدید سعی دارد به من بگوید چه هستند؟ پاسخ به این سوالات اغلب به عکاسی من جهت می دهد و به من کمک می کند تا بفهمم چه داستان هایی را در مورد این منطقه می خواهم با دیگران به اشتراک بگذارم. آتلیه کودک

نکته: هرچند من در درجه اول از سوژه های طبیعی عکاسی می کنم، اما این تکنیک برای هر مکان یا سوژه دیگری نیز خوب جواب می دهد.

من اخیرا سال گذشته زمانی که چند روزی را در صحرای نامیب در نامیبیا گذراندم، از این تکنیک استفاده کردم. در ابتدا، احاطه شدن با این تپه های بزرگ ماسه ای قرمز رنگ سخت بود. من اول باید از چه چیزی عکس بگیرم؟ همانطور که بیابان اطرافم را بررسی می کردم، شروع به شناسایی چند داستان کردم که این مکان برای گفتن داشت. عکاسی کودک

بدیهی ترین داستان در مورد وسعت تپه های شنی اینجا بود. این قدیمی ترین صحرا در جهان است – خانه بزرگنرین تپه های شنی جهان. من قبلا از تپه های شنی عکس گرفته بودم، اما نه تپه هایی با آن عظمت که در این صحرا دیدم. توده های نارنجی زنگی (به رنگ زنگ) بیشتر شبیه کوه های شنی بودند تا چیزی موقتی و زودگذر مانند یک تپه شنی. برخی از بزرگترین تپه های شنی بیش از ۳۰۴ متر ارتفاع داشتند، و درختان و گیاهان پراکنده ای که جرأت کرده بودند روی پای خود رشد کنند را کوتاه جلوه می دادند. در عکس زیر شما می توانید چند درخت را به صورت کمرنگ ببینید، که به عظمت تپه های شنی یک حس مقیاس می دهند.

تپه های شنی غول پیکر نامیبیا سایه های قرمز و نارنجی زیادی را در زیر ابرهای در حال حرکت به وجود می آورند، پارک ملی نامیب-ناوکلافت، نامیبیا.

اگرچه این صحرا هر سال تنها ۱۰ میلیمتر باران دریافت می کند، به طرز شگفت آوری پستدانداران بزرگی وجود دارند که در اینجا زندگی می کنند. این داستان شماره دو بود.

در اینجا، یک غزال تیزشاخ کالاهاری (یکی از گونه های بسیارِ بز کوهی آفریقایی) در میان تیغستان های خشک و درختان در حال مرگ پرسه می زند. بدون هیچ گونه آب زمینی برای نوشیدن، این حیوان ها به مه گاه به گاهی که از اقیانوس اطلس به این سمت می آید وابسته هستند. بعد از این که مه بر روی گیاهان و خزه های آنها جمع شد، غزال رطوبت ناچیز را از روی غشاء آنها لیس می زند، و به این ترتیب تا صبح مه آلود بعدی خود را زنده نگه می دارند.


یک غزال تیزشاخ کالاهاری در مقابل یک تپه عظیم، که به دلیل یک طوفان رعد و برق نادر در صبح زود خیس شده، پارک ملی نامیب-ناوکلافت، نامیبیا.

اگرچه من توانستم در سایر نقاط نامیبیا پرتره های کلوزآپ از غزال ها بگیرم، اما گفتن داستان این بزهای کوهی بزرگ که در صحرا زندگی می کنند، مستلزم استفاده از یک لنز کوتاه تر از لنزهایی است که من معمولا برای حیات وحش استفاده می کنم. یک لنز ۴۰۰mm به من اجازه داد تا دیواره های قرمز عظیم شنی را که در این زیستگاه غالب بودند، در عکس بگنجانم.

باز هم، برای من مهم بود که از المان های منحصر به فرد صحنه برای گفتن داستان آن مکان استفاده کنم.


غزال تیزشاخ کالاهاری در حال عبور از زمین های مسطح در مقابل یک دیواره شنی – دامنه های پایین تر یک تپه شنی عظیم، پارک ملی نامیب-ناوکلافت، نامیبیا.

سومین جنبه این صحرا که من می خواستم با عکاسی نشان دهم، رنگ نارنجی زنگی شن و ماسه ها بود. این نارنجی مایل به قرمز حاصل از تجمع زیاد آهن در شن و ماسه و اکسیداسیون تدریجی آهن است. هرچه تپه ها قدیمی تر باشند، نارنجی تر می شوند.

به منظور متعادل کردن تن های زیبای نارنجی و قرمز شن و ماسه، من به آسمان های آبی نیاز داشتم، که رنگ های مکمل خوبی به عکس های من می دادند. من برخلاف اکثر عکس های منظره ام، تصمیم گرفتم در اواخر صبح یا اوایل بعد از ظهر عکاسی کنم (به جای طلوع یا غروب خورشید، که خود آسمان بسیار گرم تر و از نظر تن رنگ به شن و ماسه نزدیک تر است).


یک توده شنی عظیم در نور خورشیدِ در حال غروب به رنگ نارنجی مایل به قرمز می درخشد، پارک ملی نامیب-ناوکلافت، نامیبیا.

داستان نهایی در مورد این منطقه که در انتظار گفته شدن بود، بازی نور در میان خطوط و بافت های تپه های شنی بود. عکس زیر در طلوع خورشید گرفته شد، که نور حاشیه ای شدید و خط سایه واضحی در امتداد قُله جلویی تپه ایجاد می کرد.

این سایه قوی به تپه شکل و کنتراست (تضاد) اضافه می کرد.


ابرهای طوفانی نادر، سایه هایی در میان تپه های عظیم صحرای نامیب ایجاد می کردند، پارک ملی نامیب-ناوکلافت، نامیبیا.

سایه ها در تصویر زیر بسیار متفاوت ظاهر شدند چرا که توسط شکل خود تپه ایجاد نشدند، بلکه در عوض با حرکت ابر ها در مقابل خورشید ایجاد شدند. سایه افکنی یک ابر بزرگ در مدت حدودا نیم ساعت الگوهای سایه بی پایانی برای انتخاب به من داد.

این تصویر مورد علاقه من از این نوع بود، چون نزدیک ترین و دورترین برآمدگی ها در سایه هستند، که برآمدگی میانی را در نور خورشید جدا و ایزوله کرده اند:


ابرهای طوفانی نادر، سایه هایی در میان تپه های عظیم صحرای نامیب ایجاد کردند، پارک ملی نامیب-ناوکلافت، نامیبیا.

هنگامی که من برای اولین بار به آن صحرای وسیع رسیدم، به چالش کشیده شدم که عکاسی را از کجا شروع کنم. اما با تمرکز بر آن داستان هایی که این مکان را اینقدر خاص کرده بودند، توانستم از آنها برای هدایت عکاسی ام استفاده کنم. این کار حتی به من کمک کرد تا در طول اقامت کوتاه مدتم یک لیست عکس ایجاد کنم.

دفعه بعد که در یک مکان چالش برانگیز بودید، بایستید و گوش دهید – شاید آن منطقه سر داستان هایش را باز کرده و با شما به اشتراک بگذارد. لطفا دیدگاه خود را در پایین این مطلب لنزک با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: هنک کریستنسن (Hank Christensen)

منبع:

لنزک

 


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ساعت 18:02
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 15 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

عکاسی ثبت لخظه هاست، اما در عکاسی انتزاعی، تمرکز بر روی فرم ها، بافت ها، الگوها و رنگ ها می باشد. هدف اصلی عکاسی انتزاعی درگیر کردن بیننده و ایجاد یک ارتباط عاطفی است، با این ابهام که بیننده می تواند محصول نهایی را به شیوه خود تفسیر کند. استفاده از رنگ یک راه عالی برای تحریک واکنش های احساسی، و ایجاد آثار هنری بسیار زیباست.

EOS 5DS, EF100mm F/2.8L IS USM lens, f/8, 1/20sec

رنگ های زنده و برجسته

رنگ اولین چیزی است که در یک عکس به آن توجه می کنید، و به ویژه، قوی ترین المان بصری در یک عکس انتزاعی است. رنگ های برجسته و اشباع شده می توانند تاثیر زیادی بر روی بیننده داشته باشند. برای به دست آوردن بهترین نتایج، به چند قطعه رنگ اشباع شده بچسبید. عکاسی نوزاد

EOS 6D, EF16-35mm f/2.8L USM lens, f/8, 1/500sec

پر کردن کادر

یک راه عالی برای جلب توجه بیننده به یک رنگ، پر کردن کل کادر با همان یک رنگ است. در این صورت به تمرکز اصلی تصویر تبدیل شده و صرف نظر از رنگی که انتخاب می کنید، یک تاثیر بصری قوی ایجاد می کند. به عنوان مثال، اگر من می خواستم توجه بیننده را به رنگ قهوه ای جلب کنم، کل کادرم را با دانه های قهوه پر می کردم. آتلیه نوزاد

EOS 6D, EF16-35mm f/2.8L USM lens, f/22, 1/200sec

رنگ و احساس

یکی از اهداف اصلی در عکاسی انتزاعی درگیر کردن احساسات بیننده است. رنگ ها ارزش احساسی نیز دارند.

بیایید نگاهی به رنگ آبی بیاندازیم. این یک رنگ سرد است که می تواند نشان دهنده گذراندن تعطیلات با گشت و گذار در جزیره بالی و لذت بردن از امواج باشد، یا می تواند نشان دهنده یک زمستان سرد تنها باشد.

از طرف دیگر رنگ قرمز یک رنگ گرم است که می تواند نشان دهنده غروب آفتاب یا خطر باشد. در انتهای روز به بیننده بستگی دارد که چطور آن را تفسیر کند، اما هنگامی که می خواهید پیام های خاصی را منتقل کنید، درک درستی از نظریه رنگ ها بسیار مهم است.

تصاویر انتزاعی مدل های فریبنده ای هستند، چون واقعیتی را قابل دیدن می کنند که ما نه می توانیم ببینیم و نه توصیف کنیم، اما می توانیم وجودش را فرض کنیم. – گرهارد ریشتر

منبع:

لنزک

 


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ساعت 18:01
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 15 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,
آخرين مطالب ارسالي
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت سوم (یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۰۲:۱۰)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت دوم (یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۰۲:۰۹)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت اول (یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۰۲:۰۸)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت سوم (جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۳۴)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت دوم (جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۳۳)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت اول (جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۳۱)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت سوم (پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۰۴)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت دوم (پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۰۳)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت اول (پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۰۲)
» آتلیه عکاسی قسمت سوم (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۳)
» آتلیه عکاسی قسمت دوم (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۲)
» آتلیه عکاسی قسمت اول (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۱)
» حقایق مهم در مورد نورپردازی در عکاسی قسمت سوم (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۱۳)
» حقایق مهم در مورد نورپردازی در عکاسی قسمت دوم (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۱۲)
» حقایق مهم در مورد نورپردازی در عکاسی قسمت اول (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۱۱)
» تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی قسمت آخر (دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۲)
» تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی قسمت اول (دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۱)
» عکاسی با نوردهی طولانی قسمت آخر (دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۰)
» عکاسی با نوردهی طولانی قسمت سوم (یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۱)
» عکاسی با نوردهی طولانی قسمت دوم (یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۰)
نويسندگان
خبرنامه
جستجو
آمار و ارقام سايت
» تاريخ : یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷
» بازديد امروز : 122
» بازديد ديرور : 10
» بازديد ماه گذشته : 651
» بازديد سال گذشته : 3453
» كل بازديد : 3453

» كاربران آنلاين : 1
» كاربران عضو آنلاين : 0
» كاربران ميهمان آنلاين : 1

» مجموع مطالب : 761
» مجموع نظرات : 0
» تعداد اعضاي سايت : 0

» آي پي شما : 18.212.92.235
» مرورگر : unknown
» سيستم عامل : unknown

» ورودي هاي گوگل امروز : 0
» ورودي هاي گوگل ديروز : 0

» آخرين بروزرساني : ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
تبلیغات متنی
خريد بک لینک در تمام وبلاگها
خرید گیفت کارت
بازی