آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری
عضويت سريع
نام کاربري :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ايميل :
نام اصلي :
کد امنيتي :
تبادل لينك اتوماتيك
عنوان :
آدرس :
کد امنيتي :
پيوندهاي روزانه
چت باكس

نام :
وب :
پیام :
2+3=:
 
(Refresh)
نیلی بلاگ

لغت انقلاب ، به خودی خود حس دگرگونی مهیجی را به مخاطب القا می کند . در مورد انقلاب عرصه عکاسی چه تصوری دارید ؟ چه اتفاقی پیش روست که قرار است دنیای عکاسی را متحول کند  ؟

احتمالا کاندیدا و پاسخ های ذهنی شما به این سوال بنیادین متعدد و سلیقه ای است ولی آنچه در انتظار عکاسی به معنای امروزی است ، افول عکاسی مسقیم است .

عکاسی بارداری
همان زمانی که همه ما غرق لذت تجربه عکاسی با دوربین های دیجیتالی بودیم ، همان دوربین هایی که از نوادگان دوربین های آنالوگ بودند ، هنر گرفتن عکس بلوغ خود را پشت سر گذاشت ! هرچند اینترنت و رسانه های فعال کمک شایانی در نمایش این بلوغ تکنولوژی داشتند اما بیایید اعتراف کنیم بدون این ابزار های ارتباطی ، متوجه دوران بلوغ هنر عکاسی نشده بودیم !
تحوه عکاسی از نوزاد
شاید در ظاهر یک تغییر لذت بخش باشد اما در واقع خبر از دگرگونی های عمیق تر در آینده را میدادند و بالطبع چندان مورد پسند کاربران آن دوره نبودند ، چون آدمی در هر حال ، تمایل به حفظ حالت فعلی خود دارد و میانه ای با تغییر و تحول ندارد .

انقلاب عکاسی

این را بدانید که انقلاب جدیدی در عكاسى در حال وقوع است . خوب یا بد ، در آينده چيزى به نام عكاسى مستقيم وجود نخواهد داشت.

زمان بلوغ عكاسى هنگامى بود كه تكنولوژى از آنالوگ به ديجيتال پيشرفت كرد. اگرچه اين تغییر تا زمان آمدن اينترنت و گوشى هوشمند قابل لمس نبود. آن زمانى است كه بلوغ و تكامل حقيقتا اتفاق افتاد. اين مسئله تعجب بر انگيز، اما در عين حال طبيعى بود اگرچه ما در اين مسير اوقات تلخى را با بحث راجع به بى بند و بارى، دست كارى و برخوردهاى جديد توجيه نا پذير تجربه كرديم، جامعه عكاسى به طور وسيع خود را با اين تغييرات هماهنگ كرده است.

انقلاب عکاسی

ثبت تصاویر به صورت دیجیتال ، پل ارتباطی محکمی برای درک حقیقت را برای آدمی فراهم کرد ؛ حقیقت ۱۶۰ ساله ی عکاسی از تصویر برداری از یک صحنه آغاز شد و با انواع و اقسام لنز ها هم اکنون ادامه دهنده مسیر خود است .
شاید برایتان جالب باشد که بدانید سنسور های دیجیتال با پروسه ای محاسبانی و دقیق دو سوم از تصویر را در تبدیل  RAW بهJPG  يا TIF شبیه سازی می کند . یک شبیه سازی معجزه آسا و به شدت دقیق .

اما آنچه پیش رو داریم ، تحولی عمیق تر و فراتر از ذهنیت فعلی ما پس از خواندن این پاراگراف است . فرقی نمی کند عکاسان بخواهند یا نخواهند ، پیروی بکنند یا نکنند ، در هر حال فرهنگ و نمود عکاسی در حال تحول و دگرگونی است .

قطعا با مفهوم منحصر بفرد و خارق العاده ای طرف هستیم که بعنوان “عکاسی کامپیوتری” می توان از آن نام برد .

مفسر ديجيتال پر آوازه ، kevin Connor معتقد است : مفهوم عمیق و واقعی عكاسى كامپيوترى هنوز مراحل تکاملی خود را می پیماید اما در این میان ترجيح مى دهم با رويكرد متمایزی مثل تغيير دوربين از ابزاری براى ساخت تصوير به ابزاری براى جمع آورى داده نگاه كنم.

تمایز هاى موجود بین ساختار و پردازش يك فايل ديجيتال انتهای داستان عبور عكاسى از مراحل اوليه به دوران پختگى نيست. هنوز مسائل زيادى وجود دارد كه کشف نشده اند و باید درک شوند و تعداد اندکی از افراد با تاثير اجتناب ناپذير و باورنکردنی بر تصوير عكاسانه دست به گريبان شده اند.

Taylor Davidson، اعتقاد عجیب و غریبی دارد . او دوربين امروزه ما را در آينده به عنوان يك اپليكيشن پیش بینی می کند ، در واقع از نظر او قرار است يك نرم افزار به جاى ابزاری كه داده را از سنسورهاى چندگانه گردآورى مى كند ، فعالیت کند . با این اوصاف ميكروفون موبایل هوشمند، ژيروسكوپ، قابلیت شتاب سنج، دماسنج و هر سنسور ديگری در صورت نياز به وسيله ى اپليكيشنی كه آن را فرا مى خواند ، اطلاعات درخواست شده را ارسال مى كنند و در ادامه آن را با داده بصرى تركيب مى كنند .

ابزار های ارتباطی ما همان وسیله ای هستند داده هایی را ثبت و سپس توسط ماهواره های اینترنتی این اطلاعات را به ویکی پدیا یا گوگل ارسال می کنند. شاید به ظاهر عجیب باشد اما همین اطلاعات ساده ما اغلب مربوط به فعالیت های اقتصادی ، فرهنگی ، هنری و سیاسی بومی خود می باشد ، کمک شایانی در تکمیل تکنولوژی های پیچیده ای مثل واقعیت مجازی و هوش مصنوعی می کند . امیدوارم درصدی از جذابیت و پیچیدگی عکاسی کامپیوتری شگفت انگیز را درک کرده باشید .

برای اینکه پاراگراف بالا را بهتر درک کنید این مثال را در نظر بگیرید ؛ ساز و کار سازمان های هواشناسی چگونه است ؟ در واقع افراد فعال در این سازمان با تکیه بر برخی اطلاعات جوی و نوع حرکت ابر ها و نوسانات دما و دیگر اطلاعات تخصصی شان ، هوا تا روز های متمادی پیشبینی می کنند.

با پيشرفت تکنولوژی و رونمایی از سنسورهاى منحنى، كه امكان تصویربرداری از نور در حالت هاى كاملا متفاوت را فراهم می آورد ،پیشرفت خیلی سریع تر خواهد بود . البته به این موضوع بیشتر به چشم یک ایده نگاه کنید تا واقعیت . داستان به همینجا ختم نمی شود به طوری که ما شاهد روال فزاینده ای هستیم که روز به روز تکنولوژی و انقلاب غوغایی دنیای عکاسی را رو پیشرفت می برند .

عكاسى كامپيوترى قرار است کلیه اين منابع را جمع آوری كند و به تصوير بصرى اجازه مى دهد تا تصویری از حقيقت محض كه شدیدا غنى تر از يك ثبت بصرى ساده است ، به وجود آورد  و با اين کار لایه های عمیق و زیرین علم را یکپارچه و در دسترس خواهد کرد . اگر در آینده شاهد عکاسانی بودید که که عکس هایی تولید می کنند که بدان آنگاهند  به جای آنکه آن را ببینند تعجب نکنید .

در زمانى كوتاه خواهيم ديد كه عكاسان به توليد عكس هايى مى پردازند كه از آن آگاهند به جاى آنچه مى بينند.

مارک لاوی که در گذشته در Stanford و در حال حاضر در Google معتقد است كه عکاسی مستقیم از بین خواهد رفت بجز در عکاسی خبری که ماهیت آن عکاسی مستقیم را ایجاب می کند .

اگر فکر می کنید چنین انقلابی غیرممکن است ، بهتر است سری به تاریخ بزنید و ببینید پیکاسو ها در آن زمان چه قدرت و هیبتی داشتند اما سرعت پیشرفت تکنولوژی با چنان سرعتی پیش رفت که ساختار جهان هنری متحول شدو چیزی که مجدد سر هم شد ، انقلاب دوربین های آنالوگ بود . آیا امثال پیکاسو ها ، درست زمانی که پرسپکتیو را روی بوم می آوردند تصور می کردند روزی تصاویر در حدی عمیق شوند که امروزه ما در نتیجه عکس های دوربینی میبینیم ؟
در واقع ۱۰۰ سال پیش ، کوییست ها پس از مواجهه با دوربین های آنالوگ با شیوه ای منحصر به فرد از دیدن مواجه شدند .

آیا از دنیای عکاسی که با ابزار قدرتمند و جادوگری مثل فتوشاپ دست و پنجه نرم می کند ، فراگیری عکاسی کامپیوتری امری عجیب است ؟ تا به حال به دنیای قبل از فتوشاپ فکر کرده اید ؟ بی شک ، این برنامه جادویی ، انقلاب زمان خود بوده است که به مرور زمان چنان قدرتمند شده که شما بدون نیاز به داده اولیه ، میتوانید با این برنامه خالق یک تصویر فوق طبیعی باشید .
جالب اینجاست که فعالان دنیای عکاسی ، خواهان تغییرات پویاتری نسبت به این برنامه می شوند و عکاسی بیش از پیش در دنیای پر پیچ و خم کامپیوتری غرق می شود .
زمانی عکس های سیاه و سفید منبعی قدرتمند برای صدای حقیقت بود ، اما امروزه آن را بعنوان منبع ناقص اطلاعاتی هم قبول ندارند .

شما جزو کدام دسته هستید ؟ این موضوع را تهدید به حساب می آورید یا فرصت ؟ آیا به نظر شما در حال ورود به حیطه خطرناک جعل و تحریف می شویم ؟
افزایش مخاطرات جعل و تحریف بعد از انقلاب عکاسی ،  امری اجتناب ناپذیر است . احتمالا نیازمند مقیاس های جدید و قابل اعتمادی می شویم که تشخیص اطلاعات درست و غلط را برای ما روشن کنند . اگر زاویه دید خود را تغییر دهید ، در واقع این انقلاب می تواند فرصتی برای گشودن ابواب جدیدی از علم به حساب بیاید . تا چالشی نباشد ، جست و جوی اطلاعات جدید صورت نخواهد گرفت .

همه ما در سالیان طولانی یاد گرفته ایم که با تغییرات بنیادین و انقلاب های عظیم  ،نگاهی همسو داشته باشیم . از مقابله و مقاومت در مقابل آنها روی گردانیم و اغلب بجای اصرار روی روند گذشته ، به دنبال فرصت های داغی هستیم که در راستای این تحولات ، کمتر متضرر شویم و سود را آید خود نماییم .

اگر ادعا کنیم ، تحولات ناشی از اشاعه سواد خواندن و نوشتن یکی از انقلاب های دنیا و کشور ما بود بی راه نگفته ایم . اینکه با پیشرفت بنیادین در زمینه بسیاری از مشاغل و پروسس های دنیا دچار تغییر می شوند و گاها مواردی بوده که از بین رفته اند اما باز شدن زمینه های جدید و فرصت های بکر هم جزو برخی از نتایج انقلاب ها بوده .
انقلاب عکاسی هم از این مقوله مستثنا نیست . عکاسان چه بخواهند چه نخواهند ، چه پیروی کنند چه پیروی نکنند ، در هر حال رویدادی است که رخ خواهد داد
 تغییر ، تعریف ساده ای دارد ، در واقع از نگاه فلسفی ، كنترل پروسه به دست نيروهاى جديد نمودی از تغییر است . این ایده برای تلفن های هوشمند هم پیاده شده . درواقع دوربین تلفن های هوشمند هم جزو انقلاب های عظیم دنیای عکاسی است اما نه توسط گوشی های هوشمند و عکاسان و سازندگان و ناشران ، بلکه توسط مهندسان به شیوه هایی نوین و فوق العاده در گردونه تغییر و در ادامه تکرار افتاده است .

نا آرامی های ناشی از انقلاب های تکنولوژی همیشه نا آرامی هایی هم به همراه داشتند و این مقوله اجتناب ناپذیر است . آنچه در نتیجه انقلاب عکاسی در انتظار ماست ، اپلیکیشن ها ، ابزار های غیر فیزیکی و نرم افزار ها عکاسی است . اما حواسمان باشد ، این انقلاب در حال حاضر در در دوران خامی است و نیاز به پرورش دارد اما در آینده به دوره ی بلوغ آن می رسیم که نیاز به حمایت و پشتیبانی شدیدا در آن حس می شود. آنچه در آینده بی برو برگرد رخ می دهد ، انقلابی عکاسی در راه است .

منبع:

عکاسی


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ساعت 3:07
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 1 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

 ارنست هاس، یکی از عکاسان مورد علاقه من می گفت ما باید از هر چیزی و هر جایی الهام بگیریم. گوش دادن به موسیقی، نگاه کردن به نقاشی ها و مجسمه ها، و خواندن کتاب ها، تخیل شما را عمیق تر تغذیه می کند، تا این که فقط به کار عکاسان دیگر نگاه کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید و برای عکاسی خود الهام و انگیزه بگیرید و ببینید نقل قول های پابلو پیکاسو چه چیز هایی می توانند به عکاسان آموزش دهند.

من فکر می کنم این درست است. بررسی کار نقاشی که من عاشقش هستم به اندازه کاوش یک شهر جدید در هنگام طلوع آفتاب غنی و پرمایه است. گشتن در میان یک جنگل و عکاسی از نور خورشید از میان درختان نیز همینطور است.

ذهن ما یک جانور گرسنه است. هر روز حدود ۶۰ تا ۷۰۰۰۰ فکر از سر ما می گذرد، و اکثر آنها افکار مشابهی هستند که ما دیروز (و روز قبل از آن) داشتیم. این ترسناک است. می بینید که زندگی کردن ناخواسته و بدون هدف چقدر می تواند آسان باشد.
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]

ما می توانیم تصمیم بگیریم که به همان افکار دیروز فکر کنیم، یا می توانیم ذهن خود را با ایده های جدید تغذیه کنیم – چه این ایده ها بصری یا حسی باشند، و چه کلمات یا موسیقی.

هنرمندی که با کار و ایده های خود الهام بخش من بوده، پابلو پیکاسو است. هنگامی که او درباره روند کار هنری حرف می زد، بسیاری از باورهای اصلی من درباره عکس گرفتن را بیان می کرد.

او هیجان و عناصر اصلی یک زندگی خلاقانه را به من یادآوری می کرد، که من در شلوغی زندگی، اغلب آنها را فراموش می کنم.

امروز می خواهم برخی از ایده های پیکاسو را به اشتراک بگذارم که در سفر عکاسی من فوق العاده الهام بخش و تاثیرگذار بودند.
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]
۱
«هنر گرد و غبار زندگی روزمره را از روح انسان پاک می کند.» – پابلو پیکاسو

این نقل قول از پیکاسو به طور خلاصه بیان می کند که چرا من زندگی ام را به عکاسی اختصاص دادم. چرا اجازه دادم تقریبا تمام چیزی باشد که هستم.

چیزی در مورد عکاسی وجود دارد که عمیقا روح مرا تحریک می کند. من هنگام عکس گرفتن بیشتر از انجام اکثر کارهای دیگر احساس زنده بودن می کنم.

بازی کردن با بچه هایم یا حرف زدن با پسر نوجوانم در نیمه شب در مورد چالش هایی که با آنها روبروست، احساس هدفمندی مشابهی به من می دهد. با این حال، کارهای دیگر به ندرت با احساسی که من از خلق تصاویر پیدا می کنم، مطابقت دارند.
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]

عکاسی، حرفه تایید زندگی است. این کار باعث می شود من احساس کنم که تنها روی سطح زندگی اسکیت بازی نمی کنم – عجله برای نوشتن ایمیل ها و پر کردن فرم ها.

البته، هیچ کدام از این فعالیت ها اشکالی ندارند، اما آیا واقعا باعث می شوند احساس زنده بودن کنید؟

همه ما باید زندگی کنیم و کارهای کسل کننده ضروری را انجام دهیم، اما، می توانیم یک جای خالی در زندگی خود برای انجام کارهایی که رضایت عمیق تری در ما ایجاد می کنند نیز باز کنیم.
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]
۲
«الهام وجود دارد، اما باید شما را در حال کار کردن پیدا کند.» – پابلو پیکاسو

این نقل قول از پیکاسو می گوید: عکس بگیرید، حتی وقتی حس و حالش را ندارید، حتی وقتی فقط عکس های به دردنخور می گیرید. تنها راه به دست آوردن تصاویر فوق العاده این است که به کار خود ادامه دهید.

شما هیچ وقت نمی دانید نور چه موقع ممکن است به طور چشمگیری تغییر کند، و صحنه پیش روی شما را به طرز عجیبی زیبا کند. یا یک غریبه جذاب ممکن است از مقابل شما بگذرد و کار غیر معمولی انجام دهد!

با وجود این که من یک عکاس حرفه ای هستم، اما گاهی اوقات مانند هر فرد دیگری کارم را به تعویق می اندازم. مثلا قصد دارم برای عکاسی بیرون بروم اما بچه هایم حواسم را پرت می کنند یا بعد از یک وعده غذایی سنگین بیش از حد خسته می شوم.
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]

من متوجه شده ام که اگر آن بیرون نباشم، هیچ وقت نمی فهمم چه تجربیاتی، و در نتیجه چه عکس هایی را از دست می دهم. این مانند اتلاف دیوانه وار زندگی به نظر می رسد.

دست از کار نکشید. به جستجو برای صحنه های عالی، افراد جالب، یا یک منظره زیبا ادامه دهید. بروید و هر چیزی که شما را خوشحال و هیجان زده می کند را پیدا کنید.
۳
«هنر، حذف چیزهای غیر ضروری است.» – پابلو پیکاسو

من در کارگاه های آموزش عکاسی ام به هزاران عکس نگاه می کنم. چیزی که دائما می بینم این است که افراد تصاویر را بیش از حد پیچیده می کنند. هنگامی که عکس های شما بیش از حد پیچیده باشند، سوژه خود را به درستی تعریف نمی کنید (نشان نمی دهید).
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]

ایده های ترکیب بندی زیادی وجود دارند که می توانید برای تعریف (نشان دادن) سوژه خود از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، قانون یک سوم، ایجاد پس زمینه های تمیز برای پرتره ها و تجزیه جهان به المان های متعدد.

مفهوم کلی در همه این ایده ها در مورد ترکیب بندی، حذف تمام چیزهای غیر ضروری است.

عکاسی فرآیند انتخاب چیزهایی است که می خواهید در کادر قرار دهید، و چیزهایی که می خواهید از آن حذف کنید. عاقلانه است که ترکیب بندی خود را ایجاد کنید، سپس به آن نگاه کرده و فکر کنید. چه چیزی در اینجا مناسب نیست؟ چه چیزی را باید حذف کنم؟
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]

به عنوان مثال، یک اشتباه رایج که بسیاری از عکاسان مرتکب آن می شوند این است که گوشه های کادر را بررسی نمی کنند. جالب است که افراد اغلب وقت زیادی را صرف ترکیب بندی سوژه خود می کنند، اما دور تا دور کادر، به خصوص گوشه ها را بررسی نمی کنند تا ببینید همه چیز در جای مناسب قرار دارد یا نه.

بنابراین، عکس گرفتن فقط این نیست که «چه چیزی را در کادر جای دهم؟»، بلکه «چه چیزی را از کادر حذف کنم؟» نیز هست.

۴
ایجاد احساس در تصاویرتان

«نقاشانی هستند که خورشید را به یک نقطه زرد رنگ تبدیل می کنند، اما نقاشان دیگری هم هستند که با کمک هنر و هوش خود، یک نقطه زرد رنگ را به خورشید تبدیل می کنند.» – پابلو پیکاسو
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]

همین امر برای عکاسان هم صدق می کند. شما می توانید از هر چیزی عکس بگیرید، و کاملا واقعی به نظر برسد. با این حال، وقتی به عکس خود نگاه می کنید چه احساسی دارید؟

عکس گرفتن از یک صحنه، بدون ایجاد هیچ گونه حسی که بیننده بفهمد بودن در آن شهر گرم و مرطوب، نگاه کردن به آن چهره، یا بافت ساختمان هایی که ثبت می کنید چه احساسی دارد، بسیار آسان است.

عکاسی از یک صبح زمستانی سرد ساده است. با این وجود، انتقال احساسی که ایستادن در یک زمین مه آلود دارد، با سرمایی که به صورتتان می خورد و حس عمیق ترس و وحشت وقتی مه به دور زمین می پیچد – این یک مهارت کاملا متفاوت است.
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]

در نهایت، موفقیت هر عکس بسته به این است که آیا تاثیری بر روی بیننده می گذارد یا نه. تنها سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که «آیا این تصویر احساسی را منتقل می کند؟»

هر چیزی که ما می بینیم تاثیرگذار نیست؛ بلکه وقتی چیزی را می بینیم که دوست داریم، دوست نداریم، یا لذت بخش، یا ناراحت کننده است، احساسی که در بدن ما ایجاد می شود، تاثیر گذار است.

احساسات چیزهایی هستند که ما به یاد می آوریم. تصاویری که هیچ احساسی ندارند، فورا فراموش می شوند.
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]
۵
«من همیشه کاری را انجام می دهم که نمی توانم انجام دهم، تا شاید یاد بگیرم چطور آن را انجام دهم.» – پابلو پیکاسو

یکی از چیزهایی که مرا در مورد پدر بودن شگفت زده کرد این بود که بچه های کوچک چقدر زود به این فکر می رسند که «من در حال حاضر نمی توانم این کار را انجام دهم، پس هیچ وقت نمی توانم آن را انجام دهم.»

زمانی که اجازه دهید این فکر وارد ذهنتان شود، می تواند به سرعت قارچ رشد کند تا وقتی که کاملا متقاعد می شوید که نمی توانید کاری را انجام دهید. هرگز.

من این مسئله را در فرزندانم می بینم، و آن را در مشتری های ۷۰ ساله ای که به کارگاه های من می آیند هم می بینم. باید بگویم که، «من نمی توانم این کار را انجام دهم، پس هرگز قادر به انجام آن نخواهم بود» یکی از مخرب ترین افکار بر عکس های شماست.
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]
آتلیه بارداری
البته، افرادی که فوبیای تکنولوژی دارند ممکن است هیچ وقت به ماهرترین عکاسان زنده تبدیل نشوند. اما می توانند بر این تصور نسبت به خودشان غلبه کرده و شایستگی و اعتماد به نفس کار با دوربین را به دست آورند. من بارها اثبات این مسئله را دیده ام.
عکاسی خلاقانه از کودک
یکی از هیجان انگیزترین ایده هایی که متوجه شده ام در سال های اخیر از جامعه علمی بیرون می آید، ایده انعطاف پذیری عصبی است.

به جای این باور قدیمی که وقتی وارد بزرگسالی می شویم، مغز ما «ثابت» و غیر قابل تغییر می شود، اکنون می دانیم که مغز کاملا تغییر پذیر است.
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]

در واقع، ما در هر نقطه ای از زندگی، می توانیم افکار و باورهایی که در مورد خودمان داریم را از نو بسازیم.

«کسی که فکر می کند می تواند، و کسی که فکر می کند نمی تواند، هر دو درست فکر می کنند.» – کنفسیوس

به همه کارهایی که باور دارید نمی توانید در عکاسی خود انجام دهید فکر کنید، و بیرون بروید و آن باورها را به چالش بکشید.

اگر فکر می کنید نمی توانید عکاسی خیابانی انجام دهید، اما دوست دارید آن را امتحان کنید، این کار را انجام دهید!
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]

اگر فکر می کنید هیچ وقت بر مُد دستی مسلط نمی شوید، در مورد آن بخوانید. هر چقدر می توانید بیرون بروید. هزاران اشتباه مرتکب شوید. در نهایت به آن خواهید رسید.

اگر شما هم مثل من فکر می کنید که «من یک عکاس طبیعت نیستم، اما دوست دارم آن را امتحان کنم»، بروید و کمی از وقت خود را در طبیعت بگذرانید. آزمایش کنید، بازی کنید و چیزهای جدید را امتحان کنید.

تا وقتی که با دید «من می توانم» به هر چیزی نزدیک شوید، احتمالا موفق خواهید شد.
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]
۶
دنیا پر از ایده است

«یک قطعه از گرد و غبار کیهانی هر روز روی سر شما می افتد… ما با هر نفس، کمی از داستان آفرینش خود، گذشته و آینده سیاره خود، رایحه و داستان های جهان اطراف خود، و حتی دانه های زندگی خود را استنشاق می کنیم.» – پابلو پیکاسو

البته، عکاسی به عنوان یک تمرین تکنیکی آغاز می شود. شما باید از یک دستگاه استفاده کنید، که اغلب یک کامپیوتر کوچک در آن قرار دارد. دستگاهی که از آن استفاده می کنید را باید به طور کامل بشناسید. حداقل تا جایی که با استفاده از آن راحت شوید.

عکاسی پیوند تکنیک و خلاقیت است. بخش خلاقانه عکاسی از یک مکان متعالی در درون شما می آید که منحصر به فرد است.
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]

دید خلاقانه شما از هر چیزی که شما را تبدیل به آنچه هستید کرده است، جریان می یابد – تجربیات شما، زندگی شما، آنچه دوست دارید و آنچه دوست ندارید.

همچنین از دنیای اطراف ما می آید؛ از احساس تاریخی که وقتی در میان خیابان های یک شهر قدیمی راه می رویم، تجربه می کنیم؛ از هیبت نگاه کردن به یک درخت پانصد ساله باشکوه.

جهان یک سطح صاف نیست. ما به هر جایی که نگاه می کنیم، آن «لحظه»، آن آب و هوا، آن زمان از روز را می بینیم. همچنین می دانیم که هر چیزی که در حال حاضر می بینیم، در عرض چند ساعت می تواند تغییر کند.
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]

اکثر مردم آنقدر ذهنشان را قفل کرده اند و بر خودشان تمرکز دارند که ذهن خود را به روی اسرار جهان باز نمی کنند.

داستان ها و ایده هایی در اطراف ما وجود دارد که می توانند در عکاسی الهام بخش ما باشند، می توانند ایده ها و ماجراجویی های جدیدی را در ما برانگیزند.

تمام کاری که باید انجام دهیم، توجه کردن و متعهد شدن به قدرت شگفت انگیز عکاسی است.
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]
۷
«فقط کاری را که حاضرید قبل از مرگ انجام نداده باقی بگذارید، به فردا موکول کنید.» – پابلو پیکاسو

من هرچه بزرگتر می شوم، احساس می کنم که نیاز دارم چیزهای بیشتری از خودم بخواهم. به طوری که تا پایان هر روز می خواهم عمیقا و واقعا از خودم راضی باشم. نه فقط برای خرسندی، یا برای این که لیست کارهایی که باید انجام دهم پر از علامت تیک شود.

من می خواهم چیزی ایجاد کنم. چیزی که کاملا متعلق به خودم باشد. مخلوقی که هیچ کس دیگری نتواند داشته باشد، چون آنها من نیستند.

عکاسی این خواسته را به ما می دهد، و به همین دلیل من عاشق آن هستم. عکاسی می تواند فرصتی برای دیدن، احساس کردن و تجربه کردن بیشتر جهان به ما بدهد.
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]

بدون عکاسی، زندگی به این اندازه که اکنون هست، غنی و معنادار نبود.

من وقتی با انتخاب بین خوابیدن یا شانس ثبت یک طلوع آفتاب شگفت انگیز روبرو می شوم، بلند می شوم تا از طلوع آفتاب عکس بگیرم.

زندگی ما به سرعت در حال گذر است. اگرچه ما از این مسئله آگاهیم، اما گاهی مغرور می شویم. ما در بخش ناخودآگاه وجودمان عمیقا باور داریم که برای همیشه زندگی می کنیم. احتمال وجود نداشتن برای ما درست به نظر نمی رسد.
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]

زمان ما در این سیاره محدود است. اگر ما اذعان کنیم که موجودات فانی هستیم، این می تواند ما را تحریک کند تا آنچه که واقعا از زندگی خود می خواهیم را بیشتر طلب کنیم.

چیزی که من از زندگی می خواهم، کاوش کردن و عکس گرفتن است. خلق هنر و به اشتراک گذاری آن با دیگران یا نشان دادن چیزهای زیبایی که در اطرافم می بینم است.
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]

البته، سفر عکاسی شما با سفر من متفاوت است.

شما ممکن است سفر نفسگیر فرزندان خود را از زمان نوزادی تا بزرگسالی ثبت کنید یا رنگ های شاداب گل ها را به تصویر بکشید.

یا ممکن است از کوه های برفی صعود کنید و مناظر پر هیبت الهام بخشی که شاهد آن هستید را به جهان نشان دهید. شما ممکن است کارهای عجیب و غریبی را ثبت کنید که ما انسان ها وقتی بیرون هستیم انجام می دهیم، وقتی در خیابان ها راه می رویم، بدون توجه به دنیایی که ما را تماشا می کند.

راه های بسیار زیادی برای عکاسی وجود دارد. و چیزهای زیادی برای ثبت کردن، کشف کردن و دیدن. مسیر خودتان را دنبال کنید.

فقط کنجکاو باشید و با دید باز عمل کنید. به اطراف خود نگاه کنید و ذهن خود را به روی هر چیزی که معمولا متوجه آن نمی شوید، باز کنید.
[یادگیری عکاسی از پابلو پیکاسو]

با نشان دادن آنچه که در این دنیا می بینید به خودتان و دیگران، دید افراد دیگر را نسبت به جهان اطرافشان باز می کنید. شما آنها را از حباب سردرگمی بیرون می آورید – اخبار همیشگی، لیست کارهایی که باید انجام دهند، ایمیل ها و خواسته های زندگی روزمره.

شما هدیه دیدن را به آنها می دهید – هدیه یک لحظه ایستادن و خیره شدن به هیبت آنچه که دنیا پیش از ما به نمایش گذاشته است.

این نوع عکس گرفتن بسیار هیجان انگیز و شگفت آور و فوق العاده زندگی بخش است.

آیا این ایده ها روح خلاق شما را تغذیه کردند؟ اگر آنها به شما کمک کرده اند تا چیزهای بیشتری از عکاسی خود بخواهید، و زمان بیشتری از زندگی خود را به انجام این کار فوق العاده اختصاص دهید، در قسمت نظرات به من بگویید. شنیدن حرف های شما همیشه عالی است.

نویسنده: آنتونی ایپز (Anthony Epes)

منبع:

لنزک


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ساعت 3:06
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 1 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

 عکس گرفتن از طبیعت می تواند یک تجربه فوق العاده باارزش باشد. تغییر فصول در طول سال، فرصت های عکاسی فوق العاده ای برای ثبت انواع سوژه های طبیعی موجود فراهم می کند. در این مقاله چند نکته برای عکاسی از طبیعت در فصل های مختلف به شما عزیزان آموزش می دهیم. همچنین مجموعه عکس زیبای «عکاسی از یک مکان ثابت طی فصل ها و زمان های مختلف سال» از آلبرت دروس (Albert Dros)، برای الهام شما عزیزان آورده شده است.
[عکاسی از طبیعت در فصل های مختلف]
اسطوخودوس، پروانس، فرانسه
۱
از یک مکان در فصل های مختلف عکس بگیرید
شما ممکن است یک مکان مورد علاقه داشته باشید که دوست دارید از آن بازدید کنید. به عنوان مثال، یک جنگل محلی، یک منظره یا یک مکان مورد علاقه که از بازدید آن در طول تعطیلات لذت می برید. هنگام بازدید از آنجا، ممکن است مناظری را پیدا کنید که در زمان های مختلف سال منحصر به فرد به نظر می رسند. تغییر فصل ها به این معنی است که شرایط ممکن است به طور چشمگیری از یک دوره به دوره دیگر متفاوت باشد. بارش برف در زمستان، باعث رویش گل های بهاری و گیاهان سبز و بانشاط در تابستان می شود، که می تواند تاثیر قابل توجهی بر ظاهر و احساس عکس شما داشته باشد.
[عکاسی از طبیعت در فصل های مختلف]
طلوع خورشید یخ زده، کینگز ساتن، آکسفوردشایر، انگلستان
[عکاسی از طبیعت در فصل های مختلف]
طلوع خورشید یخ زده، کینگز ساتن، آکسفوردشایر، انگلستان
پوششی از برف و یخ منظره را دگرگون می کند، و به کسل کننده ترین سوژه ها، مانند درخت مورد علاقه شما، یک جذابیت جادویی می بخشد. در حالی که زمستان یک صحنه برجسته و ساده به شما می دهد، رنگ های سبز و آبی بهار می توانند تصویر زنده تر و رنگارنگ تری ارائه دهند. من توصیه می کنم به مکان مورد علاقه خود بازگردید، آن صحنه را در طول چند فصل مختلف مشاهده کرده و تغییرات فصلی را ثبت کنید.
۲
در فصل زمستان بیشتر از طلوع و غروب خورشید عکس بگیرید

یکی از مزیت های مهم عکاسی از طبیعت در طول زمستان این است که زمان طلوع و غروب خورشید مطلوب تر از فصل تابستان است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند ماه های سردتر فصل زمستان را در داخل خانه بگذرانند. با این حال، این زمان خوبی برای بیرون رفتن از خانه است، چرا که روزها کوتاه تر و زمانبندی ها بهتر از بقیه سال هستند. طلوع خورشید دیرتر، زمان خواب بیشتری به شما می دهد، و غروب خورشید زودتر به این معنی است که شما مجبور نیستید ساعت ها برای ثبت آن صبر کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش عکاسی در هوای سرد و یخبندان زمستان
[عکاسی از طبیعت در فصل های مختلف]
 عکاسی کودک ۳
از فصل رنگ های در حال تغییر عکس بگیریدآموزش عکاسی از نوزاد
پاییز یک فصل جادویی برای بیرون رفتن با دوربین، و بهترین زمان سال برای بسیاری از عکاسان منظره است. این فصل انواع فوق العاده ای از رنگ های گرم و زنده را با خود به همراه می آورد. شما در طول پاییز می توانید از انواع سوژه ها مانند جنگل ها، شاخ و برگ ها و حیات وحش عکس بگیرید.
[عکاسی از طبیعت در فصل های مختلف]

نور ا در نظر گرفته و تصمیم بگیرید که می خواهید چه چیزی را ثبت کنید. شما می توانید بر روی برگ ها زوم کنید، یا یک صحنه قابل توجه پیدا کنید که روشنایی خوبی داشته باشد. همچنین می توانید در نور خورشید عکس بگیرید و با نور پس زمینه کار کنید تا یک تصویر پویا ایجاد کنید.

۴
نور در حال تغییر را ثبت کنید
[عکاسی از طبیعت در فصل های مختلف]
کوه های سیاه، برکن بیکنز

روشنایی چشمگیر و تغییرات آب و هوایی در هر زمانی از سال رخ می دهند. ابرهای طوفانی برجسته ای که جایگزین جادوی آفتاب می شوند، یک سوژه فوق العاده برای عکاسی شما فراهم می کنند. من متوجه شده ام که در طول ماه های تابستان، طوفان می تواند بسیار چشمگیر باشد و لحظات شگفت انگیزی از نور زودگذر به شما بدهد. باران های گذرا می توانند مقدمه تابش های درخشنده باشند، و اگر خوش شانس باشید، رنگین کمان به همراه داشته باشند. من در ماه ژوئن در حالی که بیرون قدم می زدم، از این صحنه عکس گرفتم. تغییر نوری که در اثر پدیدار شدن دوباره خورشید پس از یک باران سیل آسای قابل توجه اتفاق افتاد، فوق العاده زیبا بود.
[عکاسی از طبیعت در فصل های مختلف]

من توصیه می کنم که از تغییر نور در طول فصل های پاییز و زمستان نیز عکس بگیرید، چون خورشید نسبت به تابستان، در آسمان پایین تر است. بنابراین، سایه های بلندتری ایجاد می کند که می توانید با آنها بازی کنید. فاصله خورشید از زمین می تواند باعث شود که یک تصویر در زمستان نسبت به تابستان بسیار متفاوت به نظر برسد. در زمستان خورشید از زاویه پایین تری به صحنه می تابد و کل ترکیب بندی و نورپردازی را منحصر به فرد می کند.
۵
در هر آب و هوایی از فصول سال عکس بگیرید
چه باران ببارد و چه هوا آفتابی باشد، شما باید با دوربین خود بیرون بروید و در هر شرایط آب و هوایی از فصول مختلف عکس بگیرید. اگر بیرون باران می بارد یا آسمان خاکستری و سربی رنگ است، از بیرون رفتن با دوربین خود دلسرد نشوید. ممکن است تغییری در هوا ایجاد شود، و باران ناگهان بند آید. بعد از یک دوره بارش اغلب مه ایجاد می شود و صحنه های جذابی برای عکاسی به وجود می آورد.
[عکاسی از طبیعت در فصل های مختلف]
اگر باران بند نیامد، به راه های دیگری برای عکاسی از آب و هوای نامطلوب فکر کنید. عکاسی از صحنه های انتزاعی، قطرات آب، و عکس های کلوزآپ از گل ها یا آب تازه در مناظر سرسبز می تواند مناسب باشد. آبشارها با آسمان ابری خوب به نظر می رسند، و باران می تواند به زیبایی آب های دیگر بیافزاید.
[عکاسی از یک مکان فصول مختلف آلبرت دروس]
عکاسی از یک مکان در زمان های مختلف سال
نکته شماره ۱ بالا را به خاطر دارید؟ بله، از یک مکان در فصل های مختلف عکس بگیرید. عکاس هلندی آلبرت دروس (Albert Dros) دقیقا همین کار را انجام داده و از یک نقطه دقیقا یکسان که یک منظره زیبا بوده، طی فصل های مختلف سال در ساعات مختلف روز عکاسی کرده است که در ادامه آن ها را تماشا می کنیم:
نتیجه گیری
به طور خلاصه، عکاسی از طبیعت در فصول مختلف می تواند در هر زمانی از سال بسیار لذت بخش باشد. از مکان مورد علاقه خود در فصول در حال تغییر عکس بگیرید، از مزیت غروب خورشید زودهنگام در زمستان بهره مند شوید و نور در حال تغییر را در هر آب و هوایی ثبت کنید.
دفعه بعد که مادر طبیعت چیزی برای شما آماده کرد، بیرون بروید و تغییرات خارق العاده دنیای زیبای ما را در تمام فصول آن ثبت کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، لطفا تصاویر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
نویسنده: جرمی فلینت (Jeremy Flint)

منبع:

لنزک


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ساعت 3:05
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 1 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,
آخرين مطالب ارسالي
» آموزش ماسک های روشنایی قسمت آخر (دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۳:۰۳)
» آموزش ماسک های روشنایی قسمت دوم (دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۳:۰۲)
» آموزش ماسک های روشنایی قسمت اول (دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۳:۰۱)
» 10 نکته عکاسی با موبایل قسمت آخر (یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۴:۰۴)
» 10 نکته عکاسی با موبایل قسمت دوم (یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۴:۰۳)
» 10 نکته عکاسی با موبایل قسمت اول (یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۴:۰۲)
» آموزش استفاده از فوکوس انتخابی در عکاسی ماکرو (شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۶:۰۹)
» ۶ روش و نکته آسان برای بهبود عکاسی منظره قسمت آخر (شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۶:۰۸)
» ۶ روش و نکته آسان برای بهبود عکاسی منظره قسمت اول (شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۶:۰۷)
» آموزش عکاسی پرتره احساسی کم نور با نور طبیعی قسمت آخر (پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۲:۱۱)
» آموزش عکاسی پرتره احساسی کم نور با نور طبیعی قسمت دوم (پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۲:۱۰)
» آموزش عکاسی پرتره احساسی کم نور با نور طبیعی (پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۲:۰۹)
» درک مفهوم طول کانونی در 4 مرحله ساده قسمت آخر (چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۴:۵۶)
» درک مفهوم طول کانونی در 4 مرحله ساده قسمت اول (چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۴:۵۵)
» RAW در مقابل JPEG قسمت آخر (چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۴:۵۴)
» RAW در مقابل JPEG قسمت اول (یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۱:۲۸)
» 5 اشتباه فاحش که ثابت میکند در ویرایش تصاویر زیادروی کرده اید قسمت آخر (یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۱:۲۷)
» 5 اشتباه فاحش که ثابت میکند در ویرایش تصاویر زیادروی کرده اید قسمت دوم (یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۱:۲۶)
» عکاسان معروف جهان درباره‌ی اینستاگرام چه می‌گویند قسمت 9 (سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۴۶)
» عکاسان معروف جهان درباره‌ی اینستاگرام چه می‌گویند قسمت 8 (سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۴۵)

صفحه قبل 1 صفحه بعد
نويسندگان
خبرنامه
جستجو
آمار و ارقام سايت
» تاريخ : دوشنبه ۰۵ فروردین ۱۳۹۸
» بازديد امروز : 17
» بازديد ديرور : 23
» بازديد ماه گذشته : 68
» بازديد سال گذشته : 68
» كل بازديد : 4359

» كاربران آنلاين : 1
» كاربران عضو آنلاين : 0
» كاربران ميهمان آنلاين : 1

» مجموع مطالب : 853
» مجموع نظرات : 24
» تعداد اعضاي سايت : 0

» آي پي شما : 34.229.97.16
» مرورگر : unknown
» سيستم عامل : unknown

» ورودي هاي گوگل امروز : 0
» ورودي هاي گوگل ديروز : 16

» آخرين بروزرساني : ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
تبلیغات متنی
خريد بک لینک در تمام وبلاگها
خرید گیفت کارت
آموزش آشپزی ایرانی