آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری

آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری
عضويت سريع
نام کاربري :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ايميل :
نام اصلي :
کد امنيتي :
تبادل لينك اتوماتيك
عنوان :
آدرس :
کد امنيتي :
چت باكس

نام :
وب :
پیام :
2+3=:
 
(Refresh)
نیلی بلاگ

آیا به عکاسی تبلیغاتی علاقه دارید و می خواهید سبک منحصر بفردی را ابداع کنید ؟ برای شروع این سبک از عکاسی سردرگم هستید ؟
شروع این سبک بسیار ساده تر از آن است که تصور می کنید .عکاسی نوزاد
هرگز خود را محدود به رویای یک استودیو عکاسی حرفه ای با تجهیزات بی نقص ننمایید ؛ تبحر در عکاسی در سیطره تجهیزات استودیویی نیست بلکه فعل و انفعالاتی است که در ابتدا ذهن شما رخ می دهد . قبل از اینکه به واسطه یک دوربین حرفه ای صفت عکاس حرفه ای به شما تعلق بگیرد ، به ایده پردازی و ذهنیت عکاسی تان لقب عکاس اعطا می شود . آتلیه بارداری

اگر ایده آل گرا باشید ، متاسفانه تا حد زیادی مسیر پیشرفت خود را مسدود کرده اید پس اگر قرار است هر سبک از عکاسی را شروع کنید ، به ذهن خلاق خود تکیه کنید نه به تجهیزات .

برای شروع عکاسی تبلیغاتی داشتن یک میز، تجهیزات نورپردازی معمولی و اسپیدلایت ، کفایت می کند . اگر فلاش‌های بسیار بزرگ و گرانقیمت استودیویی ندارید دلیلی بر ناتوانی تان در این سبک از عکاسی نیست ، هرچند عکاسی تبلیغاتی نسبتا تجهیزات بیشتری نیاز دارد اما برای شروع این مسیر سه مورد یاد شده کفایت می کند . بهتر است بدانید اسپیدلایت‌های نسبتا ارزانی وجود دارند که تا حد زیادی می‌توانند در گرفتن تصاویر خوب در فضای محدود ، به شما کمک کنند. اگر مزایای فلاش‌های اکسترنال اسپیدلایت را بدانید ، قطعا از خرید آن غفلت نمی کنید .
چرا فلاش‌های اکسترنال اسپیدلایت ؟

    خوش قیمت برای جایگزینی مجدد
    سایز مناسب برای نگهداری در خانه
    سایز مناسب برای حمل و نقل
    سهولت در جایگذاری حتی در جاهای بسیار عجیب
    پشتیبانی ار دیافراگم f/13
    کلکسیون لوازم جانبی خوش قیمت
سوژه های کوچک، عکس های بزرگ
به صورت ناخودآگاه وقتی به عکاسی تبلیغاتی یا تجاری فکر می‌کنیم، تصور دیوار های سفید بلند که مجهز به آخرین تکنولوژی های دنیاست در ذهنمان قوت میگیرد ! اما زمان آن فرا رسیده که ذهنیتتان را اصلاح کنید . فضای به کوچکی و سادگی منزل هم برای شروع عکاسی تجاری کفایت می کند .
تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی تجاری-تبلیغاتی چنان ساده است که با مراجعه به یک فروشگاه نوشت افزار ( لوازم التحریر) می توانید آن را تهیه کنید
     کاغذ رسم ( یک رول)
    تعدادی بوم ارزان قیمت در چند سایز
    اسپیدلایت
    تریگر
    سافت باک باریک
    پاسه نگهداری
    مقوای رنگی برای ایجاد پس زمینه رنگی
    فوم سفید به عنوان رفلکتور
    گیره نگهدارنده صفحات
    یک میز
    رفلکتور
    یخ مصنوعی
    نخ ماهیگیری نامریی برای معلق‌ سازی برخی اجسام
میز های تاشو در دو یا ۳ سایز بهترین انتخاب برای شروع عکاسی تبلیغاتی در منزل هستند چرا که فضای منزل شما را اشغال نمی کنند و در صورتی که بخواهید خارج از فضای منزل به عکاسی بپردازید ، حمل آن با اتومبیل بسیار ساده است .
از یک چراغ مطالعه هم برای ایجاد سایه های غلیظ یا افکت های نوری روی این میز می توان استفاده نمود .
بهتر است پشت میز و دیوار فضای کمی خالی بگذارید تا اگر نیاز به اضافه کردن نور دیگری بود ، به سهولت انجام شود . برای شروع ، یک نور کافیست . در صورت لزوم این مقدار را افزایش دهید .
توصیه می کنم قبل از شروع پروسه عکاسی ، یک ایده خوب و همه جانبه را در ذهن داشته باشید تا برای پیاده سازی آن قدم به قدم پیشروی کنید . اگر شروع عکاسی تان بدون هیچ تصوری از ایده نهایی باشد ، علاوه بر اینکه طی مدت زمان نسبتا بیشتری به نتیجه مطلوب می رسید ، نتیجه نهایی چندان دلچسب هم نخواهد بود .
بعد از پر و بال دادن بع ایده ذهنی ، قدم به قدم و بدون عجله کار را آغاز کنید ؛ می توانید با اضافه کردن نور ایده یابی خود را آغاز کنید . پس از هربار اضافه کردن نور ، نتیجه را بررسی کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید .
بعنوان مثال تصویر بالا در نظر بگیرید . برای ایجاد تصویری مشابه نمونه بالا ، از یک صفحه روی اسپیدلایت برای کنترل و هدایت نور استفاده شده است .
زمینه سیاه رنگ هم می تواند میز یا مقوای مشکی باشد . با استفاده از یک اسپیدلایت دوبرابر پخش نور بیشتری داریم . اول به کمک چتر ، سپس از طریق پخش کننده ساخته شده از بوم ها .
برای عکاسی تبلیغاتی از شیشه عطر ، آن را روی میز با زمینه مشکی قرار دادیم و اینبار بر خلاف نمونه قبل ، از دو اسپیدلایت و چند بازتابنده کارت سفید به صورت مجزا استفاده نمودیم . حتما می پرسید چرا چنین تفاوتی برای این شیشه عطر قائل شدیم ؟
از آنجا که با یک جسم شیشه ای مواجهیم که با انعکاس نور جلوه جذاب تر و منحصر بفرد تری را به خود میگیرد و در عین حال انعکاس ها طبیعی تر و عادی تر می باشند .
اگر بخواهید از زمینه سفید استفاده کنید از اسپیدلایت برای روشن کردن آن کمک بگیرید و میز با زمینه مشکی هم نقش تاثیرگذاری برای ایجاد تضاد بین این دو ایفا می کند.
در نهایت ، پس از اضافه کردن رنگ با فرم aftershave عکس شما حاضر و آماده است . نور اصلی را یک اسپیدلایت در سمت راست کادر تشکیل می دهد ، که سطح آن یک صفحه قرار دارد تا نور را به صورت پرسپکس منعکس کرده و نور ضعیفی  را بر روی بطری نمایان کند، این نور همان نور جنجالی  ماست.
در حالیکه دو سافت باکس مشاهده می‌کنید، فقط یکی از آنها برای این عکس کاربرد دارد . سافت باکسی که استفاده شده ، نور فوقانی در سافت باکس ۲۰×۲۰ سانتی‌متر است که یک اسپیدلایت را می تواند نگه دارد. اگر میخواهید به میدان عمق دهید ، از یک لنز ماکرو استفاده کنید  چراکه نور را به خوبی به نمایش می گذارد .
به تصویر بالا می توان لقب یک تصویر خوب را اعطا کرد . عکاسی از بطری شولر، کمی صبر و آزمون و خطا نیاز دارد . زمینه استفاده شده در این تصویر صورتی ملایم اما بسیار براق است .
تصویر تبلیغاتی بالا در نظر بگیرید . یخ های این تصویر یخ های مصنوعی هستند که درون لیوان قرار دارند ؛ قطرات آب روی شیشه نوشابه همه به وسیله افشانه روی سطح بطری پخش شده اند . این نوع عکس احتیاجی به استفاده از گلیسیرین ندارد به شرطی که نورپردازی و جایگذاری ، کمی صبر و خلاقیت به خرج دهید . همانطور که می دانید این ترفند برای خنک جلوه دادن تصویر است .
در نوردهی این تصیویر از ۲ سافت باکس استفاده شده که وسواس بسیار تک به تک در لوکیشن های مختلف تست شده است . هرجا که انعکاس رضایت بخش ایجاد شد ، کار را فیکس می کنیم . انعکاس استفاده شده در این عکس یکی در جهت برجسته سازی و دیگری به بطری نفوذ کرده است .
البته ایجاد چنین انعکاس‌هایی با کمک سافت باکس باریک، بسیار ساده تر از سافت باکس مربعی رایج است. اگر چنین سافت باکس هایی ندارید، برای ساخت سافت باکس باریک به سادگی نقاط قابل مشاهده بر روی سافت باکس خود را با پارچه تیره پوشش دهید
اسپیدلایت دوم ، برای ایجاد هاله های نوری در زمینه استفاده شده است. عملا یک پرسپکس شفاف برای ایجاد انعکاس ایجاد شده است. اگر میخواهید لقب عکاس خوب را داشته باشید ، سعی کنید طوری عکس بگیرید که زمان ویرایش به حداقل برسد .
    کافیست امکانات ابتدایی برای عکاسی را در منزل برای هود تدارک ببینید تا به محضی که ذوق عکاسی تان گل کرد ، یا علی بگویید و کار را شروع کنید.
هرگاه قواعد کلی نوردهی را یاد بگیرید ، نوردهی در تمام زمینه ها برایتان ساده می شود .کشف خواهید کرد که این اصول و قواعد  فقط برای کالا های تبلیغاتی نیست. خیلی ساده می توانید برای عکاسی در عروسی‌ها و عکاسی پرتره نیز، از تکنیک‌های نوردهی استفاده کنید و از زمانی که در خانه برای عکاسی صرف کردید ، پشیمان نباشید .
به این ایمان داشته باشید که برای عکاسی صرفا تجهیزات تخصصی و گران قیمت لازم نیست . یک جفت فلاش اسپید لایت و پایه، نسبت به مبالغ نجومی تجهیزات عکاسی ، تقریبا مبلغ کمی هزینه دارد. کافیست یک سافت باکس باریک و فوم نیز تهیه کنید تا یک استودیو خانگی داشته باشید .
البته تهیه باقی تجهیزات خالی از لطف نیست اما می توانید آنها را همگام با پیشرفت علم عکاسی تان در آینده به مرور خریداری کنید. اما یک راز مهم را به خاطر داشته باشید “تکرار و تمرین”
اگر کمی صبر و حوصله به خرج دهید ، طی مدت کوتاهی استایل به خصوص خود را در این سبک عکاسی کشف می کنید و می توانید عکس های خارق العاده ای ثبت کنید .

منبع:

عکاسی


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ساعت 2:15
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 4 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

به نظر شما مگاپیکسل یک دوربین فاکتور جامعی برای خرید یک دوربین عکاسی سطح بالاست یا المان های تاثیرگذار دیگری نیز وجود دارند ؟
آیا برایتان پیش آمده که کیفیت عکس یک دوربین عکاسی با مگاپیکسل پایین تر رضایتبخش تر از تصویر نهایی از یک دوربین با مگاپیکسل بالاتر باشد ؟ آتلیه نوزاد
این سوالات به ظاهر ساده اثبات می کند بجز عدد مگاپیکسل معروف دوربین ها ، فاکتور های بی نام نشان اما موثر دیگری وجود دارند که نقش کلیدی بر کیفیت عکس ها ایفا می کنند .عکاسی بارداری

اگر در فکر خرید یک دوربین حرفه ای همه فن حریف باشید ، پیشنهاد می کنیم یکی از دغدغه هایتان سایز سنسور دوربینتان باشد و گول دستاویز های تبلیغاتی اعداد مگاپیکسل های نجومی را نخورید ! مدل ها و انواع و اقسام دوربین ها چنان گسترده شده که در ابتدای ورود به این دنیای بی در و پیکر ، کمی گیج می شوید . جای نگرانی نیست ؛ هر آنچه که در مورد “سایز سنسور” لازم است ، در این مقاله به ساده ترین زبان می آموزید . حتما میدانید که سایز سنسور از مهمترین و کلیدی ترین فاکتور های تعبیه شده در یک دوربین است که اغلب مرجع یک قیاس جانانه بین مدل های مختلف دوربین های عکاسی قرار میگرد .

اگر ذهنیت درستی از اهمیت سنسور ها در دوربین ها ندارید ، بهتر است بدانید قلب هر دوربین دیجیتال سنسور تصویر آن است. وظیفه سنسور تصویر، رساندن نور به سیگنال‌های الکترونیکی است . به کمک  این سنسور است که دوربین تصویر را به‌صورت دیجیتالی ذخیره می نماید. البته به‌جز دوربین های عکاسی دیجیتال، ردپای این قطعه در دیگر ابزارهای تصویربرداری نیز دیده می شود . الگوهای نوری بازتاب شده یا ساطع‌شده از برخی اشیا بر روی سطح سنسور تأثیر می‌گذارد و سبب ثبت تصاویر می‌گردد.
عکاسان قدیمی اطلاعات چندانی در این باره نداشتند اما نکته جالب اینجاست که ابعاد سنسور، کماکان نکته‌ی بسیار موثری در کیفیت عکاسی و خرید دوربین محسوب می شود.
از آنجا که این قطعه ، یک قطعه کلیدی در یک دوربین است ، گران‌قیمت‌ترین بخش یک دوربین به حساب می آید و طبیعتا هرچه این سنسور بزرگ‌تر باشد قیمت دوربین نیز گران‌تر خواهد بود. در همین راستا دوربین‌‌های ۲٫۳/۱ اینچی عموما گران‌قیمت نیستند و در مقابل نمیتوانید دوربین های کامپکت فول فریم، ولی ارزان قیمت پیدا کنید.
خوشبختانه امروزه دوربین های کامپکت نیز مجهز به سنسور های بزرگی هستند  و قابلیت تعویض لنز نیز دارا می باشند .
شاید در ظاهر خبر خوبی باشد ولی در واقع این مسئله اوضاع را خیلی پیچیده‌تر از گذشته کرده است. امروزه، شاهد خودنمایی دوربین هایی هستیم  که با سنسورهای کوچک عکس‌هایی حیرت انگیزی ثبت می‌کنند. با آنکه دوربین های مجهز به سنسور بزرگ تصاویر خیره کننده ای ثبت می کنند اما در مقابل دوربین هایی با سنسور های کوچک ، بسیار سنگین وزن بوده و رقابت تند و تیزی در این زمینه با یکدیگر دارند .
سایز سنسور و فاصله‌ی کانونی
اگر قرار است یک دوربین کامپکت بخرید، لنز روی خود دوربین سوار است که به آن لنز یکپارچه میگوییم . در این نوع دوربین نیازی نیست خیلی  نگران سایز سنسور و نوع لنز باشید.
اما موضوع نوع لنز و سایز سنسور زمانی حائز اهمیت می باشد که دوربینی با قابلیت تعویض لنز خریداری کنید .اینجاست که مسئله‌ی نوع لنز و سایز سنسور بسیار مهم می شود. چون در این گروه دوربین ها، هر لنز دارای یک قالب دایره‌ای است که به واسطه آن سنسور را پوشش می دهد (منظور قطر دایره ای نوری است که در لنز موجود است ) که این مسئله مستقیماً بر ابعاد سنسور تأثیر می‌گذارد. البته در این میان یک استثنا هم وجود دارد که در آینده آن را تشریح می کنیم
فرقی نمی کند دوربین کامپکت باشد یا دیجیتالی (دارای قابلیت تعویض لنز) ، بهر حال عدد حک شده روی لنز نرخ حقیقی فاصله‌ی کانونی است. این عدد در صورتی درست است که سنسور  از نوع ۳۵ میلی‌متری یا همان فول‌فریم باشند.
عموما لنزها برای کار با سنسورهای مختلف طراحی می‌شوند و فاصله‌ی کانونی مؤثر آن ها بر روی سنسورهای مختلف متمایز است. بدین سان سازندگان نرخی به نام فاکتور برش یا Crop Factor را ارائه کرده اند تا درک مفاهیم مربوط به ابعاد سنسور ساده تر شود .
به عنوان مثال دوربینی کوچکتر از فول فریم ممکن است از لنزی استفاده کند که فاصله‌ی کانونی آن ۵۵-۱۸ میلی‌متری دارد . اما عملا فاصله کانونی حقیقی از ۸۲-۲۷ میلی‌متر کمتر می‌باشد. به این دلیل که سایز سنسور به اندازه‌ی کافی بزرگ نیست که بتواند از کل وسعت تصویر لنز استفاده کند. با برش بخشی از تصویر که توسط سنسور انجام می شود ، به نظر می‌رسد که فاصله‌ی کانونی افزایش یافته و گستره‌ی دید بسته‌تر شده است. برای این‌که تشخیص دهید هر لنز بر روی هر سنسوری روی چه فواصل کانونی پوشش ایجاد می کند باید به حاصل ضرب فاکتور برش در فاصله‌ی کانونی واقعی لنز مراجعه کنید.
زیر و بم سایز سنسور ها
برای اطلاع دقیق تر از سایز سنسور ها ، این بخش را به دقت مطالعه کنید اما قبل از آن این نکته را به خاطر بسپارید که همه سنسور های یک دسته باهم برابر نیستند.
۱-سنسور ۲٫۳/۱ اینچی
ابعاد سنسور: ۶٫۳ در ۴٫۷ میلی‌متر
این سنسور ، کوچک‌ترین سنسوری است که امروزه در دوربین ها دیده می شود . این سنسور ها در بدنه‌ی کوچک دوربین های کامپکت قابل جایگذاری است . اغل دوربین هایی که از این سنسور استفاده می‌کنند رزولوشن ۱۶ تا ۲۰ مگا پیکسلی دارند .
البته از این سنسور در مدل های مختلف دوربین ها استفاده می شود اما از آنجایی که سازندگان روزبه‌روز به سمت طراحی سنسورهای بزرگ سایز متمایل می شوند ،‌ کاربرد این سنسور نیز رو به کاهش است . تا جایی که امروزه در دوربین های جدید، ردپای این سنسور دیده نمی شود .
کارکرد این سنسورها ، در ساخت دوربین های کامپکت بسیار جمع‌وجوری دیده می شود که از لنز‌های زوم نیز بهره می برند . از آنجا که زوم‌ کردن با این سنسور ها بسیار ساده است.
مثل دوربین های کامپکت superzoom. برای طراحی و پیاده سازی این گروه از دوربین ها سنسور ۲٫۳/۱ اینچی بهترین گزینه است  چرا‌که در صورت استفاده از سنسور های با سایز بزرگ، وزن دوربین سنگین‌تر، و اندازه آن حجیم‌تر و البته قیمت آن گران‌تر می شود.
اگر شرایط نوری مناسب باشد ، با استفاده از این سنسور، می‌توان عکس‌های منحصر بفرد و باکیفیتی ثبت کرد. اما در شرایط نوری نامناسب هیچ امیدی به ثبت عکس های راضی کننده نیست .
از معروف ترین دوربین هایی که از این نوع سنسور استفاده می‌کنند نیکون P900، کانن SX60، نیکون B700 و کانن SX720 را مثال زد .
۲-سنسور ۱٫۷/۱ اینچی
سایز سنسور: ۷٫۶ در ۵٫۷ میلی‌متر
این سنسور کمی از سنسور پاراگراف قبل ( ۲٫۳/۱ اینچی) بزرگ‌تر است. این سنسور ها عملکرد های فوکوس و شارپ‌ نمودن تصویر را به سادگی پیاده می‌کنند چرا که به راحتی می تواند بک‌گراند را تار نمایند . این سنسور ها در نمایش جزئیات سایه‌ و روشن عملکرد بهتری را ارائه داده اند . در شرایط نوری نامساعد هم کم و بیش خوب ع
طی کوتاه مدت این سنسور ها بسیار محبوب و پرفروش شدند اما از زمانی که سنسور های ۱ اینچی راه را به بازار باز کردند ، از اهمیتشان کم  شد. از سنسور های ۱٫۷/۱ اینچی هم در دوربین های مدل کامپکت Pentax در سری Q استفاده می شود.
در این دوربین ها فاکتور برش  ۴٫۵ برابر است.
۳-سنسور ۱ اینچی
سایز سنسور: ۱۳٫۲ در ۸٫۸ میلی‌متر
این نوع سنسورها محبوب تریت لنز های در حال حاضر هستند . کاربرد این سنسورها بیشتر در دوربین های کامپکت پیشرفته دیده می شود و عموما با لنزهایی سازگارند که فاصله‌ی کانونی بین ۷۰-۲۴ میلی‌متر یا ۱۰۰-۲۴ میلی‌متر دارند .حضور این سنسور در دوربین های سوپر زوم مثل پاناسونیک FZ2000 و سونی RX10 III دیده میشود.
حضور سنسور های یک اینچی در دوربین های سری ۱ نیکون (سری دوربین های کامپکت نیکون) و موبایل Panasonic CM1 مشاهده می شود .
کیفیت عکس های این سنسور ها عالیست خصوصا اگر از دیافراگم باز بهره مند باشند . شاید فکر کنید کیفیت تصویر تمام و کمال وابسته به سایز سنسور است اما بخش افاکتور کراپ هم برای سنسورهای یک اینچی نرخ قابل قبولی دارد و ۲٫۷ برابر است، اما چون این نوع سنسورها اغلب در دوربین های کامپکت استفاده می‌شوند نیاز چندانی به کراپ نخواهید داشت.
دوربین هایی که از این سایز سنسور استفاده می کنند دوربین های شناخته‌شده‌ی سونی مانند RX100 IV، RX100 V و دوربین های برند کانن سری G همچون G7 X Mark II، G9 X و G5 X می باشند
۴-سنسور Micro Four Thirds
سایز سنسور: ۱۷٫۳ در ۱۳ میلی‌متر
این سنسور در سیستم دوربین های کامپکت و Olympusدیده می شود . این سنسورها تفاوت قابل توجهی با سنسور ۱ اینچی دارند و تا حد زیادی بزرگ‌تر می‌باشند، اما به‌هرحال از سنسور های APS-C که در بخش های بعدی توضیح خواهیم داد، کوچک‌تر هستند.
سایز این سنسورها یک‌ چهارم سایز سنسور های فول فریم می‌باشد. محاسبه‌ی مقدار حقیقی فاصله‌ی کانونی در این سنسور ها بسیار ساده می‌باشد. آن قدر ساده که کافی است آن را دو برابر کنید. از آنجا که ضریب برش این سنسور ۲ برابر است ، آن را در ۲ ضرب کردیم .
این سنسور  در ورژن ۱۲٫۸ مگاپیکسلی دوربین‌ کامپکت Lumix LX100 محصول شرکت پاناسونیک، به‌کار گرفته شده است .
۵-سنسور APS-C
سایز سنسور : ۲۳٫۵ در ۱۵٫۶ میلی‌متر
این سنسور در دوربین های DSLR  سطح متوسط( میان رده) و سطح مبتدی بسیار دیده می شود . البته امروزه در دوربین های کامپکت نیز این سنسور به کار گرفته می شود . این سنسور عملکرد خیره کننده ای در کیفیت عکس و حجم فایل‌ ها ایجاد می کند و علاوه بر این ، این سنسور ها با انواع لنز‌ها سازگار می‌باشد. (برای آشنایی مفصل تر با دوربین های DSLR ، اینجا را کلیک کنید)

بهتر است بدانید همه‌ی سنسورهای APS-C سایز های یکسانی ندارند  و هم‌اندازه نیستند. تجربه نشان میدهد سنسورهای  APS-C در دوربین های کانن تا حدودی کوچک‌تر از سنسور های مورد استفاده در دوربین های عکاسی نیکون و سونی می‌باشند. فاکتور کراپ سنسور های APS-C در دوربین های کانن ۱٫۶ برابر است، درحالی‌که فاکتور کراپ آن ها در دوربین های برند نیکون و سونی ۱٫۵ برابر است.

به طور کلی این نوع سنسورها محبوبیت  بالایی دارند و شما را دعوت به لذت عکاسی ورزشی، حیات‌وحش و طبیعت می‌کنند و به همین دلیل بسیار پرفروش می‌باشند.
۶-سنسور فول فریم
ایز سنسور: ۳۶ در ۲۴ میلی‌متر
این سنسورهای فول‌فریم در دوربین های سطح بالا و همه فن حریف استفاده می شود و بیشتر سازندگان محبوب و اسم و رسم دار در دوربین های پرچم‌دار خود این نوع سنسور ها را به کار میگیرند . دوربین های برند سونی a7R III، برند کانن مدل ۵D Mark IV و نیکون مدل D850 مجهز به این سنسور هستند .

سایز بزرگ این سنسورها سبب می شود که نور بیشتری به سنسور برسد تا عکس های تولید شده از کیفیت مطلوب تری برخوردار باشند . علاوه بر این به کمک این قابلیت سازندگان دوربین های عکاسی می‌توانند از رزولوشن‌ها و تعداد پیکسل‌های متنوعی در دیوایس های خود استفاده کنند. در حال حاضر مدل‌های ۱۲ ، ۲۴ و ۳۶ مگاپیکسلی از این سنسور وجود دارند.

این سنسور ها فاکتور برشی ندارند که بخواهیم ابعاد مختلفش را وصف کنیم چراکه ابعاد سنسورهای فول‌فریم تا حدودی شبیه به فیلم‌های نگاتیو ۳۵ میلی‌متری است . اصطلاحا فاکتور برش در این مورد را معادل یک در نظر میگیریم .

منبع:

عکاسی


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ساعت 2:14
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 3 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,

آیا برنامه یک عکاسی جانانه از زرد و نارنجی های دلربای این فصل در ذهنتان بالا و پایین میپرد ؟ چقدر دغدغه ثبت این همه زیبایی در یک قاب کوچک و محدود دوربین ذهنتان را مشغول کرده ؟ عکاسی کودک آتلیه کودک
بازار زرد و قرمز و نارنجی عکاسی پاییزی این روزها داغِ داغ است . کافیست سری به شبکه های اجتماعی بزنید تا متوجه شوید پاییز علاوه بر طبیعت ، به عکس ها نیز رسوخ کرده و برای عکاسان علاقمند به این تلفیق رنگی گرم ، شدیدا وسوسه کننده است .

پاییز از زیباترین تیره روشن های رنگی در طبیعت را دارد . اما اگر به دنبال ثبت غنی ترین و بهترین کادر از این زرد و نارنجی ها هستید ، نکات زیر را به کار بگیرید :

پاییز مرز بین طبیعت زنده و شاداب با طبیعت مرده و خواب آلود است . یک مرز رنگی و در اوج درخشش که همین روز هاست به منظره ای پوشیده از برف سفید مبدل شود  .
طبیعت سبز در اوج شکوه خاموش می شود و با کلی رنگ های گرم و شاد خواب زمستانی را آغاز میکند.
فرصت چندانی برای ثبت این زیبایی ها در یک قاب عکاسی باقی نمانده ؛ بعد از مطالعه ی این متن شما پتانسیل ثبت بهترین ها از پاییز را خواهید داشت .
تکنیک های زیر به شما کمک می کند شکوه و جلال تصاویر را هرچه تمام تر به تصویر بکشید و در فصل سرد و سفید زمستان ، عکس های گرمی از جلوه نمایی هنرمندانه طبیعت در کنار خود داشته باشید .

در زیبایی و بی نقصی این فصل زیبا شکی نیست اما گنجاندن بیشترین میزان از زیبایی پاییز در یک کادر عکاسی ، هنری است که باید یاد بگیرید .
آموزش عکاسی پاییزی
قدم اول : تکرار و تمرین

وقتی به یک منظره طبیعی رسیدید ، چشمانتان را به جای لنز عکاسی جایگزین کنید .
به تمام مناظر و اجزای ریز و درشت طبیعت نارنجی ، به چشم یک سوژه ناب نگاه کنید تا ابعاد پنهانش را کشف کنید .
از راه رفتن خسته نشوید . جلوتر بروید تا شاید منظره جذاب تری شکارتان شود. به ضرب المثل «هرچه سخت تر کار کنی، خوشبخت تر خواهی شد» اعتقاد داشته باشید و عزمتان را جزم کنید تا عکاس های جادویی از رنگ زرد و نارنجی داشته باشید

هرگز هول و حوش اولین منظره ی زیبا مستقر نشوید و به یک زاویه و جلوه نمایی طبیعت بسنده نکنید . قطعا هرچه جلوتر بروید ، زیبایی های منحصر بفردتری خواهید دید . سوژه هرچه بکر تر ، عکس هم ناب تر.

اصول عکاسی پاییزی
قدم دوم : به عکس هایتان کمی آب اضافه کنید :
فصل پاییز یک فصل پر آب و بارانی است ؛ پس درخواست کمی آب برای طراوت بخشی به عکس هایتان درخواست نابجایی نیست . رنگ های گرم زرد ، نارنجی و قرمز در ترکیب با طراوت و حس سرزندگی یک دریاچه ، نهر یا جوی آب معجزه می کند .
اگر حوضچه یا دریاچه ای در دسترس است از هنرنمایی انعکاس درختان در آب نیز غافل نباشید .
راستش را بخواهید ترکیب آب با طبیعت پاییزی چنان پر سوژه و عجیب و غریب است که هر چه در این مقاله مقاله توضیح دهیم و آب و تابش دهیم ، همه ابعاد شگفت انگیزش پوشش داده نمی شود .

اگر عکاسی پاییزی تان علاوه بر رنگ های گرم پاییز و آب کمی چاشنی آفتاب هم به همراه داشت ، استفاده از یک فیلتر پلاریزه برای افزایش اشباع رنگ ها انتخاب هوشمندانه ای است به شرطی که بازتاب ها را خراب نکنید .

قواعد عکاسی پاییزی
اگر به دنبال ایجاد تعادل بین منظره و بازتاب آن هستید، فیلترهای کاهنده نور ND تدریجی کاربردی و مفید خواهند بود . اگر سر رشته ای در قوانین فیزیکی داشته باشید می دانید که بازتاب ها در عکس همیشه تاریک تر ثبت می شوند. با این حال می توانید با افزایش نوردهی تصویر نهایی با کمک یک فیلتر در نیمه بالایی تصویر ، آن را متعادل نمایید .
آیا میدانستید رنگ های زنده و پر انرژی پاییز بازتاب های انتزاعی چشم نوازی ایجاد می کنند؟ شاخ و برگ روشن درختان پاییزی با زیباترین جلوه در آب منعکس می شوند، به خصوص آب هایی که جریان دارند و کمی رقصان هستند مثل رودخانه ها .
لنزهای زوم تله فوتو نیز برای بهبود این الگوهای رنگ برجسته توصیه می شوند
قدم سوم : از کثیف شدن نهراسید

نکات موثر در عکاسی پاییزی
وقتی برای عکاسی منظره راهی سفر می شوید ، از هیچ چیز روی گردان نباشید . از کثیفی ، گرما ، سرما و خستگی فرار نکنید . گاهی روی زمین دراز بکشید و از زمین و زمان عکاسی کنید . از گلی شدن کفش ها و لباس هایتان معذب نشوید و اجازه دهید لباس هایتان کمی خیس و گلی شوند . پاییز همین است . فصل باران و هوای نیمچه سرد اش .
مطمئن باشید نتیجه این خاک و گل آلود شدنتان را خواهید دید . تمام تمرکزتان را روی معجزه رنگارنگ خدا در طبیعت باشد . به چشمتان بیاموزید که به جای دیدن ، سوژه یابی کند .
وقتی روی زمین دراز بکشید ، سایبان زیبای زرد و نارنجی حیرت انگیزی را خواهید دید که از هر زاویه جذاب های خاص خود را دارد. یک عکاس ریسک پذیر باشید تا تصاویری ثبت کنید که هر بار آن ها را دیدید ، انگشت بر دهان شوید

فوت و فن عکاسی پاییزی
قدم چهارم : بدون ابر ممکن نیست
زیبایی های این طبیعت یکی دو تا نیست ؛ درست همان لحظه که فکر میکنید تمام آپشن های چشم نواز را در عکس هایتان پوشش داده اید ، باز هم خواهید یافت که چند گزینه ی اساسی جا مانده است .
ابر ها در عکاسی مظلوم واقع شده اند . شاید به این دلیل که تنها راه دسترسی به آنها این است که به گردن مبارک زحمت دهید و سرتان را بالا بگیرید .
البته در این که آسمان آبی روشن خالی از ابر برای عکاسی کسل کننده است حرفی نیست ، کافیست چند تکه ابر به این اقیانوس آبی اضافه کنید تا ببینید همه چیز چقد متفاوت به نظر می آید . حالا همین فرمول در کنار یک منظره پاییزی با جریان لطیف آب تصور کنید تا بفهمید ابرها آنچنان که تصور می کنید پیش پا افتاده نیستند.

اگر کمی صبور و با اراده باشید ، ابرهای طلوع و غروب خورشید هم سوژه نابی خواهند بود به خصوص که در ابتدا و انتهای روز میانه خوبی با رنگ های قرمز و نارنجی و بنفش دارند و برای شما یک صحنه ی جالب از ست کردن ابر ها با منظره پاییزی را پدید می آورند .
قدم پنجم : از لنز تله خود استفاده کنید
اغلب عکاسان برای عکاسی از طبیعت به سراغ لنز های واید می روند . اما با توجه به نوع سوژه ، استفاده از لنز تله زوم نیز خالی از لطف نخواهد بود .
در ابتدا ، سوژه شما توسط این لنز بزرگنمایی می شود ؛ یعنی در کادر بزرگتر به نظر می آید – این ترفند شما را قادر می سازد تا بخش های جذاب یک صحنه را برجسته کنید یا منظره را با جزئیات ریزتر مانند برگ های پاییزی روشن یا بازتاب های انتزاعی در آب به تصویر بکشید
دو نکته وجود دارد که هر عکاسی باید هنگام استفاده از لنزهای تله زوم به آن توجه کند . اول این وزن این لنز ها بالاست بنابراین اگر قرار است آنها را با دست نگه دارید، مطمئن شوید که سرعت شاتر به اندازه کافی بالا است تا دچار تاری ناشی از لرزش نشوید – در حالت عادی سرعت شاتر نباید کمتر از ۱/۲۵۰ ثانیه باشد مگر اینکه لنز تان تثبیت کننده تصویر یا همان (IS) را داشته باشد، که در این صورت باید بتوانید آن را به راحتی روی سرعت ۱/۶۰ ثانیه برای یک زوم معمولی ۷۰-۲۰۰ میلیمتر یا ۷۰-۳۰۰ میلیمتر مدیریت کنید.

دوم، حواستان باشد عمق میدان با لنزهای تله فوتو کوتاه می شود یعنی هر چه فاصله کانونی طولانی تر و دیافراگم باز تر شود ، عمق میدان کاهش می یابد.
قدم ششم : عمق میدان را به حداکثر برسانید
این مثال را در نظر بگیرید ، اگر یک لنز ۲۸ میلیمتری داشته باشید که روی دیافراگم f/16 تنظیم شده باشد و روی فاصله تقریبی ۱٫۴m فوکوس کند، عمق میدان از مقدار  ۰٫۷m تا مقدار نامعلومی بسط داده خواهد شد. البته در این میان حواستان به  کراپ فکتور نیز باشد .
اگر ترجیح می دهید در فوکوس همه چیز واضح و شارپ ثبت شود، باید حواستان به عمق میدان باشد . ساده ترین راه حل ، به کارگیری یک تکنیک مشهور  تحت عنوان فوکوس ابر کانونی (hyperfocal) می باشد .
در ابتدا ، صحنه را ترکیب بندی کرده و لنز خود را بر روی مقدار فوکوس بی نهایت تنظیم کنید. سپس، مقیاس عمق میدان را روی لنز تست کنید تا نزدیک ترین نقطه فوکوس شارپ را کشف کنید .

در نهایت، مجددا لنز را بر روی فاصله ابر کانونی فوکوس تنظیم کنید که در این صورت عمق میدان از نصف فاصله hyperfocal تا بی نهایت گسترش پیدا خواهد کرد.
برای بکارگیری این ترفند لنز شما باید مقیاس فاصله (distance scale) و مقیاس عمق میدان (depth of field scale) را پشتیبانی کند . اگر لنز شما مقیاس های قید شده را ندارند ، از جدول بالا راهنمایی بگیرید .
قدم هفتم : تا تنور داغ است نان را بچسبان
هرچند نور طلایی خورشید در عکس ها پایه گذار یک انقلاب هنری است اما از شگفتی های آب هوای طوفانی هم نمی توان غافل شد .
هرچند منظور از نگارش این پاراگراف فوت و فن کنار آمدن با آب و هوای آفتابی است اما تجربه عکاسی در هوای ابری و طوفانی را به خودتان محول میکنیم تا بگردید و زیبایی پاییز طوفانی را کشف کنید .
نور آفتاب باعث می شود همه سوژه ها رنگی و پر انرژی به نظر بیایند ،اصلا خورشید یکی از نماد های حیات است و طبیعی است که چنین حسی را القا کند . وقتی سطح نور متعادل باشد ، ثبت تصاویر کاملا نوردهی شده آسان و سطح الهامات هم بالاتر می رود .

پس اگر زمانتان آزاد است و خورشید را بالای سرتان میبینید و یک جفت پای سالم و یک دوربین عکاسی دارید وقت را از دست ندهید و به عکاسی بروید .
حواستان باشد که یک فیلتر پلاریزه همراه خود ببرید ، چون به واسطه آن می توانید به سوژه ها عمق ببخشید و تابش های زننده را حذف کرده و اشباع رنگی دلپذیری داشته باشید .
از سوژه هایی که عکس العمل هنرمندانه به تابش خورشید نشان می دهند غافل نشوید – منظورمان صحنه هایی است که با بازتاب های خوب جلوه نمایی می کنند  ، مثلا آب آرام و ساکن، مانند تک درخت پوشیده از شاخ و برگ پاییزی در مقابل اقیانوس آبی آسمان، و…
این راز عکاسی را بدانید که از مناظر بزرگ در عکاسی بپرهیزید . در نور آفتاب صحنه های ریز و مختصر نتایج جذابتری به همراه خواهند داشت .

منبع:

عکاسی


امتیاز : نتيجه : مجموع 0 امتياز توسط 0 نفر

نوشته شده در پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ساعت 2:13
توسط آتلیه کودک | تعداد بازديد : 3 | لينك ثابت
برچسب ها : عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی,
آخرين مطالب ارسالي
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت سوم (یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۰۲:۱۰)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت دوم (یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۰۲:۰۹)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت اول (یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۰۲:۰۸)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت سوم (جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۳۴)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت دوم (جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۳۳)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت اول (جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۳۱)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت سوم (پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۰۴)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت دوم (پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۰۳)
» آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان قسمت اول (پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۰۲)
» آتلیه عکاسی قسمت سوم (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۳)
» آتلیه عکاسی قسمت دوم (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۲)
» آتلیه عکاسی قسمت اول (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۱)
» حقایق مهم در مورد نورپردازی در عکاسی قسمت سوم (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۱۳)
» حقایق مهم در مورد نورپردازی در عکاسی قسمت دوم (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۱۲)
» حقایق مهم در مورد نورپردازی در عکاسی قسمت اول (سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ | ۰۱:۱۱)
» تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی قسمت آخر (دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۲)
» تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی قسمت اول (دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۱)
» عکاسی با نوردهی طولانی قسمت آخر (دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۰)
» عکاسی با نوردهی طولانی قسمت سوم (یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۱)
» عکاسی با نوردهی طولانی قسمت دوم (یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۰)

صفحه قبل 1 صفحه بعد
نويسندگان
خبرنامه
جستجو
آمار و ارقام سايت
» تاريخ : یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷
» بازديد امروز : 50
» بازديد ديرور : 10
» بازديد ماه گذشته : 579
» بازديد سال گذشته : 3381
» كل بازديد : 3381

» كاربران آنلاين : 1
» كاربران عضو آنلاين : 0
» كاربران ميهمان آنلاين : 1

» مجموع مطالب : 761
» مجموع نظرات : 0
» تعداد اعضاي سايت : 0

» آي پي شما : 18.212.92.235
» مرورگر : unknown
» سيستم عامل : unknown

» ورودي هاي گوگل امروز : 0
» ورودي هاي گوگل ديروز : 0

» آخرين بروزرساني : ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
تبلیغات متنی
خريد بک لینک در تمام وبلاگها
خرید گیفت کارت
بازی